Πέμπτη 4 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ ΤΗΣΔΕΣΚ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Αντεργατικό τερατούργημα

- Ποια είναι η θέση της ΔΕΣΚ για τους νέους Κανονισμούς Εργασίας, που ετοίμασε η διοίκηση του ΟΣΕ κατ' εντολήν της κυβέρνησης;

- Αποτελούν αντεργατικό τερατούργημα, που ξεπερνά σε αυταρχισμό ακόμα και τους Κανονισμούς που είχε συντάξει η χούντα των συνταγματαρχών. Κι αυτό, γιατί, με τη συνολική "διευθέτηση του χρόνου εργασίας" σε 6μηνη βάση, επιχειρείται η κατάργηση του 8ωρου, δηλαδή της μεγαλύτερης κατάκτησης του αιώνα για την εργατική τάξη. Επίσης, παρέχουν τη δυνατότητα στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ να θέτει σε διαθεσιμότητα εργαζόμενους, να στερεί προαγωγές και, γενικά, να κρίνει αυθαίρετα το προσωπικό. Και είναι προφανές ότι στο στόχαστρο θα βρίσκονται όσοι αντιστέκονται στις επιλογές κυβέρνησης και διοίκησης. Ακόμα, οι Κανονισμοί αυτοί είναι προσαρμοσμένοι στο "επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΟΣΕ", που έχει στόχο τη μείωση προσωπικού και την ανατροπή των εργασιακών - ασφαλιστικών δικαιωμάτων, τη συρρίκνωση του δικτύου και το ξεπούλημα των κερδοφόρων δραστηριοτήτων σε ιδιώτες με τη διαδικασία των θυγατρικών, καθώς και την είσοδο ιδιωτών στην υποδομή του ΟΣΕ. Αυτή η πολιτική δεν είναι αποσπασματική, αλλά υπαγορεύεται από την ΕΕ και κυβέρνηση και διοίκηση ανέλαβαν να την εφαρμόσουν κατά γράμμα. Αυτό, εξάλλου, συμβαίνει και στις άλλες ΔΕΚΟ (Ολυμπιακή, Ιονική κλπ.)

- Ποια είναι η στάση του συνδικαλιστικού κινήματος του χώρου σας απέναντι σ' αυτές τις εξελίξεις;

- Για όλους τους σιδηροδρομικούς, είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο ότι η κυβερνητική πολιτική και οι νέοι Κανονισμοί Εργασίας που απορρέουν απ' αυτή, δεν επιδέχονται την παραμικρή βελτίωση. Παρ' όλα αυτά, οι συνδικαλιστικές ηγεσίες ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΕΚ (πρόσκειται στο "ΣΥΝ"), συναποφάσισαν, στην προχτεσινή συνεδρίαση του προεδρείου της ΠΟΣ, να μετάσχουν στο "διάλογο" με τη διοίκηση του ΟΣΕ, που θα έχει σαν αποτέλεσμα το ροκάνισμα του χρόνου και τη διευκόλυνση της κυβέρνησης να περάσει τα αντεργατικά της σχέδια. Εξάλλου, ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ ξεκαθάρισε ότι, αν ο "διάλογος" δεν καταλήξει σε συμφωνία, τα μέτρα σε βάρος των εργαζομένων θα επιβληθούν με νομοθετική ρύθμιση! Είναι, λοιπόν, πασίδηλο ότι οι συγκεκριμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες δεν έχουν αυταπάτες, αλλά συνειδητά βάζουν πλάτη για να περάσουν αυτά τα μέτρα σε βάρος των σιδηροδρομικών και των ελληνικών σιδηροδρόμων. Να επισημανθεί ότι εδώ και δύο - τρία χρόνια, που η ΔΕΣΚ αποκάλυπτε τα κυβερνητικά σχέδια, οι συνδικαλιστές των εν λόγω παρατάξεων προσπαθούσαν να πείσουν τους εργαζόμενους ότι αυτά δεν πρόκειται να γίνουν και εμείς κινδυνολογούμε.

- Ποια είναι η πρόταση της ΔΕΣΚ για την από δω και πέρα στάση των σιδηροδρομικών;

- Δεν έχουμε την παραμικρή αυταπάτη ότι η συγκεκριμένη συνδικαλιστική ηγεσία θα οργανώσει την αντίσταση των σιδηροδρομικών απέναντι σ' αυτήν την αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης. Προτείνουμε την απόρριψη των απαράδεκτων Κανονισμών Εργασίας και τη διακοπή κάθε "διαλόγου", που έχει στόχο να περνάει ο χρόνος. Είδαμε, άλλωστε, πώς χρησιμοποίησε η κυβέρνηση το διάλογο στην ΟΑ. Να αρχίσει άμεσα η ενημέρωση όλων των εργαζομένων. Να συγκροτηθούν επιτροπές αγώνα, ώστε να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους οι ίδιοι οι σιδηροδρομικοί. Καλούμε τις ηγεσίες των πρωτοβάθμιων σωματείων να αναλογιστούν τις τεράστιες και ιστορικές ευθύνες απέναντι στα μέλη τους, που γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι σιδηροδρομικοί κατέκτησαν με σκληρούς αγώνες τα τελευταία 100 χρόνια όσα επιχειρεί να γκρεμίσει σήμερα σε μια μέρα η κυβέρνηση των εκσυγχρονιστών. Τα στελέχη της ΔΕΣΚ άρχισαν, ήδη, την ενημέρωση των εργαζομένων και θα επιδιώξουν τη συγκρότηση μετώπου για την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής, που δεν είναι μονόδρομος. Αντίθετα, μονόδρομος για τους σιδηροδρομικούς είναι ο αγώνας, η ενότητα, η νίκη.

Ν. Κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ