Τρίτη 6 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
28Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΣ
ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ... ψήφισαν υποταγή!

Ακόμη και τον πάγιο - ομόφωνο στόχο όλων των σιδηροδρομικών, για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΣΕ, εγκατέλειψαν οι παρατάξεις του δικομματισμού

Σε συνέδριο υποταγής και επί της ουσίας στήριξης της αντισιδηροδρομικής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση, μετέτρεψαν το 28ο Πανσιδηροδρομικό Συνέδριο οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ.

Με αποκλειστική ευθύνη των δύο αυτών παρατάξεων, στο Συνέδριο δεν εξετάστηκαν τα "καυτά" προβλήματα των ελληνικών σιδηροδρόμων (νομοσχέδιο ξεπουλήματος) και των σιδηροδρομικών (πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων), ενώ οι αποφάσεις που πάρθηκαν κινούνται στη "λογική" της συναίνεσης και του συμβιβασμού προς την κυβερνητική πολιτική. Κι όλα αυτά, όταν όλοι στα λόγια αναγνώρισαν ότι πρόκειται για το πιο κρίσιμο συνέδριο στην ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων, ενώ δεν έλειψαν και οι αντικυβερνητικές κορόνες. Αλλά όλα αυτά, μόνο στα λόγια, καθώς στο "πρόγραμμα δράσης", που ενέκριναν οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, εγκαταλείφθηκε ακόμα και το πάγιο - ομόφωνο αίτημα όλων των σιδηροδρομικών, για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΣΕ. Τώρα, γίνεται λόγος μόνο για "τη διασφάλιση του κοινωνικού χαρακτήρα της επιχείρησης". Οσον αφορά το επίμαχο θέμα της ιδιωτικοποίησης κερδοφόρων τομέων του ΟΣΕ, μέσω της σύστασης θυγατρικών εταιριών, οι δύο παρατάξεις, συμφωνούν, αρκεί "η δημιουργία θυγατρικών να αφορά μόνο εξωσιδηροδρομικές δραστηριότητες". Αποκαλυπτικό, επίσης, της πρόθεσης των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ να στηρίξουν στην ουσία τις κυβερνητικές επιλογές, είναι, ότι στο πλαίσιο δράσης που ενέκριναν για την επόμενη τριετία, μεταξύ άλλων, ορίζονται: Η νέα οργανωτική δομή του ΟΣΕ, η υλοποίηση του επενδυτικού του προγράμματος, κατοχύρωση του ρόλου των εργαζομένων στην άσκηση των καθηκόντων τους και η ενδυνάμωση του ρόλου των συνδικάτων στις εξελίξεις του Οργανισμού. Αυτά έκριναν ως "τα σημαντικότερα θέματα που θα απασχολήσουν τη νέα διοίκηση της ΠΟΣ", ενώ ως "γραμμή άμυνας", όρισαν: Να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας και να μην κλείσει ούτε μέτρο γραμμής του δικτύου. Βέβαια, είναι γνωστό, ότι κυβέρνηση και διοίκηση έχουν αποφασίσει τη μείωση του προσωπικού κατά 3.000 άτομα την επόμενη διετία, ενώ ήδη έχουν βάλει "λουκέτο" στη γραμμή Βόλος - Παλαιοφάρσαλα, αλλά και σε άλλες γραμμές του δικτύου της Πελοποννήσου, χώρια τις περικοπές δρομολογίων.

Η ΔΕΣΚ

Οι εκπρόσωποι της ΔΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) ανέδειξαν τα πραγματικά προβλήματα των ελληνικών σιδηροδρόμων και των σιδηροδρομικών και κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια για τη λήψη αποφάσεων σε αγωνιστική κατεύθυνση, με σκοπό την ανατροπή των κυβερνητικών σχεδίων. Στο πλαίσιο αυτό, κατέθεσαν συγκεκριμένο ψήφισμα, με βάση τις ομόφωνες αποφάσεις των προηγούμενων συνεδρίων: Διατήρηση κατά 100% του δημόσιου και κοινωνικού ρόλου του ΟΣΕ, με ουσιαστική συμμετοχή των εργαζομένων σε όλα τα επίπεδα διοίκησης και οργάνωσης. Ελεγχο των μεγάλων συμφερόντων (αυτοκινητοβιομηχανίες, πετρελαιοβιομηχανίες, εταιρίες ελαστικών, ανταλλακτικών κλπ.) που θησαυρίζουν από την υποβάθμιση του σιδηροδρόμου. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και οικονομική - λειτουργική εξυγίανση των ασφαλιστικών ταμείων, με κατοχύρωση της τριμελούς χρηματοδότησης. Το ψήφισμα της ΔΕΣΚ απορρίφθηκε, όπως απορρίφθηκε και το ψήφισμα της ΣΕΚ (πρόσκειται στο ΣΥΝ).

Οι εργασίες του Συνεδρίου ολοκληρώθηκαν το περασμένο Σάββατο, με τις ψηφοφορίες για την εκλογή νέων οργάνων στην ΠΟΣ και αντιπροσώπων στη ΓΣΕΕ. Ψήφισαν 136 σύνεδροι και έλαβαν: ΠΑΣΚΕ 63 ψήφοι, 13 έδρες και 6 αντιπρόσωπους στη ΓΣΕΕ. ΔΑΚΕ 49 ψήφοι, 9 έδρες, 4 αντιπρόσωπους. ΔΕΣΚ 16 ψήφοι, 3 έδρες και έναν αντιπρόσωπο. ΣΕΚ 11 ψήφοι, 2 έδρες. Σημειώνεται ότι ο ίδιος συσχετισμός δυνάμεων υπάρχει και στο απερχόμενο ΔΣ της ΠΟΣ.

O Σωτ. Ραυτόπουλος,εκπρόσωπος της ΔΕΣΚ, δήλωσε στο "Ρ": Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να περιμένουν τίποτα ιδιαίτερο απ' τη νέα διοίκηση της ΠΟΣ, με βάση το συσχετισμό δυνάμεων. Η μόνη λύση και η μόνη προοπτική είναι η συσπείρωση από τα κάτω. Είναι δηλαδή οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, οι οποίοι πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες συγκρότησης επιτροπών από τη βάση, ώστε να οργανωθεί η αντίσταση των σιδηροδρομικών απέναντι στην αντεργατική επίθεση που έχει εξαπολύσει ήδη η κυβέρνηση και η οποία αναμένεται να ενταθεί μετά τις δημοτικές εκλογές. Προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθεί με όλες της τις δυνάμεις η ΔΕΣΚ και οι εκλεγμένοι της εκπρόσωποι στα συνδικαλιστικά όργανα.

Ν. Κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ