Κυριακή 27 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 39
Πρόταση ζωής

Να ανατρέψουμε τα σχέδια που μετατρέπουν την πόλη σε εμπορικό κέντρο, σε κόμβο διανομής κυκλοφορίας, ακατάλληλη για κατοίκηση

Τους σχεδιασμούς που πλήττουν το Χαλάνδρι και αλλάζουν τη φυσιογνωμία του, που θέλουν να το μετατρέψουν σε κέντρο εμπορικών δραστηριοτήτων, σε βάρος της κατοικίας, αλλά και σε κέντρο διανομής της κυκλοφορίας της ευρύτερης περιοχής, είναι αποφασισμένος να ανατρέψει ο δημοτικός συνδυασμός "Χαλάνδρι - Δύναμη Ενότητας".

Η σημερινή δημοτική αρχή έχει συντάξει μελέτη τροποποίησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού της πόλης, που κόστισε 30 εκατομμύρια και επεκτείνει τις χρήσεις γραφείων και εμπορικών δραστηριοτήτων μέσα σε περιοχές που σήμερα προβλέπονται για κατοικία. Παράλληλα, νομιμοποιεί τα παράνομα κτίρια που λειτουργούν σε αυτές τις περιοχές και αφήνει να συνεχίζεται η χωρίς περιορισμό μεταφορά συντελεστή δόμησης, που αυξάνει τις εμπορικές δραστηριότητες και την κυκλοφορία.

Η δημοτική αρχή του Κ. Παττακού προχώρησε σε αυτές τις κινήσεις, πιστή στα κελεύσματα της κεντρικής εξουσίας, που έχει στόχο τον κατακερματισμό της πόλης σε μικρές περιοχές, που θα περιβάλλονται από κυκλοφοριακές αρτηρίες κι έτσι σταδιακά θα γίνεται ακατάλληλη για κατοίκηση.

Στόχοι της κυβέρνησης

Τα σχέδια της πολιτείας επιβεβαιώνουν αυτούς τους στόχους. Η λεωφόρος Σταυρού - Ελευσίνας σχεδιάζεται χωρίς τη δυνατότητα να παραλαμβάνει την υπερτοπική κυκλοφορία που διέρχεται μέσα από το Χαλάνδρι. Οι δυο ανισόπεδοι κόμβοι, που έχουν σχεδιαστεί για να συνδέουν το Χαλάνδρι με τα Βριλήσσια μέσα από την Τούφα, προσθέτουν κυκλοφορία στην περιοχή. Ο σταθμός υπεραστικών λεωφορείων που θα εξυπηρετεί επιβατικό κοινό από όλη την Ελλάδα σχεδιάζεται στη Μεταμόρφωση. Θα αυξήσει όμως κατά πολύ τα αυτοκίνητα που θα διέρχονται μέσα από την πόλη και θα διακινούν τους επιβάτες.

Ο κόμβος της Μεταμόρφωσης θα είναι ο μεγαλύτερος της Ευρώπης. Αναπτύσσεται σε πέντε επίπεδα και η έκτασή του θα καλύπτει 150 στρέμματα. Το μέγεθός του φανερώνει το πλήθος των οχημάτων που θα κατανέμει στις πέντε λεωφόρους που καταλήγουν σε αυτόν. Η νέα λεωφόρος Ελευθέρα Πεντέλης σχεδιάζεται για να μεταφέρει τα οχήματα της Αθήνας, μέσα από το Χαλάνδρι, στον κόμβο της Μεταμόρφωσης κι από εκεί στα Μεσόγεια και την ευρύτερη περιοχή. Η κατασκευή της σε όρυγμα, η διέλευση του μετρό μέσα από αυτήν, ο ανοιχτός σταθμός του στη Μεταμόρφωση, αλλά και το συνεργείο επισκευής των βαγονιών του στο Πάτημα, θα υποβαθμίσουν την περιοχή και θα την καταστήσουν ακατάλληλη για κατοίκηση.

Παράλληλα, η κακή οργάνωση και λειτουργία της δημόσιας αλλά και της δημοτικής συγκοινωνίας, πέραν της ταλαιπωρίας που προκαλεί στους δημότες που τις χρησιμοποιούν, επιβαρύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα διότι αυξάνει την κυκλοφορία των ΙΧ.

Διεκδικήσεις

Ο συνδυασμός "Χαλάνδρι - Δύναμη Ενότητας" διεκδικεί την απομάκρυνση από το Χαλάνδρι του αμαξοστασίου του μετρό και του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων. Ο σταθμός του μετρό πρέπει να βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με το σταθμό του προαστιακού τρένου και να έχει είσοδο - έξοδο και από τις δυο πλευρές της Σταυρού - Ελευσίνας. Να εξασφαλιστούν στο σταθμό υπόγειες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων.

Επίσης πρέπει να περιοριστεί η νέα λεωφόρος Ελευθέρα Πεντέλης σε πλάτος 20 μέτρων. Η κυκλοφορία από την Αθήνα στα Μεσόγεια να οδηγείται από τη λεωφόρο Μεσογείων. Να κατασκευαστούν κατάλληλα οι τρεις κόμβοι στις λεωφόρους Κηφισίας, Αμαρουσίου, Πεντέλης, για να μεταφερθεί στη Σταυρού - Ελευσίνας η υπερτοπική κυκλοφορία που διέρχεται σήμερα από το Χαλάνδρι. Να γίνει υπόγεια η Σταυρού - Ελευσίνας από τον κόμβο 1 μέχρι τον κόμβο 2 και να μην υπάρχουν διόδια από τον κόμβο 1 μέχρι τον κόμβο 4. Να γίνουν υπόγεια το μετρό και ο σταθμός του και να καταργηθούν οι δυο ανισόπεδες διαβάσεις της Τούφας προς τα Βριλήσσια.

Στόχοι

Ο συνδυασμός "Χαλάνδρι - Δύναμη Ενότητας" σκοπεύει στη σύνταξη κυκλοφοριακής μελέτης που θα έχει ως κεντρικό της άξονα την εκτροπή της υπερτοπικής κυκλοφορίας έξω από το Χαλάνδρι. Χρειάζονται μονοδρομήσεις στις αρτηρίες εισόδου - εξόδου της πόλης, ώστε οι δυνατότητες εισόδου να περιοριστούν, αλλά και παρεμβάσεις στα σημεία επαφής της πόλης με τις μεγάλες λεωφόρους, σύμφωνα με τα στοιχεία που θα δώσει η μελέτη, για την προστασία της αμιγούς κατοικίας από τη διείσδυση της υπερτοπικής κυκλοφορίας μέσα σε αυτήν. Επίσης, πρέπει να γίνουν όλες οι αναγκαίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, για να διευκολύνεται η κίνηση των λεωφορείων της δημόσιας και δημοτικής συγκοινωνίας.

Η νέα δημοτική αρχή πρέπει να ασκήσει ισχυρές πιέσεις στο υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, στον ΟΑΣ και τον ΗΛΠΑΠ, να αναθεωρήσουν όλη τη διαδικασία, με την οποία καλύπτουν υποτυπωδώς έως καθόλου σήμερα την πόλη, και να εγκαταστήσουν γραμμές που θα εξυπηρετούν πολύ καλύτερα το Χαλάνδρι.Η δημοτική συγκοινωνία πρέπει να οργανωθεί ουσιαστικά με την προσθήκη ικανού αριθμού μικρών λεωφορείων, που θα συμπληρώνουν τη λειτουργία των αστικών λεωφορείων και θα μεταφέρουν τους πολίτες στο κέντρο, στο νεκροταφείο και στους πλησιέστερους σταθμούς του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και του μετρό, όταν αυτό τεθεί σε λειτουργία.

Για το Πολεοδομικό

Ο συνδυασμός "Χαλάνδρι - Δύναμη Ενότητας" προτείνει να απαγορευτεί η μεταφορά συντελεστή δόμησης στο Χαλάνδρι, να περιοριστεί η γενική κατοικία μόνο στα οικόπεδα που έχουν πρόσωπο στους κύριους οδικούς άξονες και μέχρι βάθους άρτιου οικοπέδου, να αποκλειστούν οι βλαβερές χρήσεις στις περιοχές γενικής κατοικίας, να ενταχθούν στο σχέδιο πόλης οι περιοχές Ανω Πάτημα, Πεύκο - Πολίτη και τα ανοιχτά οικοδομικά τετράγωνα της Μεταμόρφωσης με αποκλειστική χρήση την αμιγή κατοικία.

Επίσης, να αστυνομεύονται αυστηρά και να θεσμοθετηθούν υψηλά πρόστιμα για τις περιπτώσεις καταστρατήγησης των χρήσεων γης, να κατασκευαστεί υπόγειο γκαράζ στο κέντρο της πόλης, να βρεθούν και να δεσμευτούν ελεύθεροι χώροι για την παραπέρα ανάπτυξη του κοινωνικού εξοπλισμού της πόλης, να αυξηθεί ο αριθμός υποχρεωτικών θέσεων στάθμευσης στα κτίρια εμπορικών δραστηριοτήτων και να δεσμευτούν ελεύθεροι χώροι για θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ερχονται νέες αυξήσεις και νέοι σταθμοί (2010-02-10 00:00:00.0)
Ποια είναι τα απαραίτητα οδικά έργα για το 2004 (2001-04-14 00:00:00.0)
"Στενεύει" η Λ. Αλεξάνδρας (1999-05-08 00:00:00.0)
Θα "ξεπληρώσουν" τα χρέη του δήμου με την ψήφο τους! (1998-10-08 00:00:00.0)
Από αύριο "εκτός" τα φορτηγά (1997-07-17 00:00:00.0)
Δεν τα θέλουν τέτοια έργα (1996-06-25 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ