Παρασκευή 15 Μάη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΑΣΑ
Καθολική αντίδραση στα κυβερνητικά σχέδια

Δύο 3ωρες στάσεις εργασίας σήμερα, από την αρχή της βάρδιας μέχρι τις 8 π.μ. και από τις 10 μ.μ. μέχρι το τέλος. Νέα κινητοποίηση στις 20 του Μάη

Ακινητοποιημένα θα παραμείνουν και σήμερα για έξι ώρες (5 π.μ.-8 π.μ. και 10 μ.μ.-12 μ.μ.) τα μπλε λεωφορεία, λόγω των νέων στάσεων εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, που αντιδρούν στα κυβερνητικά σχέδια για το ξεπούλημα των αστικών συγκοινωνιών και την ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων.

Η πρώτη φάση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, που άρχισε με την καθολική συμμετοχή των εργαζομένων στις χτεσινές στάσεις εργασίας (πρωί - βράδυ), κλείνει σήμερα τα μεσάνυχτα, με τις δύο 3ωρες στάσεις εργασίας, από την αρχή της βάρδιας μέχρι τις 8 μ.μ. και από τις 10 μ.μ. μέχρι το τέλος της βάρδιας. Από αύριο τα λεωφορεία θα κυκλοφορούν κανονικά. Θα ακινητοποιηθούν πάλι στις 20 του Μάη, σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση που πήραν οι εργαζόμενοι σε πρόσφατη μαζική τους γενική συνέλευση, για νέες στάσεις εργασίας πρωί - βράδυ την ημερομηνία αυτή. Σε περίπτωση που η κυβέρνηση εμμείνει στα σχέδιά της, οι εργαζόμενοι έχουν προαναγγείλει αγώνα διαρκή και αποφασιστικό, ανάλογο με την περίοδο του '92.

"Είναι, τουλάχιστον, εμπαιγμός, να επικαλείται η κυβέρνηση το έλλειμμα της ΕΘΕΛ, που η ίδια με την πολιτική που εφάρμοσε το έφτασε σε μια 4ετία στα 112 δισ. δραχμές, για να περάσει τα σκληρά αντεργατικά της μέτρα",τονίζει ο Χρ. Σταμούλος,εκπρόσωπος της ΔΑΣ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) στο ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ.

Η ιδιωτικοποίηση

Ο Χρ. Σταμούλος επισημαίνει την ανάγκη συγκρότησης ενιαίου αγωνιστικού μετώπου από όλους τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες, για τη ματαίωση των κυβερνητικών σχεδίων ξεπουλήματος των δημόσιων συγκοινωνιών και ανατροπής των εργασιακών σχέσεων. Για το επιχειρούμενο ξεπούλημα των αστικών συγκοινωνιών, τονίζει ότι με την "Πράσινη Βίβλο" που παρουσίασε πρόσφατα η κυβέρνηση:

  • Οι φορείς ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ θα παραμείνουν μόνο σαν "ταμπέλες", με περιορισμένο έργο και "βουτηγμένοι" στα χρέη.
  • Θα αναπτυχθούν οι νέες ιδιωτικές εταιρίες "Μετρό ΑΕ" και "Τραμ ΑΕ", που θα απορροφήσουν σταδιακά ΗΣΑΠ και ΗΛΠΑΠ, ενώ η ΕΘΕΛ θα συρρικνωθεί στις γραμμές - κορμού. Παράλληλα, θα αναπτυχθούν και πολλές δημοτικές - ιδιωτικές συγκοινωνιακές εταιρίες.
  • Η "κοινωνική πολιτική" θα ασκείται μέσω δημοτικών τελών, πρόσθετων φόρων κλπ., αντί επιδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό. Θα ενισχυθεί ο ρόλος των ιδιωτικών αστικών ΚΤΕΛ στην ευρύτερη περιφέρεια Αττικής.

Οσον αφορά τους εργαζόμενους, ο Χρ. Σταμούλος επισημαίνει ότι η κυβέρνηση θα τους θέσει το δίλημμα "ή μένετε στους φορείς που "βουλιάζουν" ή εκχωρείτε τα δικαιώματά σας και αναλαμβάνετε εργασία στις νέες εταιρίες, με όποιο εργασιακό καθεστώς".

Απάτη τα "προνόμια"

Για τη σκληρή αντεργατική επίθεση της κυβέρνησης, με πρόσχημα το οικονομικό "νοικοκύρεμα" του ΟΑΣΑ, υπογραμμίζει ότι πρόκειται για συνειδητή απάτη. Κι αυτό, γιατί σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ΕΘΕΛ, η ετήσια εξοικονόμηση με τις επιχειρούμενες αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις (κατάργηση ΣΣΕ και 8ωρου, επιβολή ελαστικού και διακεκομμένου ωραρίου, κατάργηση ασφαλιστικών δικαιωμάτων κλπ.) δεν ξεπερνά τα 5-7 δισ. δραχμές. Κι όλα αυτά, όταν:

- Την 3ετία 1994-1997 η απώλεια εσόδων της ΕΘΕΛ μόνο από εισιτήρια (οργάνωση, διακίνηση, έλεγχοι) ανέρχεται σε 20 δισ. δραχμές. Σημειώνεται ότι μέχρι το 1992, που η διακίνηση εισιτηρίων γινόταν από οδηγούς "παθόντες εν υπηρεσία" και όσους συμπλήρωναν τα 58 χρόνια (σ. σ.: κατέβαιναν από το τιμόνι δύο χρόνια πριν βγουν στη σύνταξη), δεν υπήρχε απώλεια εσόδων από εισιτήρια. Από το 1994, που ιδρύθηκε η ΕΘΕΛ, η κατάκτηση αυτή των οδηγών καταργήθηκε με τη σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας στο ΔΣ του Συνδικάτου και η έκδοση - διακίνηση εισιτηρίων εκχωρήθηκε σε ιδιώτες, με τα γνωστά παρατράγουδα της εταιρίας "ΣΕΛΜΟ", που φέσωσε τον ΟΑΣΑ με 700 εκατ. δραχμές.

- Από το 1994 μέχρι σήμερα έχουν καταβληθεί 26 δισ. δραχμές για υπερωρίες και ρεπό, αντί να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις οδηγών. Κυβέρνηση και εργοδοσία, εκμεταλλευόμενες τους μικρούς μισθούς των οδηγών, ουσιαστικά τους υποχρεώνουν σ' αυτό το καθεστώς απασχόλησης, εξασφαλίζοντας από τη μια να μη γίνονται αγώνες για αυξήσεις και από την άλλη να στρώνουν το έδαφος για την πρόσληψη εποχικών - ωρομίσθιων οδηγών.

- Από το 1994 μέχρι σήμερα, λόγω έλλειψης λεωφορείων και οδηγών, η επιβατική κίνηση της ΕΘΕΛ μειώθηκε από 550 σε 330 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, με παράλληλη μείωση στα έσοδα κατά 66 δισ. δραχμές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ