Τετάρτη 9 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΔΙΕΘΝΗ
ΟΔΗΓΟΙ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΕΕ
Προειδοποιούν για μεγάλες πανευρωπαϊκές κινητοποιήσεις

Με ολιγόωρο αποκλεισμό των μεγαλύτερων αυτοκινητόδρομων της Ευρώπης, διαδήλωσαν την αγανάκτησή τους για τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας τους

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ.-

Επί πολλές ώρες παρέμειναν, χτες, αποκλεισμένοι οι μεγαλύτεροι αυτοκινητόδρομοι της Ευρώπης, καθώς και τα σύνορα των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών από τους οδηγούς φορτηγών, οι οποίοι πραγματοποίησαν μία πρώτη"ενδεικτική", όπως τόνισαν, διαμαρτυρία για τις σκληρές συνθήκες εργασίας τους.

Τεράστιες ουρές αυτοκινήτων δημιουργήθηκαν, χθες, στη Γαλλία, στη Γερμανία, στο Βέλγιο, στο Λουξεμβούργο, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στην Πολωνία, στην Αυστρία και στην Πορτογαλία καθώς οι οδηγοί - μέλη της Ομοσπονδίας Ενώσεων Εργαζομένων στις Μεταφορές της ΕΕ, προχώρησαν σε ολιγόωρους αποκλεισμούς διαμαρτυρόμενοι για τις απάνθρωπες, όπως υπογράμμισαν, συνθήκες εργασίας τους. Οπως υπογράμμισε ο ΓΓ της Ομοσπονδίας Ρομόλο Βιβαρέλι, οι εργοδότες δεν ενδιαφέρονται διόλου για τις συνθήκες εργασίας των οδηγών και αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλοί Ευρωπαίοι οδηγοί να βρίσκονται στο τιμόνι περισσότερες από 60 ώρες την βδομάδα.

Κατά τον Βιβαρέλι, το ακραίο όριο κούρασης το οποίο αγγίζουν οι περισσότεροι οδηγοί, είναι η αιτία των χιλιάδων αυτοκινητιστικών δυστυχημάτων, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα, μόνο το 1996, να χάσουν τη ζωή τους περισσότεροι από 1.300 οδηγοί στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους. Ο ΓΓ της Ομοσπονδίας τόνισε ότι, σύμφωνα με τους υπάρχοντες κανονισμούς, ο κάθε οδηγός πρέπει να κάνει 45λεπτο διάλειμμα κάθε 4,5 ώρες που οδηγεί, κανόνας που δεν ακολουθείται σχεδόν ποτέ. Ο Βιβαρέλι υπογράμμισε ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί έχουν αγανακτήσει και είναι αποφασισμένοι να διεκδικήσουν καλύτερες συνθήκες εργασίας με όλα τα μέσα που έχουν, ενώ χαρακτήρισε τη χθεσινή κινητοποίηση ως "απλό δείγμα των προθέσεών τους και της αποφασιστικότητάς τους".

Από την πλευρά του, ο Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, Νιλ Κίνοκ, καλούσε οδηγούς και εργοδότες να εγκρίνουν το σχέδιο συμφωνίας που έχει εκπονηθεί από την ΕΕ κατά τη, μεταξύ τους προγραμματισμένη, συνάντηση στις 18 του μήνα. Οπως έγινε γνωστό, το σχέδιο προβλέπει μείωση ωρών οδήγησης (εξαιρούνται οι ώρες της φόρτωσης, εκφόρτωσης και συντήρησης του αυτοκινήτου) σε 45 ώρες εβδομαδιαίως.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ