Πέμπτη 19 Νοέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Διαφωνούν οι εργαζόμενοι

Εκπρόσωποι των σωματείων των ΟΑΣΑ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ κατέθεσαν χτες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή που επεξεργάζεται το νομοσχέδιο

Την αντίθεσή τους στις διατάξεις του νομοσχεδίου για τις Αστικές Συγκοινωνίες, που συζητιέται αυτές τις μέρες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, εξέφρασαν χτες εκπρόσωποι των εργαζομένων στα Μέσα Μεταφοράς κατά την ακρόασή τους στη Βουλή. Τις απόψεις τους ανέπτυξαν εκπρόσωποι όλων των κλάδων εργαζομένων σε ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ και ΟΑΣΑ.

Οι εργαζόμενοι εκτίμησαν ότι με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο δε θα λυθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αστικές συγκοινωνίες, ενώ θα διαιωνιστεί και ο φαύλος κύκλος των ελλειμμάτων, αφού ο τρόπος επιδότησης των συγκοινωνιών δε διασφαλίζει την επαρκή χρηματοδότησή τους. Κοινή ήταν η εκτίμηση ότι οι φορείς των συγκοινωνιών θα αναγκαστούν και πάλι να καταφύγουν στο δανεισμό για να καλύψουν τα έξοδα λειτουργίας τους.

Εντονη ήταν και η αντίθεση στις αλλαγές των εργασιακών σχέσεων που επιχειρούνται με το νομοσχέδιο. Οπως είπε ο εκπρόσωπος των εργατοτεχνιτών των ΗΣΑΠ, επιχειρείται η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, οι όροι εργασίας μας γυρίζουν 20 χρόνια πίσω και έτσι δημιουργείται στους εργαζόμενους ανασφάλεια και κλίμα αβεβαιότητας. Ανάλογη ήταν και η εκτίμηση του εκπροσώπου των εργαζομένων στα τρόλεϊ, ο οποίος είπε ότι με τις επιχειρούμενες αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις θα χειροτερέψουν οι όροι απασχόλησης και το αποτέλεσμα θα είναι να μην υπάρχουν οι απαιτούμενες συνθήκες ασφαλείας στην κίνηση των οχημάτων. "θα θρηνήσουμε θύματα και θα γίνουμε δολοφόνοι", είπε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στις συνθήκες εξάντλησης κάτω από τις οποίες θα είναι αναγκασμένοι να κινούνται καθημερινά στους δρόμους οι οδηγοί των τρόλεϊ.

Οπως επισήμαναν οι εργαζόμενοι, μέσα από τις διατάξεις του νομοσχεδίου διαφαίνεται ένας υπαρκτός κίνδυνος για την ιδιωτικοποίηση τελικά των συγκοινωνιών, κάτι που ουσιαστικά επιβεβαίωσε και ο υπουργός Μεταφορών, λέγοντας ότι δεν έχει τόσο σημασία αν θα είναι δημόσιες ή ιδιωτικές οι συγκοινωνίες αλλά αν θα εξυπηρετούν το "δημόσιο συμφέρον". Τάχθηκαν δε υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών ζητώντας τη δημιουργία ενός ενιαίου δημόσιου φορέα. Αντίθετοι ήταν οι εργαζόμενοι και με τις ρυθμίσεις που γίνονται για τα ταμεία ασφάλισής τους.

Στην επιτροπή κατέθεσαν και οι εκπρόσωποι των αλήστου μνήμης ΣΕΠιτών που πήραν τα λεωφορεία επί Μητσοτάκη, οι οποίοι ζήτησαν να ρυθμιστούν θέματα που τους αφορούν και να τους αποζημιώσει το δημόσιο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ