Κυριακή 1 Νοέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
Mazda Demio: compact εμφάνιση και από μέσα άνεση

Το Demio, ένα συμπαγές όχημα καθημερινής χρήσης, το οποίο όμως δίνει πολλαπλές δυνατότητες στον οδηγό του, παρουσίασε και στην Ευρώπη η Mazda

Το όχημα αποτελεί προϊόν της πολυμορφικής σχεδίασης, όμως δεν ακολουθεί τη φιλοσοφία του ενός όγκου. Ετσι είναι φιλικό στο μάτι και όντας δύο όγκων, αιφνιδιάζει όχι στην πρώτη ματιά, αλλά στην πρώτη γνωριμία.

Εχοντας τις διαστάσεις ενός κλασικού αυτοκινήτου της κατηγορίας Β (π.χ. Polo), ο οδηγός και όλο το "πλήρωμα" ξαφνιάζονται ευχάριστα από την εσωτερική άπλα του Demio. Το ύψος και το πλάτος είναι αρκετά μεγάλο, ώστε η άνεση να είναι ανάλογη με αυτοκίνητα πολύ μεγαλύτερων κατηγοριών. Εντυπωσιακός είναι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος δε θα φοβηθεί ακόμα και τους μανιακούς των Super market. Αν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα (κάτι που γίνεται σχετικά εύκολα με τη βοήθεια δύο λεβιέ), τότε χάρη και στο μεγάλο ύψος χωρούν μέσα δύο mοuntain bike. Αν χρειαστεί το Demio μπορεί να μετατραπεί και σε ένα χώρο ξεκούρασης, αφού ανακλίνοντας μπροστινά και πισινά καθίσματα, δημιουργούνται δύο αρκετά αναπαυτικά "κρεβάτια".

Βέβαια, σε ένα σαλόνι με τέτοιες δυνατότητες θα περίμενε κανείς να δει και έναν ανάλογο διάκοσμο. Η Mazda δεν ακολούθησε αυτή τη λογική. Το Demio δεν είναι διαστημικό, δεν είναι ούτε καν μοντέρνο ή διαφορετικό. Το εσωτερικό του δεν ενθουσιάζει, δεν ξενίζει... είναι φτιαγμένο όχι για να μην περνά απαρατήρητο, αλλά για να μην ενοχλεί κανένα.

Κάτι τέτοιο, η φιλοσοφία τού εύκολα αποδεκτού δηλαδή, φαίνεται να κυριαρχεί σε όλο το project. Το "στήσιμο" του Demio στο δρόμο είναι επιτυχημένο, αφού παρόλο το ύψος του δε γέρνει, δε "φωνάζει" ότι πρέπει να οδηγείται διαφορετικά, αλλά αντίθετα υπενθυμίζει σε κάθε ευκαιρία ότι προέρχεται απ' την ιαπωνική εταιρία με την πιο σπορτίβικη φιλοσοφία.

Ο κινητήρας είναι τελευταίας γενιάς και αποδίδει 53 ίππους από 1.323 κ.εκ., έχοντας καλά χαρακτηριστικά ροπής και θορύβου, ενώ βρίσκεται στο μέσο όρο και από πλευράς κατανάλωσης, αφού καίει 7 λίτρα σε 100 χλμ. μεικτού κύκλου. Κινεί το Demio με ζωντάνια και δίνει την αίσθηση ότι μπορεί να ταξιδέψει άνετα και σε υπεραστικές διαδρομές. Σε αυτό βοηθούν και οι αναρτήσεις, που εμπρός είναι γόνατα Μακ Φέρσον με αντιστρεπτική ράβδο και υστερούντα βραχίονα, ενώ πίσω υπάρχει στρεπτική δοκός και εγκάρσιος βραχίονας που ενώνει τα δύο μπράτσα. Η λειτουργία τους δίνει μια αίσθηση ασφάλειας, χωρίς να γίνεται κουραστική ή σκληρή.

Τα φρένα είναι 2 αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, με τακάκια υψηλής τριβής, ενώ πίσω υπάρχουν ταμπούρα. Προαιρετικά διατίθεται σύστημα ABS 4 αισθητήρων. Στην ασφάλεια πάντως, για υψηλό αυτοκίνητο, πλεονεκτεί λόγω του χαμηλού συντελεστή ανύψωσης που βρίσκεται κοντά στα κλασικά μοντέλα της κατηγορίας και έτσι δεν είναι έρμαιο των πλευρικών ανέμων. Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας έχουν ακολουθηθεί οι σύγχρονες μέθοδοι, ώστε να απορροφάται η ενέργεια σε περιπτώσεις σύγκρουσης και να παραμορφώνεται ελεγχόμενα η καμπίνα των επιβατών. Στο στάνταρ εξοπλισμό διατίθεται αερόσακος οδηγού, ενώ οι ζώνες ρυθμίζονται καθ' ύψος και διαθέτουν προεντατήρες.

Το Demio στην έκδοση LX κοστίζει 3.790.000 δρχ. και εξοπλίζεται με υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, αερόσακο οδηγού, immobilizer, στροφόμετρο και ελαστικά 165/70/13.

Με 200.000 παραπάνω, οι προφυλακτήρες βάφονται στο χρώμα του αμαξώματος και προστίθενται μπάρες οροφής και κεντρικό κλείδωμα. Η έκδοση GLX, που έχει διαφορετική εσωτερική επένδυση, είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρικά παράθυρα και πίσω, ενώ φοράει και φαρδύτερα λάστιχα (175/60/R14) και ανεβαίνει στα 4.290.000. Το air condition αποκτάται έναντι 200.000 δρχ. Από τα υπόλοιπα αξεσουάρ ξεχωρίσαμε το roll bar, που δίνει μια off road αίσθηση και προσδίδει και εμφανισιακό ενδιαφέρον στο Demio.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το Opel Vectra ασφαλέστερο οικογενειακό (2002-08-25 00:00:00.0)
Νέο Toyota RAV 4 (2000-07-30 00:00:00.0)
Ανανέωση τώρα για το Mazda Demio (2000-07-23 00:00:00.0)
Μικρό αλλά όχι... δεύτερο (2000-07-02 00:00:00.0)
Ευρωπαϊκή ποιότης - ιαπωνική τεχνογνωσία (2000-03-25 00:00:00.0)
Picasso, ένα πολυμορφικό Xsara από τη CITROEN (1999-08-29 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ