Κυριακή 17 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ο πιο γέρικος στόλος

Πρώτοι ακόμα και στις αγορές παλιών πλοίων οι Ελληνες εφοπλιστές

Τα 20,2 έτη έφτασε ο μέσος όρος της ηλικίας του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών κατά το 1998, από 19,8 που ήταν το 1997. Ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται σε 16,8 έτη. Πρόκειται για στοιχεία από την ετήσια έκθεση 1998 της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου ΚΟΜΙΤΙ,που αποδεικνύουν ότι ο περιβόητος πρώτος στον κόσμο ελληνικός στόλος αποτελείται στη συντριπτική του πλειοψηφία από γέρικα πλοία, που - σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες - θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα.

Στα ίδια στοιχεία αναφέρεται ότι εκτός από την πρωτιά που κατέχουν σε παγκόσμιο επίπεδο στη μεταφορική ικανότητα, οι Ελληνες εφοπλιστές θεωρούνταιπρώτοι και στην αγορά παλιών καραβιών.Κατά το 1997 οι Ελληνες εφοπλιστές είχαν στα χέρια τους 229 "νέα" μεταχειρισμένα πλοία, από 83 που είχαν το προηγούμενο χρόνο.

Επόμενο είναι ότι όσο αυξάνεται ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών, να αυξάνεται ανάλογα και ο μέσος όρος ηλικίας του. Μάλιστα για την ηλικία του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών, το ΚΟΜΙΤΙ έκανε μία περίεργη επισήμανση, αναφέροντας: "Θα πρέπει να τονιστεί ότι παρά το γεγονός ότι ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της ελληνοκτήτου ναυτιλίας είναι κατά 3 με 4 έτη μεγαλύτερος του αντίστοιχου μέσου όρου ηλικίας των πλοίων επί παγκόσμιου επιπέδου, παρά τους αυστηρούς διεθνείς κανονισμούς, παρά τους αυστηρούς ελέγχους στους διάφορους ανά τον κόσμο λιμένας, η ελληνόκτητος ναυτιλία, με μία μοναδική ικανότητα προσαρμογής, εδραιώνεται σταθερά στην πρώτη θέση των θαλάσσιων μεταφορών"...

Στην αύξηση του μέσου όρου της ηλικίας των πλοίων του ελληνικού και ελληνόκτητου (με ξένη σημαία) εμπορικού στόλου, συμβάλλουν ιδιαίτερα... οι εφοπλιστές της ακτοπλοϊας. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας,ο μέσος όρος ηλικίας του ακτοπλοϊκού στόλου είναι 30 έτη!Και όμως με αυτά τα πλοία είχαν διακινηθεί κατά το πρώτο 9μηνο του 1998 από τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας μόνο προς τα τρία μεγάλα λιμάνια τηςΚρήτης,των Κυκλάδων περίπου 7 εκατομμύρια επιβάτες!

Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθούν οι ηλικίες πλοίων που έχουν δρομολογηθεί σε βασικές γραμμές της ακτοπλοϊας.

Οι "Μινωικές Γραμμές" διαθέτουν δύο καινούρια πλοία ηλικίας τριών χρόνων, όμως η ηλικία των υπολοίπων κυμαίνεται από 24 έως 32 χρόνια. Συγκεκριμένα το επιβατηγό "Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ" ναυπηγήθηκε το 1972, το "ΑΡΙΑΔΝΗ" το 1967, το "ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ" ναυπηγήθηκε το 1974, το "ΔΑΙΔΑΛΟΣ" το 1973, το "ΚΙΝΓΚ ΜΙΝΩΣ" το 1973.

Η ΑΝΕΚ η οποία επίσης διαθέτει δύο νεότευκτα πλοία, η ηλικία συνολικά του στόλου της ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 22 χρόνια. Το "ΑΠΤΕΡΑ" ναυπηγήθηκε το 1973, το "ΚΑΝΤΙΑ" το 1971, το "ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ",το "ΚΥΔΟΝ" το 1975, το "ΛΑΤΩ" ναυπηγήθηκε το 1975, το "ΛΥΣΣΟΣ" το 1972 κλπ.

Στη "STRINTZIS LINES" του εφοπλιστή Στρίντζη, εκτός από ένα πλοίο ηλικίας 6 ετών, τα υπόλοιπα κυμαίνονται από τα 24 μέχρι τα 33 χρόνια! Ενδεικτικά αναφέρουμε το "ΙΟΝΙΑΝ SEA" το οποίο ναυπηγήθηκε το 1968, το "ΙΟΝΙΑΝ ΣΑΝ" με έτος ναυπήγησης το 1969, το "ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΙ" που ναυπηγήθηκε το 1972 και πάει λέγοντας.

Η εταιρία ΑΓΑΠΗΤΟΣ ΛΑΪΝΣ έχει δρομολογημένα πλοία των οποίων ο μέσος όρος φτάνει τα 28 χρόνια. Αρκεί να αναφέρουμε ότι το ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΒΕΡΓΙΝΑ και το ΝΑΪΑΣ ναυπηγήθηκαν το 1966!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ