Κυριακή 4 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
"ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΡΑ"
Αντίσταση στην παραγωγική υποβάθμιση

Η πολιτική που θέλει τη Θεσσαλονίκη μητρόπολη των Βαλκανίων, οδηγεί στην υποβάθμιση της ζωής των εργαζομένων της πόλης. Κυρίαρχο ζήτημα, η αντίσταση σ' αυτή την πολιτική, υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στο "Ρ", ο υποψήφιος δήμαρχος Αγάπιος Σαχίνης

Η ανάγκη μιας διαφορετικής πορείας της Θεσσαλονίκης, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της δράσης του συνδυασμού "ΘεσσαλοΝΙΚΗ - Αντεπίθεση Τώρα". Το μοντέλο που προωθούν τα μεγάλα συμφέροντα και στηρίζουν οι άλλοι συνδυασμοί, ότι η Θεσσαλονίκη είναι πόλη παροχής υπηρεσιών γιατί αυτό αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Ενωση, δείχνει έναν ιδιότυπο ραγιαδισμό που άρχισε να εκφράζεται με όλο και καθαρότερο τρόπο καθώς πλησιάζουμε στις εκλογές. Ενάντια σ' αυτό αγωνιζόμαστε μαζί με το λαό της Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζει ο Αγάπιος Σαχίνης.

- Πώς κρίνετε τις θέσεις και τις προτάσεις των άλλων παρατάξεων για το κυρίαρχο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, το παραγωγικό μοντέλο, την ανάπτυξη και την ανεργία.

- Λίγες μέρες πριν τις δημοτικές εκλογές αυτό που διαμορφώνεται είναι μια ομοφωνία των συνυποψηφίων μου για το παραγωγικό μοντέλο της Θεσσαλονίκης, η επικίνδυνη διάσταση του απόλυτου που υποστηρίζει ότι η Θεσσαλονίκη είναι πόλη παροχής υπηρεσιών γιατί αυτό αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Ενωση. "Αυτό θα συμβεί θέλετε δε θέλετε", μας λένε. Πρόκειται για έναν ιδιότυπο ραγιαδισμό που άρχισε να εκφράζεται με όλο και καθαρότερο τρόπο καθώς πλησιάζουμε στις εκλογές. Ο ένας υποψήφιος, ο Θρ. Λαζαρίδης "θέλει, ξέρει και μπορεί" να μετατρέψει τη Θεσσαλονίκη σε πόλη παροχής υπηρεσιών. Μάλιστα υποστηρίζει ότι μπορεί να το κάνει καλύτερα από όλους τους άλλους. Ο έτερος, ο Β. Παπαγεωργόπουλος δηλώνει ότι θα κάνει μια επανάσταση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της πόλης, προκειμένου αυτή να γίνει μέσα από τη δική του επαναστατική διαδικασία, πόλη παροχής υπηρεσιών. Και ο τρίτος, ο Σπ. Βούγιας είναι έτοιμος να διαχειριστεί τα πράγματα της πόλης στη βάση όμως της λογικής ότι θα πρόκειται για μία πόλη παροχής υπηρεσιών. Ολοι οι παραπάνω μιλάνε για μια πόλη που πρέπει να έχει καθαρά πεζοδρόμια, θέσεις στάθμευσης των αυτοκινήτων και καλά πάρκα. Θα έχει όμως παράλληλα, σύμφωνα με το παραγωγικό μοντέλο που προβάλλουν, τους κατοίκους άνεργους, τους δημότες σε απόγνωση, τη νεολαία με πτυχία αλλά χωρίς δουλιά, τα ναρκωτικά να "σαρώνουν", τα εργοστάσια να κλείνουν το ένα μετά το άλλο και τα αδιέξοδα να πολλαπλασιάζονται.

Για μια διαφορετική πορεία ανάπτυξης

Ολο το πρόβλημα από εδώ και πέρα εστιάζεται στο να μην αποδεχτεί αυτή την τραγικότητα ο πολίτης. Τόσο ο κυβερνητικός υποψήφιος, ο οποίος διαλαλεί αυτό το εμπόρευμα, αλλά και οι άλλοι υποψήφιοι που το αποδέχονται, πιστεύω ότι έχουν ισχυρές τις πλάτες για την επιβολή αυτού του μοντέλου από τα κόμματά τους και την Ευρωπαϊκή Ενωση. Δεν πρέπει να γίνουν αποδεκτές από το λαό της Θεσσαλονίκης αυτές οι θέσεις. Από μια πρώτη ματιά ο αγώνας φαντάζει άνισος. Παρακολουθώντας όμως πώς σκέπτονται οι δημότες, αισιοδοξούμε και πιστεύουμε ότι μπορεί κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις να μην υλοποιηθεί αυτό το μοντέλο ανάπτυξης, αλλά να γίνει η Θεσσαλονίκη μια πόλη της εργασίας, της δημιουργίας, και όχι "μητρόπολη των Βαλκανίων", όπως πομπώδικα διακηρύσσεται. Μια πόλη που θα έχει επίκεντρο τον εργαζόμενο και τα προβλήματά του, μια πόλη που θα υπερασπιστεί τον πολιτισμό της και τους ανθρώπους του πολιτισμού, που θα αρνηθεί την υποβάθμιση στην εκπαίδευση, που θα αρνηθεί την πλήρη εμπορευματοποίηση του αθλητισμού και που βεβαίως θα αγωνιστεί για καθαρούς δρόμους, για πάρκα, για ρύθμιση του κυκλοφοριακού, με την προϋπόθεση πάντα ότι όλα αυτά δε θα γίνονται με την εφαρμογή μιας ακόμη φορομπηχτικής πολιτικής σε βάρος του δημότη. Ενεργοποιώντας το δημότη στο χώρο της εργασίας, στο χώρο της κατοικίας, μπορούμε να ανακόψουμε αυτό το μονόδρομο στον οποίο θέλουν να μας οδηγήσουν. Η αλλαγή του συσχετισμού δυνάμεων και η ανάδειξη του συνδυασμού "ΘεσσαλοΝΙΚΗ - ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΡΑ" σε μια σημαντική δύναμη στο Δημοτικό Συμβούλιο, είναι αποφασιστικής σημασίας ζήτημα για όλα τα παραπάνω.

Κόντρα στα συμφέροντα εργολάβων και εταιριών

- Υπάρχει ωστόσο μια επικαιρότητα στα άμεσα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο δημότης.

- Ακριβώς. Μπορεί το πρώτο πρόβλημα να είναι η ανάπτυξη της περιοχής και το παραγωγικό μοντέλο της Θεσσαλονίκης, όμως αυτό δε σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι το αντιπαραθέτουμε στα άλλα μικρά ή μεγάλα προβλήματα της Θεσσαλονίκης. Ετσι υποστηρίζουμε ότι μπορούν να υπάρχουν μέτρα παρέμβασης, καθαριότητα, συγκοινωνιακό. Υπάρχει ανάγκη για το μετρό, δεν είμαστε αντίθετοι κι ούτε το αντιπαραθέτουμε στο τραμ, στη θαλάσσια αστική συγκοινωνία, στον περιαστικό σιδηρόδρομο. Αυτά η πολιτεία φυσικά θα πρέπει να τα κάνει. Λένε ότι η μοναδική ευκαιρία να γίνουν είναι με το τρίτο χρηματοδοτικό πρωτόκολλο. Προσπαθούν μάλιστα ορισμένοι με έναν ιδιότυπο πολιτικό εκβιασμό να υποστηρίξουν ότι μοναδική διέξοδος για τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης είναι η εναπόθεση της λύσης των προβλημάτων στα κονδύλια της ΕΕ. Τα χρήματα αυτά που είναι χρήματα του ελληνικού λαού, βεβαίως και πρέπει να τα πάρουμε, αλλά παράλληλα θα πρέπει να υπάρχει χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Δεν πρέπει να δοθούν για εκμετάλλευση σε εργολάβους και να υποθηκευτεί το μέλλον των παιδιών μας. Γι' αυτό και υποστηρίζουμε ότι αυτό που πάει να γίνει με το μετρό της Θεσσαλονίκης, αποτελεί ένα ακόμη σκάνδαλο στις πλάτες του λαού της Θεσσαλονίκης. Δίνεται το έργο στην εταιρία που είχε τις χειρότερες προϋποθέσεις, γιατί ακριβώς η κυβέρνηση ακολούθησε την πολιτική των αντιπαροχών που κατά κόρο χρησιμοποιεί στην ανάθεση των έργων. Οι επιλογές της στο σημείο αυτό δεν έχουν να κάνουν καθόλου με τις ανάγκες που έχει η πόλη, αλλά με τα συμφέροντα των εταιριών και των εργολάβων.

Ανοσιούργημα η "Πολιτιστική"

- Η "Πολιτιστική" ήταν το κυρίαρχο θέμα την περασμένη τετραετία, και στο Δημοτικό Συμβούλιο, ωστόσο προεκλογικά υπάρχει σιωπή γύρω από το θέμα.

- Βεβαίως κάποιοι αυτή την περίοδο προσπαθούν να ξεχάσουν μερικά πράγματα. Οτι για παράδειγμα οι συνδυασμοί έχουν ένα παρελθόν, ότι έχουν μια συγκεκριμένη δράση. Προσπαθούν να ξεχάσουν την Πολιτιστική Πρωτεύουσα. Στη Θεσσαλονίκη την περασμένη χρονιά διατέθηκαν 100 δισ. και κανείς δε λέει τι έγιναν αυτά τα χρήματα. Γιατί δεν προχώρησαν στις επιλογές που είχε ανάγκη αυτή η πόλη, από ποιους αποφασίστηκαν αυτά που έγιναν; Υπήρχαν εποπτεύοντες υπουργοί, υπήρχαν Διοικητικά Συμβούλια, μέλη των οποίων σήμερα διεκδικούν την ψήφο των δημοτών και ζητούν αυτή την ψήφο για να επιβεβαιώσουν, να επιβραβεύσουν την αποτυχία τους. Υπήρχαν υποψήφιοι δήμαρχοι οι οποίοι συναίνεσαν σ' αυτό το ανοσιούργημα που λέγεται "Πολιτιστική" κι όμως χωρίς συναίσθηση ευθύνης επιχειρούν να παρουσιάσουν τον εαυτό τους σαν πετυχημένο, σαν άνθρωπο που υπερασπίζεται τις ανάγκες της πόλης. Κι όταν λέμε πόλη, είμαστε συγκεκριμένοι, δεν είμαστε καθόλου αόριστοι. Η πόλη έχει μια συγκεκριμένη διαστρωμάτωση, υπάρχουν εργαζόμενοι, επαγγελματίες, νέοι, συνταξιούχοι κλπ. Κάνουν λοιπόν ό,τι περνάει από το χέρι τους οι δημοτικές παρατάξεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ προκειμένου να κουκουλώσουν το αμαρτωλό παρελθόν της "Πολιτιστικής" και τις τεράστιες ευθύνες που έχουν ορισμένοι από τους συγκεκριμένους αυτούς χώρους. Οι Θεσσαλονικείς όμως δε θα ξεχάσουν και θα τιμωρήσουν τους υπεύθυνους της κατασπατάλησης του δημόσιου χρήματος και της πραγματοποίησης έργων τα οποία δεν ήταν στις προτεραιότητες και στις ανάγκες της πόλης. Εμείς είμαστε αισιόδοξοι ότι ο μεγάλος αγώνας που κάναμε ως συνδυασμός στο Δημοτικό Συμβούλιο και έξω από αυτό, θα εκτιμηθεί από τους δημότες, και ελπίζουμε να μας τιμήσουν με την ψήφο τους. Η δημοτική μας κίνηση με συνέπεια πρότεινε, συζήτησε, αποκάλυψε και βέβαια όταν ήρθε η στιγμή κατάγγειλε τα απαράδεκτα φαινόμενα που έζησε όλη η Θεσσαλονίκη με την "Πολιτιστική".

Θέλω τέλος να σημειώσω ότι και για άλλα προβλήματα όπως η καθαριότητα, η στάθμευση, ελεύθεροι χώροι, όλα τα λαϊκά προβλήματα, απαιτούν λύση και σε ό,τι αφορά το συνδυασμό μας θα συνεχίσουμε τον αγώνα για την ενεργοποίηση των εργαζομένων, ως το μόνο δρόμο για την αντιμετώπισή τους.

Α. Α.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ