Οι ξένες επιχειρήσεις επιβάλλουν τα συμφέροντά τους στα έργα που κατασκευάζουν στη χώρα μας
Σκοτάδι μαύρο και πλήρης αδιαφάνεια επικρατεί στις συμβάσεις για τα μεγάλα έργα, ενώ οι ξένες κατασκευαστικές εταιρίες επιβάλλουν στη χώρα μας τους όρους τους σε βάρος των ελληνικών συμφερόντων. Αυτό αποδεικνύεται ουσιαστικά από επιστολή που απέστειλε, προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και Εξωτερικών Θ. Πάγκαλο, ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας.
Ο Σύλλογος, παραθέτοντας δύο παραδείγματα "αποικιοκρατικής αντίληψης και αυθαιρεσίας", όπως αναφέρει (Σπάτα - Μετρό Θεσσαλονίκης), επισημαίνει ότι δε διασφαλίζονται τα ελληνικά συμφέροντα, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως "απ' ό,τι παρατηρείται τελευταία και στο εσωτερικό της χώρας, οι ξένες επιχειρήσεις επιβάλλουν τα δικά τους συμφέροντα σε βάρος των αντίστοιχων ελληνικών".
Πιο συγκεκριμένα, για το αεροδρόμιο των Σπάτων, ο Σύλλογος αναφέρει πως όταν ζήτησε από την εταιρία "Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών ΑΕ" τη χορήγηση αντιγράφου της κατασκευαστικής σύμβασης μεταξύ της εταιρίας και της κατασκευάστριας κοινοπραξίας με επικεφαλής τη "Χόχτιφ", ο γενικός της διευθυντής Z. Schill, απάντησε, ούτε λίγο - ούτε πολύ, πως "δεν μπορούμε να σας χορηγήσουμε τα έγγραφα που μας έχετε ζητήσει, λόγω του ότι η Σύμβαση Κατασκευής είναι ιδιωτικού δικαίου"!
"Τα ερωτήματα - τονίζει ο Σύλλογος - προκύπτουν αυτόματα:
1. Η εταιρία "Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών ΑΕ" τίνος τα συμφέροντα, άραγε, υπηρετεί και τίνος τα χρήματα διαχειρίζεται; Μήπως του Ελληνα φορολογούμενου ή τριτοκοσμικού πολίτη;
2. Η διαφάνεια που υπόσχεται και πρέπει να υπηρετεί κάθε ευνομούμενη πολιτεία πού είναι;
3. Μήπως πρέπει να δεχτούμε ως πραγματικότητα τις αρνητικές επισημάνσεις για τα διαλαμβανόμενα στο σχετικό έργο, οι οποίες περιλαμβάνονται σε δημοσιεύματα, επερωτήσεις, υπομνήματα κλπ.;
Είμαστε υποχρεωμένοι με βάση τα παραπάνω να Απαιτήσουμε Διαφάνεια".
Για το μετρό Θεσσαλονίκης, ο Σύλλογος καλεί το ΥΠΕΧΩΔΕ να μην υπογράψει τη σύμβαση με τον ξένο όμιλο (γαλλικό), διότι αυτός δεν τηρεί τη δέσμευσή του - με βάση, μάλιστα, την οποία αξιολογήθηκε - για τη συμμετοχή τεσσάρων ελληνικών κατασκευαστικών εταιριών.
Τέλος, ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών περιλαμβάνει στην επιστολή του τις εξής προτάσεις: