Πέμπτη 4 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΔΙΕΘΝΗ
"ΑΙΡ ΦΡΑΝΣ"
Αποφασιστική συμμετοχή στην απεργία
  • Σιωπά η γαλλική κυβέρνηση
  • Προβλέπεται κύμα απεργιών σε ολόκληρη τη χώρα

ΠΑΡΙΣΙ.-

Νέος γύρος συνομιλιών άρχισε, χτες, ανάμεσα στη διοίκηση της κρατικής αεροπορικής εταιρίας "Αιρ Φρανς" και τους εκπροσώπους των πιλότων, οι οποίοι συνέχισαν, με σχεδόν απόλυτη επιτυχία, την απεργία τους για τρίτη συνεχόμενη μέρα. Αν και οι τόνοι της αντιπαράθεσης ανάμεσα στα δύο μέρη έχουν χαμηλώσει, οι προβλέψεις για την έκβαση των διαπραγματεύσεων δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες. Την ίδια στιγμή και ενώ απομένει λιγότερο από μία βδομάδα από την επίσημη έναρξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου, κύμα απεργιακών κινητοποιήσεων προβλέπεται να κατακλύσει τη Γαλλία.

Χτες το μεσημέρι επαναλήφτηκαν οι συνομιλίες ανάμεσα στους πιλότους και στη διοίκηση της "Αιρ Φρανς", καθώς ο πρώτος γύρος συνομιλιών έληξε χωρίς καμία πρόοδο αργά το βράδυ της Τρίτης. Οι εκπρόσωποι των δύο πλευρών εμφανίστηκαν κάπως διαλλακτικότεροι στις δηλώσεις τους, αλλά δεν άφησαν ιδιαίτερα περιθώρια αισιοδοξίας όσον αφορά την προοπτική εκτόνωσης της κρίσης. "Ελπίζω ότι μπορούμε να συνεννοηθούμε" τόνισε, λίγο πριν την έναρξη των συνομιλιών, ο πρόεδρος της "Αιρ Φρανς" Ζαν Σιρίλ Σπινέτα, που έσπευσε να επαναλάβει ότι ο δρόμος επίλυσης της κατάστασης είναι "μακρύς και δύσκολος".

Την κατανόηση των εργαζομένων στην αγωνία της διοίκησης να εξασφαλίσει ανταγωνιστικότητα στην εταιρία εξέφρασε, από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του μεγαλύτερου συνδικάτου πιλότων SNPL, Ζαν Σαρλ Κορμπέ, όμως τόνισε ότι τα αιτήματα των πιλότων παραμένουν σταθερά. Αφησε, μάλιστα, να εννοηθεί ότι οι πιλότοι απορρίπτουν την πρόταση της διοίκησης να τους δοθούν ανταλλάγματα (έντονη είναι η φήμη για μεταβίβαση ορισμένου αριθμού μετοχών της εταιρίας στους πιλότους), ώστε να ισοσκελιστεί η διαφορά που θα δημιουργηθεί από τη σχεδιαζόμενη περικοπή των μισθών τους κατά 500 εκατομμύρια φράγκα και την εφαρμογή μισθολογίου δύο ταχυτήτων, με ιδιαίτερα χαμηλούς μισθούς για τους νέους πιλότους.Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέχρι σήμερα, οι αμοιβές των πιλότων της "Αιρ Φρανς" κυμαίνονται κατά μέσο όρο στο 1 εκατομμύριο φράγκα ετησίως, δηλαδή από 240.000 φράγκα (40.000 δολάρια) που λαμβάνει ετησίως ένας νέος πιλότος έως 1,2 εκατομμύρια φράγκα (200.000 δολάρια) που λαμβάνει ο πιλότος που έχει συμπληρώσει 25ετία.

Στην απεργία των πιλότων προστέθηκε, χτες, η απεργία και των αχθοφόρων, οι οποίοι έχουν και αυτοί μισθολογικά αιτήματα και κυρίως διαμαρτύρονται για τις μεγάλες μισθολογικές διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στις εταιρίες "Αιρ Φρανς" και τη θυγατρική της "Αιρ Ιντέρ". Απεργία, μέσα στην επόμενη βδομάδα, με ανάλογα αιτήματα ανακοίνωσαν ότι προγραμματίζουν και οι μηχανικοί αεροσκαφών.Παρ' όλα αυτά, η διοίκηση της "Αιρ Φρανς" προσπάθησε, και χτες, με αλλεπάλληλες ανακοινώσεις να διασκεδάσει τη δυσαρέσκεια και διαβεβαίωσε ότι η εταιρία, που είναι και ο επίσημος αερομεταφορέας του Μουντιάλ, θα μπορέσει να εξυπηρετήσει όλες τις αθλητικές αποστολές, τους δημοσιογράφους και τους φιλάθλους, κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος.

Σφοδρή επίθεση κατά των πιλότων εξαπέλυσε, χτες, ο υπουργός Εσωτερικών, επικεφαλής του "Κινήματος Πολιτών κατά του Μάαστριχτ" και συνεργαζόμενος με τους Σοσιαλιστές, Ζαν Πιερ Σεβενεμάν, ο οποίος, αφού δήλωσε ότι λυπάται και ντρέπεται για την κατάσταση, κατηγόρησε τους απεργούς για "έλλειψη κοινωνικής ευθύνης και ευαισθησίας". Συμπλήρωσε, μάλιστα, ότι "εξαιτίας τους η Γαλλία μοιάζει να μην είναι ικανή να διοργανώσει ένα μεγάλο γεγονός". Από την πλευρά τους, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των πιλότων προτίμησαν να μη σχολιάσουν τις δηλώσεις του Σεβενεμάν. Την τακτική της σιωπής επέλεξαν και χτες όλα τα υπόλοιπα κυβερνητικά στελέχη, αλλά και ο πρωθυπουργός Λιονέλ Ζοσπέν, ο οποίος απέφυγε να απαντήσει ακόμα και στις εκτιμήσεις των πολιτικών αναλυτών ότι η κυβέρνησή του βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μεγάλη κρίση και με την έντονη δυσαρέσκεια των εργαζομένων.

Χορός απεργιών

Σήμερα, όμως, σε απεργία κατεβαίνουν, ανταποκρινόμενοι σε κάλεσμα της CGT, οι εργαζόμενοι στις δημόσιες υπηρεσίες και εταιρίες, αλλά και οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τον υπόγειο σιδηρόδρομο, διαμαρτυρόμενοι για το "πάγωμα" των μισθών τους και ζητώντας καλύτερες συνθήκες εργασίας και ασφάλισης. Από το βράδυ της Παρασκευής μέχρι και το μεσημέρι της Κυριακής ακινητοποιημένα αναμένεται να μείνουν τα τρένα όλης της Γαλλίας, εξαιτίας της απεργίας που έχει ανακοινώσει η SNCF. Απεργίες προγραμματίζουν και οι μηχανικοί των τρένων, οι οποίοι, μάλιστα, προσανατολίζονται στην ημερομηνία της 10ης Ιουνίου, ημέρα έναρξης του Μουντιάλ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ