Σάββατο 17 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Το πάνε για νέα "πανωπροίκια"...

Την ερχόμενη βδομάδα αρχίζουν τελικά οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του ΥΠΕΧΩΔΕ και των εργολάβων του Μετρό της Αθήνας, με βασικό αντικείμενο τα νέα"πανωπροίκια" δεκάδων δισ. δρχ. που απαιτούν οι τελευταίοι.

Οι διαπραγματεύσεις αυτές - όπως είχε γράψει στις 5 Σεπτέμβρη ο "Ρ" κατ' αποκλειστικότητα - επρόκειτο να ξεκινήσουν στα μέσα του περασμένου μήνα, αλλά προτιμήθηκε να γίνουν τώρα προκειμένου να μη συμπέσουν με την προεκλογική περίοδο. Οπως γράφαμε και τότε, οι εργολάβοι επιδιώκουν να κλείσουν όλες τις οικονομικές διαφορές που έχουν κατά καιρούς προκύψει κατά την κατασκευή του έργου ζητώντας ούτε λίγο ούτε πολύ πρόσθετα κονδύλια συνολικού ύψους 400 εκατ. μάρκων, δηλαδή 68,5 δισ. δρχ. Τώρα "κατέβασαν" τις απαιτήσεις τους στα 300 εκατ. μάρκα (52 δισ. δρχ. ), χωρίς όμως στο ποσό αυτό να συμπεριλαμβάνεται το κόστος του τμήματος Σύνταγμα - Βοτανικός, που υπολογίζεται σε 20 τουλάχιστον δισ. δρχ. Επιπλέον εγγυώνται ολοκλήρωση του έργου σταδιακά μέσα στο διάστημα Απρίλης - Δεκέμβρης 2000 (κι αυτό χωρίς το τμήμα Σύνταγμα - Βοτανικός), δηλαδή με καθυστέρηση άλλων δύο χρόνων!

Να σημειώσουμε ότι τη στάση αυτή των εργολάβων έχει ενθαρρύνει η κυβέρνηση, η οποία το 1994 είχε υπογράψει τη σκανδαλώδη συμπληρωματική σύμβαση, εκπληρώνοντας όλες τις απαιτήσεις τους, δίνοντάς τους "πανωπροίκι" 65 δισ. δρχ., με πρόσχημα την... επιτάχυνση της κατασκευής. Αντί γι' αυτό όμως, "κερδήθηκε" άλλη μια δίχρονη καθυστέρηση... Ετσι, ενώ με τη συμπληρωματική σύμβαση το Μετρό επρόκειτο να ολοκληρωθεί το Νοέμβρη του 1998 και με την αρχική σύμβαση το Δεκέμβρη του 1997, τώρα μετατίθεται για το τέλος του 2000 και... βλέπουμε!

  • Στο μεταξύ προχτές ο πρώτος "μετροπόντικας" μετά από έξι μήνες... κατόρθωσε να διανοίξει σήραγγα 940 μέτρων και να φτάσει στο σταθμό "Ανάλατος". Η άφιξη του "μετροπόντικα" αυτή τη φορά δεν έγινε με φιέστες και τυμπανοκρουσίες, καθώς υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες των κατοίκων μιας πολυκατοικίας στην οδό Κασομούλη, στην οποία τα έργα του Μετρό προκάλεσαν σοβαρές ζημιές. Οι κάτοικοι της συγκεκριμένης πολυκατοικίας ζητούν από την "Αττικό Μετρό", να αποζημιωθούν, μέσω απαλλοτρίωσής της, αλλά "φωνή βοώντος εν τη ερήμω". Αν ήταν εργολάβοι όμως;

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ