Παρασκευή 30 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αγριεύει ο καβγάς για το μετρό

Ο καβγάς για το "μεγάλο φαγοπότι" σχετικά με την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο η κυβέρνηση ετοιμάζεται να αναθέσει στο γαλλικό όμιλο "Μπουγίγκ", έχει ανάψει για τα καλά.

Το νέο επεισόδιο στο σίριαλ της κόντρας μεταξύ του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και του προέδρου της "Μηχανικής ΑΕ", επικεφαλής του ομίλου "Μακεδονικό Μετρό" που αποκλείστηκε, Πρ. Εμφιετζόγλου, μάλλον θα παιχτεί στα δικαστήρια, μετά από μήνυση που κατέθεσε ο τελευταίος. Η "Μηχανική" ζητά την επανεξέταση της προσφοράς της για την ανάληψη του έργου, υποστηρίζοντας ότι η σύμβαση με τους Γάλλους θα επιβαρύνει το ελληνικό δημόσιο με 220 δισ. δρχ. παραπάνω.

Επίσης, η κοινοπραξία "Μακεδονικό Μετρό", με ανακοίνωσή της, καλεί τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ σε δημόσιο διάλογο, ζητώντας του "να απαντήσει με στοιχεία στις καταγγελίες" και "να σταματήσει να κρύβεται πίσω από "κύκλους του ΥΠΕΧΩΔΕ", οι οποίοι με ψεύδη, συκοφαντίες και ύβρεις προσπαθούν να δικαιολογήσουν την καταλήστευση του ελληνικού δημοσίου".

Επίσης, χαρακτηρίζει ψευδολογία τα υποστηριζόμενα από "κύκλους του ΥΠΕΧΩΔΕ", ότι η κοινοπραξία "Μακεδονικό Μετρό" είναι ανυπόστατη, ότι αδυνατούσε να χρηματοδοτήσει παράλληλα έργα αξίας 15 δισ. δρχ., ότι ο ΦΠΑ θα πληρωνόταν από το ελληνικό δημόσιο και ότι η προσφορά της ήταν ακριβότερη από αυτή των Γάλλων.

Πρέπει να σημειώσουμε - όπως άλλωστε γράφαμε και πρόσφατα - ότι το έργο δημοπρατήθηκε το 1992 με το σύστημα της ληστρικής συγχρηματοδότησης και ότι όποια από τις κοινοπραξίες κι αν το αναλάβει θα ισοδυναμεί με σκάνδαλο. Κι αυτό γιατί όποια κοινοπραξία το αναλάβει, θα συμμετάσχει με ελάχιστα χρήματα στο κόστος, ενώ θα το εκμεταλλεύεται για 20 ολόκληρα χρόνια, διάστημα κατά το οποίο το ελληνικό δημόσιο θα της πληρώνει τεράστια επιδότηση (πάνω από 100%) για κάθε εισιτήριο επιβάτη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ