Τρίτη 21 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΠ. ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ
Το επέβαλαν ΕΕ και πολυεθνικές

"O τρόπος που παρουσιάστηκε έχει όλα τα στοιχεία της προεκλογικής φιέστας", δήλωσε στο ραδιοσταθμό "COOL FM", ο Σπ. Χαλβατζής,μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, για την τελετή "θεμελίωσης" του έργου από την πολυπληθή κυβερνητική κουστωδία. Ωστόσο όμως, συνέχισε, εμείς θέλουμε να σημειώσουμε ορισμένα πράγματα:

Το πρώτον,είναι ότι το έργο αυτό όπως και άλλα έργα είναι από τα επιβαλλόμενα από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Ενισχύουν την ανάπτυξη χρησιμοποίησης του ΙΧ και δεν ικανοποιούν τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας. Γι' αυτό και από τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου αποδεσμεύτηκε η χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής. Περιορίζεται μ' αυτόν τον τρόπο η δυνατότητα φτηνής και σίγουρης μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων. Και βεβαίως κινείται στη λογική της συρρίκνωσης του ΟΣΕ.

Δεύτερον,που θέλουμε να σημειώσουμε - επισήμανε ο Σπ. Χαλβατζής - είναι ότι, όπως σχεδιάστηκε δε βρισκόταν στις αναπτυξιακές προτεραιότητες της χώρας, αλλά στην επιλεξιμότητα της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Και να σας θυμίσω ότι για την Ελλάδα το παραδέχτηκε εμμέσως, πλην σαφώς ο Ανδρέας Παπανδρέου με την επιστολή του στην Ευρωπαϊκή Ενωση, την άνοιξη του 1994, όπου αναφέρονταν στα έργα των Σπάτων και στο Ρίο - Αντίρριο. Είναι το μοίρασμα στις πολυεθνικές των κυρίαρχων κρατών των μεγάλων έργων των μικρών χωρών. Επίσης είναι γνωστά τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν για τον τρόπο μελέτης και επιλογής του τρόπου κατασκευής. Βεβαίως εμείς αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα πολιτικά. Τα κρίνουμε με αυτόν τον τρόπο. Δεν τα κρίνουμε τεχνικά. Αλλά ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι υπήρξε και άλλη πρόταση, με το 1/3 περίπου της δαπάνης για υπόγεια κατασκευή. Η οποία δεν εξετάστηκε.

Τρίτον - υπογράμμισε ο Σ. Χαλβατζής - ο τρόπος που διαχειρίζονται αυτά τα έργα, όπως δίνονται άλλωστε όλα τα μεγάλα έργα στη χώρα μας, με την πρακτική της λεγόμενης αυτοχρηματοδότησης, το κόστος για τον ελληνικό λαό είναι τεράστιο. Είναι γνωστό σε όλους ότι ονομαστικά αυτές οι κατασκευαστικές εταιρίες εισφέρουν το 9% της δαπάνης, που κι αυτό καλύπτεται από τις προκαταβολές, και διαχειρίζονται το 50% του έργου για δεκαετίες.

Πιστεύω, να θυμάστε ότι από το ΤΕΕ καταγγέλθηκε επίσημα ότι οι όροι της σύμβασης είναι αποικιοκρατικοί. Αφού δεσμεύεται το ελληνικό κράτος για την κίνηση των διερχόμενων οχημάτων και περιορισμό άλλων έργων που προφανώς ή ενδεχομένως ήθελε να κατασκευάσει στην ίδια περιοχή.

Το τελευταίο που ήθελα να σημειώσω - ανέφερε ο Σπ. Χαλβατζής - είναι ότι αυτοί που αγωνίζονται για τη διασφάλιση των οικονομικών συμφερόντων του λαού και της χώρας. Αυτοί που αγωνίζονται για τη διασφάλιση των ελάχιστων όρων και προϋποθέσεων, διαφάνειας και δεσμεύσεων, αυτοί που παλεύουν για τον περιορισμό της εξάρτησης από το μεγάλο κεφάλαιο, χαρακτηρίζονται τώρα μεμψίμοιροι. Είναι πιο κομψή η έκφραση από τους παλιότερους χαρακτηρισμούς για όσους πάλευαν για την οικονομική, κοινωνική, βιομηχανική ανάπτυξη της χώρας, για όλους όσοι αρνούνταν να αποδεχτούν τη λογική της "ψωροκώσταινας".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ