Σάββατο 5 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Αρχίζει νέος κύκλος για "πανωπροίκια"
  • Το ποσόν των 68,5 δισ. δρχ. διεκδικούν οι εργολάβοι, που θέλουν και 2 χρόνια παράταση της ολοκλήρωσης του έργου. Τεράστια σπατάλη για τη διαφήμιση των... υπερβάσεων και καθυστερήσεων
  • Σε καταστροφέα της πόλης έχει εξελιχθεί το μετρό, καταγγέλλει ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων Λεων. Αυδής

Φαίνεται πως οι εργολάβοι του μετρό της Αθήνας, ενθαρρημένοι προφανώς και από τη στάση της κυβέρνησης, το έχουν έθιμο κάθε χρόνο τέτοια εποχή, ιδιαίτερα αν πρόκειται για προεκλογική περίοδο, να θέτουν θέμα για νέα "πανωπροίκια"... Ετσι και τώρα, αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, την επόμενη βδομάδα αρχίζει ένας νέος κύκλος διαπραγματεύσεων μεταξύ των εργολάβων και της κυβέρνησης με τη συμμετοχή φυσικά και της "Αττικό Μετρό" που διαχειρίζεται το έργο για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι εργολάβοι εισηγούνται τη μερική λειτουργία του έργου μέσα σε ένα χρονοδιάγραμμα που θα αρχίζει από τον Απρίλη μέχρι το Νοέμβρη του 2000. Δηλαδή με καθυστέρηση άλλων δύο χρόνων από την ημερομηνία που θέτει ακόμη και η ίδια η σκανδαλώδης συμπληρωματική σύμβαση που υπογράφηκε το 1994 και όριζε παράδοση του έργου το Νοέμβρη του 1998, αντί του Δεκέμβρη του 1997, που προέβλεπε η αρχική σύμβαση. Κάτι τέτοιο, βέβαια, αποδεικνύεται τώρα εντελώς ανέφικτο, παρά τις τότε αντίθετες κορόνες της κυβέρνησης και του ίδιου του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ ακόμη και μέσα στη Βουλή, προκειμένου να δικαιολογήσει το "πανωπροίκι" των 65 περίπου δισ. δρχ. που δόθηκε.

Οι εργολάβοι, μάλιστα, και σήμερα ζητούν ούτε λίγο ούτε πολύ νέο "πανωπροίκι" συνολικού ύψους 400 εκατ. μάρκων (68,5 δισ. δρχ.), προκειμένου να κλείσουν - όπως υποστηρίζουν - όλες οι εκκρεμότητες, δηλαδή όλα τα παράλογα αιτήματα που κατά καιρούς έχουν προβάλει! Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα τελευταία χρόνια οι εργολάβοι έχουν προβάλει 350 διεκδικήσεις, για τις οποίες έχουν καταφύγει στα δικαστήρια. Δε διστάζουν μάλιστα να χρεώσουν στο δημόσιο ακόμη και τις καθυστερήσεις του "μετροπόντικα" στην περιοχή του Συντάγματος και την καταστροφή της κεφαλής του. Από τα δικαστήρια ζητούν ουσιαστικά την παράταση της κατασκευής των 18 χιλιομέτρων της σήραγγας για 2 χρόνια, προκειμένου να νομιμοποιήσουν τις τεράστιες καθυστερήσεις στο έργο!

Καταστροφέας της πόλης

Σε καταστροφέα της πόλης έχει εξελιχθεί το Μετρό, καταγγέλλει ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων της "Αγωνιστικής Αριστερής Οικολογικής Συμπαράταξης για την Αθήνα" Λεων. Αυδής,μετά τις αυθαίρετες, αλλά με την κάλυψη της κυβέρνησης και του δήμου Αθηναίων, καταλήψεις δημόσιων χώρων, στις οποίες έχει προχωρήσει κατά την κατασκευή του.

"Η καταστροφή του δημόσιου χώρου για τα έργα που κατασκευάζονται στην Αθήνα - υπογραμμίζει σε σχετική ανακοίνωσή του ο επικεφαλής της Συμπαράταξης- έχει αποτελέσει σταθερή πρακτική της κυβέρνησης με την ανοχή και του Δήμου Αθηναίων.

Ετσι και οι σταθμοί του Μετρό έχουν κατασκευαστεί σε βάρος των πλατειών και των χώρων πρασίνου, και οι αγωγοί εξαερισμού του κατασκευάζονται σε βάρος των δρόμων και των πεζοδρομίων!

Συγκεκριμένα, το φρέαρ εξαερισμού που κατασκευάζεται μπροστά στη βυζαντινή εκκλησία των Αγίων Ασωμάτων - όπως άλλωστε και εκείνο που είχε κατασκευαστεί στην πλατεία Μητροπόλεως - αποτελεί μνημείο περιφρόνησης του χώρου και των ανθρώπων που τον κατοικούν.

Η αισθητική υποβάθμιση - όπως σημειώνει ο Λ. Αυδής - της παρακείμενης βυζαντινής εκκλησίας με την εγκατάσταση υπερυψωμένου εξαεριστήρα και με τοιχίο ύψους 1,5 μέτρου και η αχρήστευση μεγάλου μέρους του καταστρώματος ενός πολυσύχναστου δρόμου "θα ήταν πολεοδομικά αδιανόητες για όποιον διατηρεί, έστω και ελάχιστο σεβασμό για την πόλη και τους κατοίκους της".

Μετά από αυτά ο Λ. Αυδής και η "Αγωνιστική Αριστερή Οικολογική Συμπαράταξη για την Αθήνα" κάλεσαν χτες τον δήμαρχο Αθήνας να διαμαρτυρηθεί έντονα και να αξιώσει τη μεταφορά του φρέατος σε άλλο χώρο. "Αν δεν υπάρξει ανταπόκριση θα πρέπει να εξεταστεί κάθε δυνατότητα αντίδρασης", σημείωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Συμπαράταξης.

Και... διαφήμιση!

Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά η κυβέρνηση συνεχίζει απτόητη την ακατάσχετη διαφήμιση του μετρό - αν και τα παρατράγουδα που παρουσιάζονται αποτελούν δυσφήμιση για το έργο της - προκειμένου να... αποκομίσει πολιτικά και ψηφοθηρικά οφέλη, μέσω της κοροϊδίας των Αθηναίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το τέλος του χρόνου για τη διαφήμιση του έργου πρόκειται να διατεθούν περίπου 1 δισ. δραχμές! Να σημειώσουμε ότι μόνο γύρω στα 120 εκατ. δρχ. στοίχισαν τα αναμνηστικά (μπλουζάκια, στυλό κλπ.) που δίδονται στους επισκέπτες των σταθμών του μετρό που γίνεται με δημόσιες προσκλήσεις της Αττικό Μετρό...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ