Τετάρτη 21 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Επιδιώκουν αύξηση κερδών με κουτσούρεμα της αποζημίωσης

Στη χτεσινή συνάντησή του με τους εκπροσώπους των ασφαλιστικών εταιριών, ο υφυπουργός Ανάπτυξης είδε με... κατανόηση το αίτημά τους για αλλαγή του τρόπου με τον οποίο θα αποζημιώνονται οι ασφαλισμένοι

Τα πρόστιμα για τους ανασφάλιστους οδηγούς και ο τρόπος καταβολής των αποζημιώσεων ήταν στο επίκεντρο της χτεσινής συνάντησης του υφυπουργού Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοϊδη, με τους εκπροσώπους του νέου ΔΣ της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας. Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών εταιριών ζήτησαν να νομοθετηθεί η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας μέχρι και ένα χρόνο για τους οδηγούς που συλλαμβάνονται να οδηγούν ανασφάλιστοι, πράγμα το οποίο ο υφυπουργός δεσμεύτηκε να εξετάσει. Επίσης αποφασίστηκε να γίνει νομοθετική ρύθμιση στην οποία θα καθορίζεται το περιεχόμενο έντυπου διακανονισμού που από κοινού θα υπογράφουν υπαίτιος και θιγόμενος. Παράλληλα οι εκπρόσωποι των εταιριών πρότειναν τη σύνδεση του καθορισμού της αποζημίωσης για σωματικές βλάβες με τη φορολογική δήλωση του ασφαλισμένου. Αυτό, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες δεν έγινε δεκτό από τον υφυπουργό.

Στα πλαίσια του στόχου των μεγάλων που είναι η μοιρασιά της πίτας της ασφαλιστικής αγοράς σε μερικές μεγάλες εταιρίες, ζητούν να αλλάξει ο τρόπος καταβολής των αποζημιώσεων, έτσι ώστε οι δικαιούχοι ασφαλισμένοι να εισπράττουν τα χρήματα από τη δική τους εταιρία και στη συνέχεια η εταιρία να τα βρίσκει με την εταιρία του υπαίτιου. Προϋπόθεση θα είναι οι δύο εταιρίες να ανήκουν σε ένα κοινό "ταμείο συμψηφισμού των ζημιών". Αυτό αναμενόμενο είναι να στρέψει τους ιδιοκτήτες οχημάτων στις μεγάλες εταιρίες, που φαίνονται να έχουν οικονομική επιφάνεια τέτοια ώστε να καταβάλλουν τα απαιτούμενα ποσά, αφήνοντας όλο και μικρότερο κομμάτι της αγοράς στις μικρές εταιρίες. Από τη μεριά της η πολιτική ηγεσία του υπουργείου στέκεται θετικά απέναντι σ' αυτή την αξίωση των ασφαλιστικών εταιριών και το θέμα αναμένεται να προωθηθεί και ο νέος τρόπος να αρχίσει να εφαρμόζεται από τις αρχές του επόμενου χρόνου, όπως δήλωσε χτες ο Μ. Χρυσοχοϊδης.

Παράλληλα, από τις εταιρίες προωθείται και το θέμα της λεγόμενης αντικειμενικοποίησης των ζημιών για τον κλάδο αυτοκινήτου, ώστε να περιοριστεί όσο το δυνατόν το κόστος των αποζημιώσεων για τις εταιρίες, ενώ στο χέρι της κάθε εταιρίας είναι και η κατάργηση του συστήματος bonus malus. Τα παραπάνω αποτελούν προϋποθέσεις, για να μην αυξηθούν φέτος τα ασφάλιστρα, όπως σαφώς δηλώνουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, κάνοντας και το "χατίρι" του υπουργείου Ανάπτυξης που αγωνιά για τη συγκράτηση του πληθωρισμού.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ