Πέμπτη 25 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Τελειώνουν αύριο οι τρεις πρώτες Δέσμες

Σήμερα οι υποψήφιοι της Δ' Δέσμης εξετάζονται στο μάθημα της Ιστορίας και οι απόφοιτοι των τμημάτων ειδικότητας των ΤΕΛ στην Πολιτική Οικονομία, Εφαρμοσμένα Ηλεκτρονικά και Αντοχή Υλικών

Στο μάθημα της Ιστορίας εξετάζονται σήμερα οι υποψήφιοι της Δ Δέσμης, ενώ οι απόφοιτοι των τμημάτων ειδικότητας των ΤΕΛ στα μαθήματα Πολιτική Οικονομία, Εφαρμοσμένα Ηλεκτρονικά, Αντοχή Υλικών. Αύριο, ολοκληρώνεται η εξέταση των υποψηφίων των τριών πρώτων Δεσμών στα μαθήματα γενικής αξιολόγησης.

Χτες, οι υποψήφιοι της Α Δέσμης εξετάστηκαν στα Μαθηματικά, της Β Δέσμης στη Βιολογία και της Γ Δέσμης στο μάθημα της Ιστορίας. Οι απόφοιτοι τμημάτων ειδικότητας των ΤΕΛ στα μαθήματα Γλώσσα Προγραμματισμού COBOL, Στοιχεία Ανάπτυξης και Παθολογίας του Ανθρώπινου Οργανισμού, Ελεγχος Προϊόντων Κλωστοϋφαντουργίας. Η μέρα κύλησε ομαλά, χωρίς προβλήματα και η εκπομπή των θεμάτων ολοκληρώθηκε σε τρία τέταρτα της ώρας. Η συμμετοχή των αποφοίτων των τριών Δεσμών κυμάνθηκε στα περσινά επίπεδα με μικρή πτώση (0.13%). Στις εξετάσεις των αποφοίτων των ΤΕΛ η συμμετοχή ήταν μειωμένη κατά 2.39%.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία

Εντός ύλης, διατυπωμένα με σαφήνεια και με κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία, χαρακτηρίζει τα χτεσινά θέματα των Μαθηματικών η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία. Πάντως, επισημαίνει ότι πολλοί υποψήφιοι θα αντιμετώπισουν πρόβλημα με το χρόνο.

Ειδικότερα για καθένα από τα ζητήματα, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία τονίζει:

Ζήτημα 1ο: Το θέμα θα το διαπραγματευτούν οι περισσότεροι υποψήφιοι. Το ερώτημα Βα όμως θα δυσκολέψει αρκετούς παρότι είναι εφαρμογή του ορισμού.

Ζήτημα 2ο: Α. Συνδυάζει με επιτυχία τα κεφάλαια των Μιγαδικών και των Κωνικών Τομών.

Β. Απλό.

Ζήτημα 3ο: Είναι μέσα στις δυνατότητες των υποψηφίων. Παρουσιάζει όμως μια τεχνητή πολυπλοκότητα.

Ζήτημα 4ο: Θέμα για πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους με κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία.

Η Πανελλήνια Ενωση Βιολόγων

Για μεγάλο όγκο θεμάτων και ασάφειες στις διατυπώσεις κάνει λόγο ηΠανελλήνια Ενωση Βιολόγων, τονίζοντας όμως ότι "τα θέματα που τέθηκαν από την ΚΕΓΕ απαιτούσαν σφαιρική και κριτική προσέγγιση του γνωστικού αντικειμένου από τον υποψήφιο. Το γεγονός αυτό είναι ιδιαίτερα θετικό από κάθε άποψη". Συγκεκριμένα αναφέρει:

"Ο όγκος των ζητούμενων στοιχείων απάντησης ήταν τεράστιος. Ακόμα και ένας πολύ καλά προετοιμασμένος υποψήφιος με δυσκολία θα μπορούσε να ανταποκριθεί. Κάποιες διατυπώσεις εκφωνήσεων ελέγχονται για το αν είναι επιστημονικά δόκιμες. Επίσης, οι διατυπώσεις των εκφωνήσεων οδηγούν διαβασμένους υποψήφιους σε επιστημονικά τεκμηριωμένες απαντήσεις, που, όμως, ενδεχομένως δε θα αξιολογηθούν βαθμολογικά είτε δε θα αναφέρονται σε στοιχεία που ζητούνται. Αυτά αφορούν κυρίως το ζήτημα 1Β, το ζήτημα 2Αβ, το ζήτημα 3Α και 3Βα αλλά και το ζήτημα 4Βα.

Εξαιτίας όσων αναφέρθηκαν παραπάνω θεωρούμε ότι τα θέματα, ως σύνολο, δεν εξετάζουν την ουσιαστική γνώση των υποψηφίων στο γνωστικό αντικείμενο "Βιολογία".

Ελπίζουμε, ωστόσο, ότι η ΚΕΓΕ θα λάβει υπόψη της και τα όσα προαναφέραμε ώστε να διαμορφώσει κατάλληλα τις οδηγίες κατεύθυνσης για τη διόρθωση των γραπτών. Αυτό κρίνουμε ότι είναι καθοριστικής σημασίας για να μην αδικηθούν και φέτος πολλοί από τους υποψήφιους".

Η Ενωση Ελλήνων Φιλολόγων

Την έλλειψη της κριτικής σκέψης στα θέματα της Ιστορίας επισημαίνει η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, σχολιάζοντας τα χτεσινά θέματα της Ιστορίας:

"Τα θέματα Ιστορίας της Γ Δέσμης, που διατυπώθηκαν στα πλαίσια του αντίστοιχου εγχειριδίου Ιστορίας, παρουσιάζουν γενικά τις ίδιες αδυναμίες και ανεπάρκειες με αυτά των προηγούμενων χρόνων, αν και λιγότερα κριτικά, με αποτέλεσμα να μην προωθούν την ιστορική σκέψη και παιδεία. Είναι στενά αναπαραγωγικά και δεν απαιτούν αφαιρετική και συνδυαστική ικανότητα από το μαθητή.

Στο 1ο, 2ο και 3ο ζήτημα, η διατύπωση των ερωτήσεων προσεγγίζει σε μεγάλο βαθμό τους τίτλους του περιεχομένου των αντίστοιχων κεφαλαίων.

Ειδικά το 1ο ζήτημα είναι απομνημονευτικής κατεύθυνσης αλλά διατυπώνεται με διαφορετική μορφή από παλαιότερα.

Το 2ο και 3ο ζήτημα έχουν τεθεί επανειλημμένα στις Γενικές Εξετάσεις με την ίδια διατύπωση.

Μόνο το 4ο ζήτημα διαφοροποιείται σ' ένα βαθμό, γιατί απαιτείται κάποια αφαιρετική και συνδυαστική ικανότητα από το μαθητή.

Συμπερασματικά, τα ζητήματα αντιστοιχούν προς τις δυνατότητες απομνημόνευσης και μάθησης από το μαθητή χωρίς να προωθούν τίποτε από την κριτική λειτουργία".

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αύριο με μαθήματα κατεύθυνσης (2013-05-28 00:00:00.0)
ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ (2011-05-22 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2001-12-25 00:00:00.0)
Ολοκληρώνονται σήμερα οι γενικές εξετάσεις (2000-05-24 00:00:00.0)
Συνεχίζονται με Μαθηματικά, Βιολογία και Ιστορία (1999-07-06 00:00:00.0)
Τέλος Ιούλη οι βαθμολογίες (1998-06-30 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ