Σάββατο 27 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
Πρόταση οδηγίας για τα μεταχειρισμένα ΙΧ

Θολό εξακολουθεί να παραμένει το τοπίο γύρω από το επίμαχο θέμα, του αν και πότε θα μειωθεί η φορολογία στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, που εισάγονται από χώρες - μέλη της ΕΕ στην Ελλάδα

Στην επικαιρότητα, έρχεται - για μια ακόμη φορά - το θέμα της μειωμένης φορολογίας για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και της φορολογίας για την κυκλοφορία των ΙΧ στις χώρες - μέλη της ΕΕ. Αφορμή, αυτή τη φορά, η απόφαση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 18ης Ιουνίου 1998, με την οποία και εγκρίθηκε Πρόταση Οδηγίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης που επανακαθορίζει το φορολογικό καθεστώς των οχημάτων που κινούνται στις χώρες - μέλη της ΕΕ. Η σχετική απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου, δεν ξεκαθαρίζει το τοπίο. Αν δηλαδή και σε ποιο βαθμό θα μειωθεί η φορολογία στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα (και άρα οι τιμές τους). Ωστόσο, είναι πολύ πιθανό η κυβέρνηση να αξιοποιήσει τη συγκεκριμένη απόφαση για ψηφοθηρικούς σκοπούς, ακόμα και χωρίς ν' αλλάξει το σχετικό καθεστώς φορολογίας.

Να σημειωθεί, ότι οι σχετικές ρυθμίσεις που ενέκρινε το Ευρωκοινοβούλιο, περιορίζουν, σε πρώτη φάση, το δικαίωμα της ελεύθερης κυκλοφορίας αδασμολόγητων ΙΧ αυτοκινήτων στην Ελλάδα, στους: α) παλιννοστούντες Ελληνες που μαζί με την κατοικία και τις οικοσκευές τους, μεταφέρουν μόνιμα στην Ελλάδα και το ΙΧ από τη χώρα - μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης όπου διέμεναν. β) Στους Ελληνες υπαλλήλους εταιριών οι οποίες έχουν την έδρα τους σε άλλη χώρα - μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης. γ) Στους Ελληνες υπηκόους που έχουν στην κυριότητά τους αυτοκίνητο με πινακίδες κυκλοφορίας άλλης χώρας - μέλους της ΕΕ. Σημειώνεται βέβαια ότι παρόμοιες ρυθμίσεις ήδη ισχύουν στη χώρα.

Βέβαια, ο χρόνος μείωσης της φορολογίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, θα εξαρτηθεί από το πότε το ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου θα μετατραπεί σε κοινοτική οδηγία, που θα είναι υποχρεωμένες να την εφαρμόσουν όλες οι χώρες - μέλη.

Με τη νέα Οδηγία - και από τη στιγμή που θα υιοθετηθεί από την κάθε κυβέρνηση - καταργούνται οι φόροι για αυτοκίνητα ιδιωτών, που έχουν αγοραστεί και φορολογηθεί σ' άλλη χώρα - μέλος και μεταφέρονται μόνιμα, μαζί με την κατοικία τους από τους ιδιώτες στα εν λόγω κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ενώ παράλληλα αυξάνεται σε 9 μήνες το χρόνο, το διάστημα κατά το οποίο δε θα φορολογούνται επιπλέον τα ΙΧ αυτοκίνητα προσώπων που οι επαγγελματικοί δεσμοί τους βρίσκονται σε άλλο κράτος - μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης από εκείνο της συνήθους κατοικίας τους. Επίσης θα επιτρέπεται σε μισθωτούς να χρησιμοποιούν στο κράτος - μέλος της συνήθους διαμονής τους ιδιωτικό όχημα που ανήκει σε εταιρία, η οποία έχει την έδρα της σ' άλλο κράτος - μέλος της κοινότητας κλπ.

Για τις περιπτώσεις που ένα αυτοκίνητο εισάγεται μόνιμα, από τη μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης στην άλλη, υπό συνθήκες διαφορετικών εκείνων που αναφέρονται στη νέα "ντιρεκτίβα" και εφόσον η χώρα προορισμού επιβάλλει φόρο ταξινόμησης (τέλη κυκλοφορίας) ή άλλο φόρο επί του εν λόγω οχήματος, το ίδιο το κράτος - μέλος οφείλει να μεριμνήσει έτσι ώστε, το ποσό του επιπλέον φόρου που θα επιβληθεί να μην υπερβαίνει το ποσό του φόρου που υπολείπεται από τη φορολογία που έχει επιβληθεί στο άλλο κράτος - μέλος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ