Κυριακή 2 Αυγούστου 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
"saloni 1"

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΓ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ

Για την ιδιωτικοποίηση των κρατικών μέσων συγκοινωνίας και το ενιαίο μέτωπο αντίστασης των εργαζομένων

1. Το ΚΚΕ από το 1985 έχει παρουσιάσει και παλέψει τις θέσεις του για τη δημιουργία Ενιαίου Φορέα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Με την πρότασή του το ΚΚΕ υπεράσπιζε το δικαίωμα του λαού μας να έχει φθηνά, άνετα, ασφαλή μέσα συγκοινωνίας. Υποστήριζε τα δικαιώματα των εργαζομένων στους οργανισμούς, την εξυπηρέτηση παραμεθόριων και απομακρυσμένων από το κέντρο περιοχών. Εβαζε σε επιστημονική βάση τη χρήση ΜΕΤΡΟ - ΤΡΑΜ, ΗΣΑΠ - ΗΛΠΑΠ, Λεωφορείων, προς όφελος του λαού και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Οι προτάσεις του ΚΚΕ δεν έγιναν αποδεκτές από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, για τους εξής λόγους:

  • Ανοιγαν το δρόμο του περιορισμού της ασυδοσίας και των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου, δηλαδή των λεγόμενων "ιδιωτών", των εφοπλιστών, των ξένων μεταφορικών εταιριών.
  • Εβαζαν φραγμό και εμπόδια στα επερχόμενα σχέδια ιδιωτικοποίησης των κρατικών επιχειρήσεων, όπως της τότε ΕΑΣ, του ΟΣΕ, της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ, της ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ κ. ά.

Οι θέσεις και οι προτάσεις του ΚΚΕ παραμένουν και σήμερα επίκαιρες και ρεαλιστικές στην ουσία τους, παρά το γεγονός ότι όλα αυτά τα χρόνια μεσολάβησαν επιλογές και αποφάσεις που έχουν προσθέσει νέες δυσκολίες και εμπόδια.

2. Το ΚΚΕ τοποθετείται σήμερα σε ορισμένα προβλήματα που προκύπτουν από τις τρέχουσες εξελίξεις και τις κυβερνητικές επιλογές.

Το ΠΓ της ΚΕ επισημαίνει ότι ακόμα και σήμερα δεν είναι αργά. Ο λαός μας, με τη συμβολή των εργαζομένων και του κινήματος στο χώρο των συγκοινωνιών - μεταφορών, των επιστημόνων που στέκονται στο πλευρό του, μπορεί να αντιδράσει κατανοώντας τον άμεσο κίνδυνο. Εφόσον συσπειρωθεί στις ταξικές οργανώσεις του, εφ' όσον ταυτόχρονα αναζητήσει και νέες μορφές συσπείρωσης - συμπαράταξης, ώστε να δημιουργηθεί ένα ΕΝΙΑΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ και ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ. Μόνο έτσι ΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ, όλοι και όλες, να ελπίζουμε ότι μπορεί να παρεμποδιστούν τα πιο άγρια σχέδια ιδιωτικοποίησης που ήδη τρέχουν με την ταμπέλα της ΟΝΕ και της ψευδεπίγραφης εξυγίανσης.

Σε κάθε περίπτωση οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις αυτές δεν μπορούν και δεν πρέπει να νομιμοποιήσουν το ξεπούλημα και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, που αυτόματα συνεπάγεται η ιδιωτικοποίηση. Δεν πρέπει να επιτρέψουν στην κυβέρνηση να παραπλανά τον ελληνικό λαό με τόνους λάσπης, ψέματος και συκοφαντίας για την κατάσταση των κρατικών αυτών οργανισμών και υπηρεσιών, να φορτώνει τα δικά της χάλια και ευθύνες στους εργαζόμενους.

Εχει σημασία, έστω ΤΩΡΑ, οι εργαζόμενοι στους οργανισμούς αυτούς να πρωτοστατήσουν στην πλατιά ενημέρωση του ελληνικού λαού, να αναζητήσουν συμμάχους και στηρίγματα στον μεγάλο αυτόν αγώνα. ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΓΩΝΑΣ ΔΕΝ ΠΗΓΕ ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟΣ. ΧΑΜΕΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΥ ΔΕ ΓΙΝΟΝΤΑΙ.

3. Το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ εκτιμά ότι μετά το στρώσιμο του δρόμου για το ξεπούλημα της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ και την ιδιωτικοποίηση κερδοφόρων τμημάτων του ΟΣΕ στο μεγάλο ξένο και ντόπιο κεφάλαιο, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προωθεί - μεθοδευμένα και με διάφορες μορφές - τη γενικευμένη ιδιωτικοποίηση. Παράλληλα έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για το ξεπούλημα λιμανιών στρατηγικής σημασίας, καθώς και των πιο βασικών κερδοφόρων αεροδρομίων με πρώτο το αεροδρόμιο Σπάτων, με την ιδιωτικοποίηση της κερδοφόρας ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ κ. ά. Ολοκληρώνει έτσι την πλήρη παράδοση του συνόλου της συγκοινωνίας - μεταφοράς στα χέρια της "ιδιωτικής πρωτοβουλίας".

Η ιδιωτικοποίηση των χερσαίων και εναέριων συγκοινωνιών σημαίνει πως απομακρύνεται περισσότερο ο στόχος για συγκοινωνιακά μέσα ποιότητας, ασφαλή, άνετα, φθηνά, στην υπηρεσία του λαού. Παράλληλα θα αυξηθεί η εκμετάλλευση του προσωπικού των συγκοινωνιών και η εντατικοποίηση των συνθηκών δουλιάς του. Θα αυξηθούν τα κέρδη ελάχιστων και θα επιβαρυνθούν οικονομικά τα λαϊκά στρώματα, ενώ θα χειροτερεύσει η εξυπηρέτηση του επιβατηγού κοινού. Θα μειωθούν οι όροι ασφάλειας. Θα καταλυθούν τα κατακτημένα εργασιακά δικαιώματα και θα μπει νάρκη στο συνδικαλιστικό κίνημα των συγκοινωνιών. Θα δημιουργηθεί καθεστώς ομηρίας για τους εργαζόμενους και θα ανοίξει ο δρόμος των απολύσεων.

4. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και τα στηρίγματά της στο συνδικαλιστικό κίνημα εμπαίζουν τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες και το λαό, ψεύδονται διπλά και τριπλά. Η σημερινή κατάσταση είναι απόρροια μακρόχρονης υπονομευτικής δράσης των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, με στόχο την απαξίωση και το εύκολο πέρασμα της ιδιωτικοποίησης.

Σπέρνουν σύγχυση στο λαό όταν διακηρύσσουν ότι παραγράφουν 900 δισ. χρέη. Στην πραγματικότητα παραγράφονται τα χρέη όλων των κυβερνήσεων από το 1975 ως σήμερα απέναντι στους οργανισμούς αυτούς. Οι κυβερνήσεις εισέπρατταν φόρους από το λαό και αντί να τους διαθέσουν στις συγκοινωνίες, τους χάριζαν με διάφορους τρόπους στην πλουτοκρατία του τόπου.

Αποκρύπτουν το γεγονός, ότι οι ιδιωτικοποιήσεις δε γίνονται για τα ελλείμματα, που έτσι κι αλλιώς τα φορτώνουν στο λαό, αλλά για να ωφεληθεί το μονοπωλιακό κεφάλαιο. Απόδειξη γι' αυτό αποτελεί η αναμφισβήτητη πραγματικότητα που λέει, ότι στο μεγάλο κεφάλαιο παραδίδονται κερδοφόρες επιχειρήσεις, αφού κανένας πλουτοκράτης δεν αγοράζει για να ζημιωθεί, αλλά μόνο για να κερδίσει. Παραδίδονται τα "φιλέτα" αυτών των επιχειρήσεων, όπως συμβαίνει με τις συγκοινωνίες (τεχνική υποδομή - εισιτήρια κλπ. ).

Αποκρύπτουν το γεγονός, ότι τα ελλείμματα στα μέσα μαζικής μεταφοράς τα δημιούργησε η κυβερνητική πολιτική, που δεν επιδότησε τις συγκοινωνίες από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά υποχρέωσε τις επιχειρήσεις να καταφεύγουν στον δανεισμό, με τοκογλυφικά επιτόκια που γέμιζαν τις τσέπες των τραπεζιτών, για να κρατούν τα εισιτήρια δήθεν σε χαμηλά επίπεδα. Σε δανεισμό καταφεύγουν οι επιχειρήσεις και προκειμένου να πραγματοποιήσουν στοιχειώδεις επενδύσεις.

Σαράντα πέντε δισ. δρχ. ήταν το κόστος των ιδιωτών (ΣΕΠ) στο δημόσιο την περίοδο διακυβέρνησης από τη ΝΔ (1990 - 1993), ενώ η επιδότηση της τότε ΕΑΣ δεν ξεπερνούσε εκείνη την περίοδο τα 10 δισ. δρχ. το χρόνο. Οι επίδοξοι επιχειρηματίες φέσωσαν επιπλέον τους οργανισμούς με αγορές 600 λεωφορείων έναντι 52 εκατομμυρίων το καθένα, όταν τότε η ΕΛΒΟ τα κατασκεύαζε με 28 εκατομμύρια!

Ενώ η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπονομεύει τα κρατικά μέσα συγκοινωνίας, την ίδια στιγμή δεν είναι καθόλου φειδωλή απέναντι στους ιδιώτες - ιδιοκτήτες λεωφορείων. Ο ΟΑΣ Θεσσαλονίκης, που ανήκει σε ιδιώτες, επιδοτείται από την κυβέρνηση με 20 δισεκατομμύρια δρχ. για τα 500 λεωφορεία που διαθέτει! Αντίθετα η κρατική ΕΘΕΛ, με 1.500 λεωφορεία, επιδοτείται με 16,5 δισ. δρχ.!!!

Στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ χάρισαν 280 δισ. δρχ., ενώ τους έδωσαν τη δυνατότητα να αποκομίζουν υψηλά κέρδη. Αποτέλεσμα είναι, το δημόσιο εισιτήριο Αθήνα - Λούτσα να κοστίζει 100 δρχ., ενώ του ιδιωτικού ΚΤΕΛ, για το μικρότερο δρομολόγιο Αθήνα - Ραφήνα, 700 δρχ.!

Αποκρύπτουν το μέγεθος των πραγματικών μισθών των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και τις εξοντωτικές συνθήκες εργασίας, και κάνουν λόγο για προνόμια "συντεχνιών"! Κατά την πάγια κυβερνητική πρακτική, οι εργαζόμενοι συκοφαντούνται. Διασύρεται ο συνδικαλιστικός αγώνας, με στόχο, η αγανάκτηση του επιβατηγού κοινού για τα χάλια των συγκοινωνιών, να στραφεί κατά των εργαζομένων στις συγκοινωνίες! Θέλουν οι εργαζόμενοι να δουλεύουν 10 - 12 ώρες και χωρίς υπερωρίες.

Γίνεται έτσι προσπάθεια να συγκαλυφθεί το γεγονός, ότι ο πραγματικός στόχος της κυβέρνησης - και όλων των κομμάτων που άμεσα ή έμμεσα επικροτούν την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων - δεν είναι η περίφημη εξυγίανση, αλλά το χτύπημα των εργασιακών σχέσεων.

Και βέβαια αποσιωπούν,ότι τα χάλια των συγκοινωνιών οφείλονται σε μεγάλο βαθμό και στην έλλειψη επαρκούς αριθμού μέσων μαζικής μεταφοράς, εργαζόμενου προσωπικού και οργανωτικών μέτρων.

Αποκρύπτουν το γεγονός ότι σε μια μικρής έκτασης χώρα, όπως η Ελλάδα, η μετακίνηση με το τρένο θα μπορούσε να αποτελέσει ένα φθηνό, ασφαλές, γρήγορο και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς προσώπων και εμπορευμάτων.

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τινάζει στον αέρα το επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ), αφού δεν είναι διατεθειμένη να εγκρίνει τα απαραίτητα κονδύλια για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου του και του τροχαίου υλικού. Προχωρά στον κατακερματισμό του Οργανισμού, στην κατάργηση σημαντικού αριθμού γραμμών που υπηρετούν περιοχές που ζουν λαϊκά στρώματα, αγροτικός πληθυσμός, εξυπηρετούνται φοιτητές και σπουδαστές. Δεν πρόβλεψε σιδηροδρομική γραμμή εξυπηρέτησης μεγάλων πόλεων, όπως της Δυτικής Ελλάδας και Ηπείρου με τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου. Παραδίδει γραμμές - φιλέτα στους ιδιώτες. Σημαντικές περιοχές της χώρας μας, που ήδη ζουν τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και της συρρίκνωσης της παραγωγικής τους βάσης, θα βρεθούν κυριολεκτικά απομονωμένες από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Σχεδιάζουν να μειώσουν το προσωπικό, από 12.000 εργαζόμενους που είναι σήμερα, σε 7.700 περίπου, το 2007.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ