Τρίτη 5 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
Τις έφερε πρόωρα η μειωμένη κίνηση

Αρχισαν επίσημα χτες οι χειμερινές εκπτώσεις στον Πειραιά, ενώ μεθαύριο 7 Γενάρη ξεκινούν και στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και θα κρατήσουν μέχρι τις 27 Φλεβάρη. Ωστόσο, βέβαια, από μέρες τα λεγόμενα επώνυμα καταστήματα άρχισαν να σέρνουν το χορό των εκπτώσεων όπως το συνηθίζουν τα τελευταία χρόνια, διαφημίζοντας εκπτώσεις ακόμα και με διαφημιστικές καταχωρήσεις, που φτάνουν μέχρι και 40%, συμπαρασύροντας αναγκαστικά για άλλη μια χρονιά τους εμπορικούς συλλόγους στην επίσημη κήρυξη εκπτώσεων πριν καλά καλά τελειώσουν οι γιορτές. θα πρέπει, εδώ, να σημειώσουμε, ότι, όπως τονίζουν οι έμποροι, η μεγάλη διάρκεια των εκπτώσεων δεν εγγυάται απαραίτητα το συμφέρον ούτε των καταναλωτών ούτε των εμπόρων, αφού ένας μήνας θα μπορούσε να είναι αρκετός ώστε να γίνονται ουσιαστικές εκπτώσεις που να εξυπηρετούν και τους μεν και τους δε.

Πάντως, οι έμποροι, που για άλλη μια φορά φέτος την περίοδο των Χριστουγέννων ήρθαν αντιμέτωποι με την ανεπάρκεια των λαϊκών εισοδημάτων να ζεστάνουν τα ταμεία τους, ελπίζουν έστω σε μια προσωρινή και μικρή αναθέρμανση της αγοράς τις πρώτες τουλάχιστον μέρες. Βέβαια, είναι πολλοί και εκείνοι, που - όχι άδικα - τονίζουν ότι όσο δελεαστικά και να είναι τα ποσοστά των εκπτώσεων, δεν περιμένουν πολλά πράγματα αφού για τις μισθοσυντήρητες οικογένειες, οι οποίες πρέπει να καλύψουν ένα σωρό ανάγκες, εξακολουθούν να είναι δυσπρόσιτες οι τιμές.

Το Ινστιτούτο Καταναλωτών

Το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) εφιστά την προσοχή των καταναλωτών ώστε να αξιοποιήσουν καλύτερα την περίοδο των εκπτώσεων και κυρίως εφιστά την προσοχή τους στη χρήση πιστωτικών καρτών, μέσω των οποίων το 63% των καταναλωτών πραγματοποιεί τις αγορές του και στις εκπτώσεις. Μάλιστα, όπως αναφέρει το ΙΝΚΑ, το 1998 καταγράφτηκαν 434 παράπονα για το θέμα των εκπτώσεων και 4.500 για πιστωτικές κάρτες. Συγκεκριμένα, το ΙΝΚΑ υπενθυμίζει ότι:

  • Οι αγορές πρέπει να γίνονται με βάση τις πραγματικές ανάγκες και όχι το ποσοστό έκπτωσης.
  • Να ακολουθείται ο προγραμματισμός που έγινε στην ηρεμία του σπιτιού και να μην ανατρέπεται, καθώς και η έρευνα στα καταστήματα.
  • Να καταπολεμιέται η νοοτροπία του "να προλάβουμε".
  • Να μην επηρεαζόμαστε από το ποσοστό της έκπτωσης σε ένα συγκεκριμένο είδος του καταστήματος που μπορεί να χρησιμοποιείται σαν κράχτης, νομίζοντας ότι το ίδιο ποσοστό επικρατεί και στα άλλα είδη που πωλούνται μέσα στο κατάστημα.

Επίσης, υπενθυμίζεται ότι το κατάστημα υποχρεούται να αναγράφει το ποσοστό της έκπτωσης ή την τιμή προ και μετά έκπτωσης. Εάν, μάλιστα, μπορεί κανείς να διαπιστώσει πως όντως είναι πραγματική η έκπτωση ακόμα καλύτερα. Τέλος, προσοχή στα ελαττωματικά προϊόντα, για τα οποία δεν ισχύει η δικαιολογία "αλλαγές δε γίνονται στις εκπτώσεις", αφού, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το ΙΝΚΑ, οι εκπτώσεις δε γίνονται για να ξεφορτωθούν οι έμποροι τα ελαττωματικά προϊόντα τους, αλλά να πουλήσουν τα κανονικά σε μειωμένες τιμές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ