Τετάρτη 5 Αυγούστου 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Δουλεύουν 17ωρα!

Επικίνδυνα για την ασφάλεια των πληρωμάτων και των επιβατών, η ξέφρενη εντατικοποίηση και τα εξοντωτικά ωράρια σε ταχύπλοα σκάφη, που αποπλέουν από Πειραιά και Ραφήνα

"Ενας λάθος χειρισμός μπορεί να αποδειχθεί μοιραίος"!Η φράση κυριαρχεί ανάμεσα στα πληρώματα που υπηρετούν στα έξι καταμαράν (ταχύπλοα σκάφη), που αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά και της Ραφήνας για τα νησιά του Αιγαίου και το Πρίντεζι της Ιταλίας, εκφράζοντας έτσι την αγωνία τους για τους κινδύνους που εγκυμονεί για τους ίδιους και τους επιβάτες η ξέφρενη εντατικοποίηση που τους έχουν επιβάλει οι πλοιοκτήτες. Τα πληρώματα των έξι καταμαράν εργάζονται από τις 6 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ!Μοναδικά διαλείμματα είναι 15 με 30 λεπτά, που σταματάνε στα λιμάνια για να επιβιβάσουν ή αποβιβάσουν επιβάτες!

Τα τέσσερα καταμαράν αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά και τα δύο από το λιμάνι της Ραφήνας. Οι πλοιοκτήτες τους είναι οι εφοπλιστές Στρίντζης,Γούτος,η εταιρία "Σέρρες" και οι "Μινωικές Γραμμές" και δρουν με την κάλυψη του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρου Σουμάκη,ο οποίος εδώ και δύο χρόνια κωλυσιεργεί τον καθορισμό των οργανικών συνθέσεων αυτής της κατηγορίας πλοίων. Ετσι, οι εφοπλιστές καθορίζουν αυθαίρετα τις συνθέσεις, χωρίς να υπολογίζουν έστω τις στοιχειώδεις ανάγκες των πλοίων και την ασφάλειά τους.

Τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες και σ' αυτήν την κατηγορία πλοίων εντοπίστηκαν από τους συνδικαλιστές της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, που από την περασμένη βδομάδα οργώνουν τα λιμάνια της χώρας, ενώ από την περασμένη Δευτέρα απόφαση για περιοδείες συνδικαλιστικών αντιπροσωπειών πήρε και η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ. Η αιτία είναι ότι την τουριστική περίοδο που όλα τα επιβατικά πλοία μπαίνουν σε κίνηση η ασυδοσία των εφοπλιστών εντείνεται.

Ειδικά για τα καταμαράν, ο ταμίας της ΠΕΜΕΝ Νίκος Κοντός θα μας πει: "Είναι επιτακτική η ανάγκη να υλοποιηθούν οι προτάσεις μας για διπλά πληρώματα μέσα στα πλοία αυτά που να εργάζονται εναλλάξ. Δεν μπορεί ο πλοίαρχος να έχει τα μάτια του ανοιχτά επί 24 ώρες. Δεν μπορεί ο μηχανικός σε ένα μηχανοστάσιο, όπως αυτών των πλοίων, που οι κραδασμοί και ο θόρυβος είναι μεγαλύτεροι από ό,τι σε άλλες κατηγορίες πλοίων, να βρίσκονται εκεί μέσα τόσες ώρες. Οι ταχύτητες που αναπτύσσουν τα πλοία αυτά είναι μεγάλες. Μία λάθος κίνηση θα έχει τρομακτικές συνέπειες".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ