Τρίτη 21 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΖΕΥΞΗ ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Γεφυρώνουν το σκάνδαλο με φιέστες δημαγωγίας

Η ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου αποτέλεσε έναν ακόμη σταθμό στο μπαράζ της "περιοδεύουσας δημαγωγίας" της κυβέρνησης, η οποία προσπαθεί να πείσει - την ίδια στιγμή που ο ελληνικός λαός στενάζει από την αντιλαϊκή της πολιτική - ότι συντελείται επί των ημερών της αναπτυξιακή ..."κοσμογονία". Ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης και το πολυπληθές κυβερνητικό κλιμάκιο που τον συνόδευε ατύχησαν, όμως, διπλά, καθώς:

  • Η ζεύξη του Ρίου - Αντιρρίου ούτε καν βρίσκεται στο στάδιο κατασκευής, αλλά των μελετών. Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει του χρόνου, ενώ τώρα το πολύ - πολύ να αρχίσουν να στήνονται τα εργοτάξια.
  • Η σύμβαση για το έργο αυτό με τη γαλλοελληνική κοινοπραξία "Γέφυρα", αποτελεί ένα από τα πιο οφθαλμοφανή σκάνδαλα όλων των εποχών στη χώρα μας. Αρκεί να σημειώσουμε ότι οι εργολάβοι θα εκμεταλλεύονται το έργο για 42 ολόκληρα χρόνια, χωρίς να βάλουν ούτε δραχμή από την τσέπη τους. Οπως έχει καταγγείλει το ΤΕΕ, η προκαταβολή που θα πάρουν από το δημόσιο υπερκαλύπτει τη δική τους χρηματοδότηση στο έργο, που θα στοιχίσει συνολικά 226 δισ. δρχ. Μάλιστα, το ελληνικό δημόσιο που εγγυάται τα τεράστια δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και κατόπιν πίεσης της τράπεζας αυτής ανέλαβε να κατασκευάσει το δυτικό άξονα (Καλαμάτα - Ρίο - Αντίρριο - Γιάννενα), μόνο και μόνο για να ενισχυθεί η αποδοτικότητα του έργου και να θησαυρίζουν οι εργολάβοι. Αντίθετα, δεσμεύτηκε να μην αναβαθμίσει τον άξονα Ναύπακτος - Δελφοί. Το ΤΕΕ όμως είχε καταγγείλει ως αποικιοκρατική τη σύμβαση και για άλλους λόγους, όπως τον πρωτοφανή όρο να διορίζει ο ίδιος ο εργολάβος το φορέα που θα κάνει τον έλεγχο των μελετών και τον έλεγχο της ποιότητας του έργου, υποκαθιστώντας το Δημόσιο. Ακόμη, η σύμβαση περιέχει τόσες ασάφειες, που μπορούν να οδηγήσουν σε υπερκοστολογήσεις και υπερβάσεις, όπως ακριβώς και στο μετρό της Αθήνας. Να σημειώσουμε ακόμη ότι οι εργολάβοι, με βάση τη σύμβαση, αποκτούν το δικαίωμα να ανεβάζουν το ύψος της τιμής των διοδίων όσο θέλουν, τις περιόδους που η ζεύξη θα έχει μεγαλύτερη κίνηση!

Ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης, κατά την προχτεσινή τελετή, χαρακτήρισε τη ζεύξη"έργο πνοής που ενώνει την Πελοπόννησο με τη Δυτική Ελλάδα και την Ηπειρο και σηματοδοτεί την Ελλάδα του 21ου αιώνα", ενώ ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης δε δίστασε να φτάσει μέχρι και στην εποχή του Χ. Τρικούπη για να πείσει για την αναγκαιότητα του έργου! Στη φιέστα, παρίστατο και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ. Στεφανόπουλος.

Αίσθηση και αμηχανία προκάλεσε ο μητροπολίτης Ελβετίας Δαμασκηνός, ο οποίος έψαλε το σκοταδιστικό ύμνο "νίκας τοις βασιλεύσει"! Μάλιστα, αργότερα με δηλώσεις του τον κάλυψε πλήρως ο εκπρόσωπος του αρχιεπισκόπου Ιγνάτιος, με το αστείο επιχείρημα ότι ο ύμνος αναφέρεται στο ...Βυζάντιο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ