Περιοδεία του Ορ. Κολοζώφ στην εταιρία. Αποκαλυπτικές καταγγελίες των εργαζομένων
Την έντονη ανησυχία των εργαζομένων για το μέλλον της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" εξέφρασαν χτες οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) και της Ενωσης Ιπτάμενων Συνοδών - Φροντιστών (ΕΙΣΦ), σε διαδοχικές συναντήσεις που είχαν με τον Ορ. Κολοζώφ,μέλος του ΠΓ του ΚΚΕ και κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του Κόμματος. Οι εκπρόσωποι των δύο κλάδων αναφέρθηκαν στα προβλήματα που ταλανίζουν σήμερα την ΟΑ, ανέπτυξαν τους προβληματισμούς τους για το "αύριο" της εταιρίας και επαναδιατύπωσαν την πάγια και ομόφωνη θέση όλων των συνεδρίων τους για ενιαίο και δημόσιο εθνικό αερομεταφορέα.
Από την πλευρά του ο Ορ. Κολοζώφ τόνισε ότι το ΚΚΕ συμμερίζεται την ανησυχία των εργαζομένων και τους διαβεβαίωσε ότι όλες οι παρεμβάσεις και πιέσεις του Κόμματος, προς κάθε κατεύθυνση, θα κινηθούν στο πλαίσιο της ενιαίας και δημόσιας ΟΑ.
Στην πρώτη συνάντηση, που έγινε με τους εκπροσώπους της ΕΙΣΦ, ο πρόεδρος της Ενωσης Σ. Μουρίκης τόνισε ότι όπως όλα δείχνουν η βούληση της κυβέρνησης είναι η απαξίωση της εταιρίας, με σκοπό το ξεπούλημα κομμάτι - κομμάτι. Αναφερόμενος στα προβλήματα του κλάδου, επισήμανε ότι οι εργαζόμενοι πληρώνουν και το δεύτερο πρόγραμμα "εξυγίανσης", με πάγωμα και μείωση των αποδοχών τους μέχρι και 30%, αλλά και με εντατικοποίηση της δουλιάς τους, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν αποχωρήσει από την ΟΑ περίπου 3.000 εργαζόμενοι και έτσι σήμερα υπάρχουν πολλά κενά σχεδόν σε όλους τους κλάδους.Ειδικότερα για τον κλάδο των αεροσυνοδών - φροντιστών, ο αντιπρόεδρος της ΕΙΣΦ Γ. Σταύρου τόνισε ότι από 1.450 που ήταν το 1994 το μόνιμο προσωπικό, σήμερα είναι μόνο 850, ενώ υπάρχουν και περίπου 250 εποχικοί, που σημαίνει ότι το ποσοστό των εποχικών ανέρχεται σε 42%, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των πτήσεων.Οι εκπρόσωποι της Ενωσης ανέφεραν ότι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στον κλάδο τους έχουν να γίνουν από το 1990, ενώ από το 1992 προσλαμβάνεται εποχικό προσωπικό, που αποχωρεί μετά τη λήξη της σύμβασης. Το 1996 έγιναν οι τελευταίες προσλήψεις 200 αεροσυνοδών - φροντιστών, οι οποίοι εργάζονται σε καθεστώς ομηρίας ως εποχικοί, παρόλο που οι περισσότεροι εργάζονται συνεχώς από το 1992 και ουσιαστικά καλύπτουν πάγιες παραγωγικές ανάγκες της εταιρίας. Και δε φτάνει που μέχρι σήμερα οι αρμόδιοι αρνούνται να τους εντάξουν στο μόνιμο προσωπικό, πρόσφατα αποφασίστηκε η πρόσληψη με νέο διαγωνισμό 280 μόνιμων αεροσυνοδών - φροντιστών!
Οι εκπρόσωποι της ΕΙΣΦ εξέφρασαν την ανησυχία τους και για τη στασιμότητα που υπάρχει και στα άλλα "καυτά" θέματα της ΟΑ: Μετεγκατάσταση στα Σπάτα, ανανέωση στόλου, απελευθέρωση "χάντλιγκ" (υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης) κλπ., διατυπώνοντας την εκτίμηση ότι η "ΟΑ βαδίζει σε αργό θάνατο".
Στη συνέχεια η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ είχε συνάντηση μιας ώρας με τη διοίκηση της ΟΑ. Μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος της ΟΑ Γ. Ζυγογιάννης,σε δηλώσεις του, αφού χαρακτήρισε πάρα πολύ χρήσιμη τη συζήτηση με τον Ορ. Κολοζώφ, πρόσθεσε ότι πρώτη προτεραιότητα της διοίκησης είναι να υλοποιήσει γρήγορα και αποτελεσματικά το πρόγραμμα εξυγίανσης και σε δεύτερη φάση να βάλει τις προϋποθέσεις για να προχωρήσει η επιχείρηση σε μια υγιή ανάπτυξη. Τάχθηκε υπέρ της "στρατηγικής συμμαχίας", υποστηρίζοντας ότι η ΟΑ θα μπει στο περιθώριο αν μείνει μόνη της.
Σε δηλώσεις του μετά το τέλος της περιοδείας του στην ΟΑ, ο Ορ. Κολοζώφ δήλωσε: "Είχα την ευκαιρία να συναντηθώ με την ΟΣΠΑ, την ΕΙΣΦ και τη διοίκηση της ΟΑ. Θέλω να πω κατ' αρχήν ότι από μέρους των εργαζομένων υπάρχουν μια σειρά ζητήματα - προβλήματα, μια ανησυχία για το μέλλον της ΟΑ και για τη λειτουργία της. Τα βασικά ζητήματα που βάζουν οι εργαζόμενοι, και μεις τα συμμεριζόμαστε, είναι ότι η ΟΑ θα πρέπει να μείνει ενιαία στο δημόσιο. Νομίζω ότι από κει θα έπρεπε κανένας να ξεκινήσει. Σχετικά με αυτά τα ζητήματα πρέπει να πω ότι στη συζήτηση που είχαμε με τη διοίκηση είδαμε ότι όντως έχουν βάση τα αιτήματα των εργαζομένων. Η διοίκηση παραδέχεται ότι υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό και θεωρεί ότι γραφειοκρατικές διαδικασίες δυσκολεύουν τη θέλησή της να ανταποκριθεί, όπως μας είπαν και ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος. Εμείς θέλουμε να πούμε ότι παρά τις εξηγήσεις που μας έδωσε η διοίκηση εξακολουθούμε να έχουμε ανησυχίες. Πιστεύουμε ότι με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ορισμένα ζητήματα και από τη διοίκηση, αλλά ιδιαίτερα από την κυβέρνηση. Αποφάσεις όπως π. χ. η μετακίνηση του Τελωνείου - και να λάβουμε υπόψη μας ότι μιλάμε για δύο χρόνια μόνο, γιατί μετά όλα θα μετακινηθούν στα Σπάτα - δε συμβάλλουν στο να λειτουργήσει με ηρεμία η ΟΑ, της αφαιρούν σημαντικά έσοδα και θα έπρεπε σε τελευταία ανάλυση η κυβέρνηση να λάβει υπόψη της, εφόσον λέει ότι η θέλησή της είναι να αναπτυχθεί η "Ολυμπιακή". Τέλος, θέλω να πω ότι εμείς έχουμε μία ανησυχία πολιτικού χαρακτήρα, ότι η κυβέρνηση έχει πρόθεση για ιδιωτικοποίηση της ΟΑ ή και εκποίησή της τμηματικά. Αυτό ενισχύεται από μια σειρά εκδηλώσεις και πρακτικές ενέργειες των υπουργών αυτής της κυβέρνησης το τελευταίο διάστημα".