Το "δόγμα", με το λιγότερο κόστος (κοινώς ξεζούμισμα εργαζομένων), να πετύχουμε το μεγαλύτερο έργο, σε καμιά περίπτωση δε σημαίνει ποιοτική και ασφαλή μεταφορά των επιβατών ή τη διεύρυνση και κατοχύρωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Το "δόγμα" αυτό είναι μία από τις βασικές παραμέτρους της ΟΝΕ, που λέει ιδιωτικοποιήστε τα πάντα και για να διευκολύνετε την ιδιωτικοποίηση, αποδυναμώστε τους εργαζόμενους. Τρομοκρατήστε τους, έτσι που τα νέα αφεντικά, ντόπια ή ξένα, να έχουν σίγουρα λεφτά, μεγάλα κέρδη και σκλάβους στη δούλεψή τους.
Αυτή η πρακτική και η απαίτηση της διοίκησης να τιμωρηθεί ο οδηγός εντάσσονται στα πλαίσια της σταδιακής τρομοκράτησης των εργαζομένων και της πλήρους υποταγής τους στις απαιτήσεις της εργοδοσίας.
Στις 23.12.98 άλλος οδηγός (Καρανίκας Κώστας Α. Μ. 5775) στο τέρμα της λεωφορειακής γραμμής 222, αισθάνθηκε άσχημα. "Καλώς ή κακώς" πήρε το δρομολόγιο προς αφετηρία (Ακαδημίας), όπου φθάνοντας ζήτησε εσπευσμένα ασθενοφόρο. Στη συνέχεια μεταφέρθηκε στον "Ευαγγελισμό" και εισήχθη στην εντατική με συμπτώματα εμφράγματος!!!
Αυτή η πολιτική της εταιρίας - έτσι όπως εκφράζεται από τους εκάστοτε διευθύνοντες κατ' εντολή των κυβερνήσεων - παίζει κορόνα - γράμματα τη ζωή επιβατών και οδηγών. Εχει κάνει αυτοσκοπό τους οικονομικούς στόχους και δείκτες, στέλνοντας την ανθρωπιά και κάθε αξία στη χωματερή. Και αυτά τα περιστατικά δεν είναι τα μόνα, είναι πολλά. Βέβαια, να σημειώσουμε το τι σημαίνει ανθρώπινη ζωή και αξία για την εταιρία φαίνεται και από το ότι οι αρμόδιοι της ΕΘΕΛ δεν μπήκαν στον κόπο ούτε την οικογένειά του να ενημερώσουν. Το να πεις τώρα: "Μα τι κάνει ο εισαγγελέας;", μάλλον κοροϊδεύεις τον εαυτό σου, γιατί στο μόνο που μας έχει συνηθίσει είναινα βγάζει απεργίες παράνομες, να στήνει συνδικαλιστές στο σκαμνί, να τρομοκρατεί μαθητές ή να στήνει "αγροτοδικεία".
Οχι, δε μεταθέτω ευθύνες αλλού, ούτε ψάχνω σανίδα σωτηρίας, γιατί τέτοια δεν μπορεί να είναι ούτε ο εισαγγελέας, ούτε ο ΙΣΑ. Αντίθετα, εισαγγελέας και ΙΣΑ πρέπει να γίνει ο ίδιος ο αγώνας όλων των εργαζομένων, όχι αγώνας απλά και μόνο για κάποιες βελτιώσεις ή θετικές ρυθμίσεις, αλλά αγώνας για ανατροπή αυτής της πολιτικής, που μπορεί να ξεκινά από τέτοια επιμέρους προβλήματα, αλλά που δεν μπορεί όμως να σταματά σε αυτά.
Χρήστος ΣΤΑΜΟΥΛΟΣ
Μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου ΟΑΣΑ