Τετάρτη 2 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΕ
Διαλύει το σιδηρόδρομο και τις εργασιακές σχέσεις
  • Εσπευσμένα στην ολομέλεια η συζήτηση, με στόχο την αποτροπή των κινητοποιήσεων
  • Μ. Μπόσκου: Δώρο στο κεφάλαιο ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος

To αντεργατικό μπαράζ του υπουργείου Μεταφορών και η μανία ιδιωτικοποίησης των δημόσιων συγκοινωνιακών φορέων συνεχίστηκε και χθες στη Βουλή με την έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ.Το νομοσχέδιο ήρθε για συζήτηση λίγες μόνο μέρες μετά την ψήφιση ανάλογου νόμου για τις Αστικές Συγκοινωνίες στο λεκανοπέδιο με προφανή σκοπό να αντιμετωπίσει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων.

Μάλιστα η κυβέρνηση φρόντισε να επισπεύσει τις διαδικασίες συζήτησης και όπως κατήγγειλε η βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Μπόσκου πρόκειται για μία γνώριμη τακτική της κυβέρνησης με σκοπό να αποτρέψει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων οι οποίοι ζητούν την απόσυρσή του.

Η βουλευτής στην τοποθέτησή της συντάχθηκε με το αίτημα των εργαζομένων ζητώντας και αυτήν την απόσυρση του νομοσχεδίου τονίζοντας ότι ο ΟΣΕ πρέπει να ενισχυθεί, να εκσυγχρονιστεί και να μείνει κατά 100% στο δημόσιο.

Ενώ όλοι, υπογράμμισε, στα λόγια αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα του σιδηροδρόμου, στην πράξη όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία 50 χρόνια τον εγκατέλειψαν και τώρα χύνουν κροκοδείλια δάκρυα χωρίς καν να κάνουν την αυτοκριτική τους. Οι κυβερνήσεις, συνέχισε, προωθούσαν όλα αυτά τα χρόνια μία πολιτική που ευνοούσε τις διάφορες πολυεθνικές στον τομέα των μεταφορών και είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 8 τρισ. δρχ. περίπου που δόθηκαν στο διάστημα 1981 - 96 από τις δημόσιες επενδύσεις, ο ΟΣΕ πήρε μόλις 168 δισ. δρχ. ποσό που μόλις και μετά βίας επαρκούσε απλώς για τη συντήρηση του δικτύου.

Ενα άλλο χαρακτηριστικό της εγκατάλειψης είναι ότι το κράτος δεν επιδότησε το κοινωνικό έργο του ΟΣΕ, τον έσπρωξε στον δανεισμό και έτσι ενώ το 1981 ο δανεισμός ήταν 4 δισ. σήμερα φτάνει τα 405 δισ. Επίσης, τόνισε η Μ. Μπόσκου, οι κυβερνήσεις δεν παρέλειψαν να χρησιμοποιήσουν τον ΟΣΕ για την εξυπηρέτηση των κομματικών "ημετέρων".

Με το συζητούμενο νομοσχέδιο, τόνισε η ειδική εισηγήτρια του ΚΚΕ, επιδιώκεται η συρρίκνωση του δικτύου, η παράδοσή του στους ιδιώτες, η κατάργηση 2.500 θέσεων εργασίας και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων μέσα από τους αντιδραστικούς κανονισμούς προσωπικού που νομοθετεί.

Ολα τα παραπάνω, υπογράμμισε, είναι τα δώρα που δίνει η κυβέρνηση στο μεγάλο κεφάλαιο για να επενδύσει αυτό στον σιδηρόδρομο ενώ στηρίζονται στις σχετικές οδηγίες της ΕΕ με τις οποίες η ΝΔ δε διαφωνεί ενώ υποκριτικά διαφωνεί με το νομοσχέδιο. Η ΕΕ επιτάσσει παράδοση του δικτύου στους ιδιώτες, απώλεια του κοινωνικού χαρακτήρα του ΟΣΕ, κατάργηση των ζημιογόνων γραμμών και τιμολογιακή πολιτική προσαρμοσμένη στους "κανόνες της αγοράς".

Η Μ. Μπόσκου τόνισε ότι με τις επιχειρούμενες μετατάξεις ουσιαστικά θα απολυθούν εργαζόμενοι αφού για την απασχόλησή τους στους ΟΤΑ δεν υπάρχουν χρήματα ενώ για οικογενειακούς λόγους αρκετοί δε θα μπορούν να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές. Οι απολύσεις, η εντατικοποίηση και η συμπίεση των αποδοχών είναι αυτά που προβλέπονται για τους εργαζόμενους, είπε και υπογράμμισε ότι η ΕΕ δίνει χρήματα μόνο αν γίνουν τα παραπάνω. Ομως η χρηματοδότηση δεν αφορά όλο το δίκτυο αλλά μόνο τα λεγόμενα διευρωπαϊκά δίκτυα στα οποία εντάσσεται και η οδός Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη. Δίκτυα τα οποία χρηματοδοτούνται ακριβώς επειδή διευκολύνουν τα μονοπώλια για να διακινούν τα προϊόντα τους.

Το τίμημα όλων των παραπάνω, είπε, θα είναι ο μαρασμός του δικτύου, η απώλεια 2.500 θέσεων εργασίας, το χάσιμο του κοινωνικού ρόλου του ΟΣΕ και η εντατικοποίηση, τίμημα που είναι τεράστιο και γι' αυτό οι εργαζόμενοι αρνούνται να το πληρώσουν. Αντικρούοντας το επιχείρημα περί υπεράριθμων υπαλλήλων στον ΟΣΕ, είπε ότι στην Πορτογαλία με ανάλογο σιδηροδρομικό δίκτυο απασχολούνται 15.000 εργαζόμενοι ενώ στην Ελλάδα 11.000.

Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκαν και οι εκπρόσωποι της ΝΔ, του ΣΥΝ και του ΔΗΚΚΙ.

Βολές κατά του νομοσχεδίου και ειδικότερα για τις ρυθμίσεις των εργασιακών θεμάτων, υπάρχουν και στην έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής που συνοδεύει το νομοσχέδιο. Συγκεκριμένα η Επιτροπή τονίζει ότι συγκεκριμένες διατάξεις έρχονται σε αντίθεση με τη Διεθνή Σύμβαση Εργασίας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ