Ο υπουργός Παιδείας υπόσχεται "αντεπίθεση" στην παραπληροφόρηση, με "πρωινούς καφέδες" στα σχολεία, με "ενημερωτικές" εκπομπές στην τηλεόραση, με απανωτά πληρωμένα διαφημιστικά σποτ στα μέσα ενημέρωσης, όμως οι κινητοποιήσεις, αντί να αναστέλλονται, φουντώνουν. Είναι, άλλωστε, χαρακτηριστικό ότι έγινε κατάληψη και σε σχολείο, στο οποίο λίγες μέρες πριν βρέθηκε ο υπουργός Παιδείας για "πρωινό καφέ". Η όλη κουβέντα για την "παραπληροφόρηση" των μαθητών είναι ένα ακόμα "εκσυγχρονιστικό" τέχνασμα, για να συγκαλυφτεί η αντιδραστικότητα της πολιτικής της κυβέρνησης και για να ενεργοποιηθούν μηχανισμοί "κοινωνικού αυτοματισμού". Αλλωστε, οι μαθητές δεν είναι ούτε τελωνειακοί για να τους επιστρατεύσουν, ούτε αγρότες να τους στείλουν στα "αγροτοδικεία", ούτε καθηγητές για να τους διασύρουν.
Οι αντιδράσεις τους φούντωσαν με την εφαρμογή των νέων μέτρων, όταν πια κατάλαβαν ότι "κάτι δεν πάει καλά" και σήμερα είναι σαφές ότι η μεγάλη μερίδα των μαθητών αντιδρά στη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση και ζητά την ανατροπή της. Οι μαθητές προβάλλουν πανελλαδικά μία σειρά αιτημάτων, που δεν έχουν να κάνουν μόνο με την ανατροπή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, αλλά διεκδικούν συγκεκριμένα μέτρα, που να εξασφαλίζουν ουσιαστική μόρφωση για όλα τα παιδιά, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.
Το υπουργείο Παιδείας λέει ότι το νέο σύστημα βοηθά το μαθητή μέσα στο σχολείο, δεν έχει ανάγκη τα φροντιστήρια και παραπέμπει στην "ενισχυτική διδασκαλία", ενώ λέει ότι οι εξετάσεις δεν είναι περισσότερες. Οι μαθητές, από την πλευρά τους, βλέπουν ότι φέτος κάνουν περισσότερα φροντιστήρια, σε περισσότερα μαθήματα και δηλώνουν αγανακτισμένοι από την κοροϊδία τέτοιου είδους δηλώσεων, γιατί η πραγματικότητα που βιώνουν είναι εντελώς διαφορετική. Και αυτό, γιατί ο νόμος 2525 συνδέει ακόμα περισσότερο τη λυκειακή βαθμίδα με την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καταργήθηκαν μεν οι πανελλήνιες εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ - ΤΕΙ, αλλά στη θέση τους ήρθαν οι περισσότερες πανελλήνιες εξετάσεις στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Γεγονός, που αντικειμενικά τροφοδοτεί και ενισχύει έναν παράλογο ανταγωνισμό και μια άκρατη βαθμοθηρία, αφού μόνο έτσι παραμένουν οι ελπίδες για κάποια θέση στη σχολή προτίμησης του καθένα. Ολ' αυτά, όμως, ενισχύουν παραπέρα και την παραπαιδεία των φροντιστηρίων. Κάτι, που ήδη γίνεται. Οι μαθητές ζητούν, επίσης, κατάργηση του νόμου 2640 για τα ΤΕΕ, αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και δημιουργία συστήματος επαγγελματικής κατάρτισης μέσα στη δημόσια δωρεάν παιδεία. Η κυβέρνηση λέει ότι τα ΤΕΕ αποτελούν αναβαθμισμένη τεχνική εκπαίδευση, ενώ την επαγγελματική κατάρτιση την παραδίδει και με νόμο στα - αδιαβάθμητα - ΙΕΚ, τα οποία προσφέρουν κατάρτιση επί πληρωμή.
Οι μαθητές, όχι τυχαία, αγωνίζονται για την ανατροπή του νόμου 2525 και δε δέχονται "διορθωτικές κινήσεις" ή αναστολή. Και ακριβώς αυτό το αίτημα είναι που συσπειρώνει τους γονείς τους, εκπαιδευτικούς, φοιτητές και εργαζομένους. Η εμπειρία, άλλωστε, από το "Εθνικό Απολυτήριο", που επιχείρησε να καθιερώσει ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας, δείχνει ότι η κυβέρνηση συνεχίζει στον ίδιο και χειρότερο δρόμο. "Ανέστειλε" μεν την εφαρμογή του και αφού έκανε "διορθωτικές παρεμβάσεις" σ' αυτό, έφερε το νόμο για το Ενιαίο Λύκειο, που αποτελεί τη νέα, πιο αντιδραστική εκδοχή του.
Οι ίδιοι δηλώνουν πως ξέρουν τις επιπτώσεις από τον αγώνα τους αυτό. Εχουν φροντίσει, άλλωστε, να τους "ενημερώσουν" γι' αυτές προϊστάμενοι και διευθυντές σχολείων, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, χωρίς, όμως, να καταφέρουν να "φρενάρουν" τις κινητοποιήσεις. Ο αγώνας των μαθητών φαίνεται ότι έχει και συνέχεια και προοπτική, καθώς συσπειρώνει όλο και πλατύτερες μάζες του λαού, που δηλώνουν την πλήρη συμπαράστασή τους και την πρόθεσή τους να πάρουν τη θέση τους σε ένα μέτωπο ενάντια στην αντιεκπαιδευτική και γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική.
Μαρίνα ΚΑΛΛΙΓΕΡΗ
Τα όσα ισχυρίζεται η κυβέρνηση, περί "παραπληροφορημένων" και "υποκινούμενων" μαθητών, δεν αποτελούν παρά κακότεχνα "εκσυγχρονιστικά" τεχνάσματα, για να συγκαλυφτεί η αντιδραστικότητα της κυβερνητικής μεταρρύθμισης και για να ενεργοποιηθούν μηχανισμοί "κοινωνικού αυτοματισμού"