Κυριακή 17 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καθιερώστε το δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο

"Η κυβέρνηση κόπτεται ότι θέλει να πάνε όλα τα παιδιά στα ΑΕΙ. Ομως, την ίδια ώρα, αρνείται να καθιερώσει το δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο. Δεν είναι αυτό λίγο αντιφατικό; Εάν θέλεις ν' ανοίξεις τις πόρτες για όλους - όχι βίαια, δεν είναι υποχρεωτικό αν δε θέλουν να πάνε όλοι στα πανεπιστήμια- γιατί δεν καθιερώνεις το δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο; Οταν το σχολείο δεν είναι υποχρεωτικό, όταν ο άλλος μπορεί να σηκωθεί και να φύγει - φεύγουν αυτοί που δεν μπορούν να συνεχίσουν, για οικονομικούς ή κοινωνικούς λόγους - τότε μη μου λέτε ότι φτάνουν όλοι στα πανεπιστήμια με ελεύθερη πρόσβαση. Θα φθάσουμε στο σημείο να αποφοιτούν τόσοι όσοι επιθυμεί η κυβέρνηση να φθάνουν στα πανεπιστήμια. Θα υπάρχει βέβαια και το κλαδευτήρι στο πρώτο και στο δεύτερο έτος. Αυτό είναι φανερό.

Ακόμη λέει η κυβέρνηση ότι θα κάνει τη διά βίου εκπαίδευση. Δηλαδή, θα εκπαιδευτεί και η γιαγιά μου ας πούμε. Η θα μπορώ να εκπαιδευτώ και εγώ αύριο σαν γιαγιά. Και πάλι όμως, δεν κάνει το δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο.

Δεν κάνει υποχρεωτική την προσχολική αγωγή. Αρα, αυτές είναι μορφές... - (Θόρυβος στην Αίθουσα).

- Κοιτάξτε, δεν πρόκειται να με παραπλανήσετε. Εγώ θα πω αυτά που πρέπει να πω εκ μέρους του κόμματός μου. Καταλαβαίνωκαμιά φορά την αντίδραση στην Αίθουσα, αλλά σας παρακαλώ, λίγο κράτει. Οχι συνεχείς κραυγές. Λίγο πιο αραιές.

Λέει, λοιπόν, η κυβέρνηση, διά βίου εκπαίδευση. Εγώ, δε βλέπω κανένα πρόγραμμα για τον αναλφαβητισμό που υπάρχει, ή για το λειτουργικό αναλφαβητισμό, ή για τον ημιαναλφαβητισμό. Γενικώς, διά βίου εκπαίδευση, ξέρετε τι είναι; Να υπάρχουν μερικά μαγαζάκια διάφορων επιτηδείων, που θα παίρνουν την ώρα εφτά, δέκα, ή είκοσι χιλιάδες, θα κάνουν κάποια διάλεξη στους υπόλοιπους και αυτό θα θεωρείται διά βίου εκπαίδευση. Αν θέλετε διά βίου εκπαίδευση, δώστε σύγχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση σ' εκείνη την ηλικία που μπορεί να προσλαμβάνει και να αφομοιώνει γνώσεις και να έχει κριτική σκέψη. Λύστε τα προβλήματα της εκπαίδευσης μέχρι τα είκοσι πέντε χρόνια, λύστε τα προβλήματα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και αφήστε αυτά τα φληναφήματα της διά βίου εκπαίδευσης".

Η "επαναστατική" πρόταση του Μπλερ

"Θα πηγαίνετε στους τενεκεδομαχαλάδες, που θα πολλαπλασιαστούν στην Αθήνα με τη φτώχεια και την ανεργία, και θα κάνετε διαλέξεις και αυτό θα είναι η διά βίου εκπαίδευση. Τα βλέπουμε και στη Μεγάλη Βρετανία και στη Γερμανία κλπ. Με την ευκαιρία, ο φίλος σας ο κ. Μπλερ έκανε την εξής επαναστατική πρόταση. Τα σχολεία τα δημόσια, είπε, τα οποία έχουν χαμηλές επιδόσεις - τα παιδιά έχουν χαμηλούς βαθμούς, κάνουν απουσίες, παίρνουν ναρκωτικά, κάνουν πράξεις βίας, μάλιστα αυτές οι πράξεις βίας έχουν καταντήσει λάστιχο - αυτά τα σχολεία θα γίνονται ιδιωτικά. Αυτός είναι ο καινούριος νόμος του κ. Μπλερ και ξεκινάνε κινητοποιήσεις και στην Αγγλία. Ορίστε η λύση. Αυτά θα γίνουν ιδιωτικά. Θα τα φέρετε και εκτός αυτού έχουμε και άλλα στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Αμα περάσει αυτή, θα φέρει και άλλα ο κ. Σημίτης, γιατί πραγματικά υπάρχει ένα απόθεμα πειραμάτων στη Γαλλία, στη Γερμανία, στη Μεγάλη Βρετανία. Αυτοί τα κάνουν πιο μπροστά, θα τα πάρουμε, θα τα φέρουμε εδώ και θα πούμε ότι είναι σημεία των καιρών. Είναι, λοιπόν, παγίδα η διά βίου εκπαίδευση. Δηλαδή, για να το ξαναπώ, όλα αυτά που λέγονται περί διά βίου εκπαίδευσης και για ανοιχτές θύρες δεν πρόκειται για εκπαίδευση, αλλά πρόκειται για "κατάρτιση". Εμείς από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι αυτή η μεταρρύθμιση είναι ακόμη πιο ταξική απ' όλες όσες είχαν έρθει".

Το λύκειο χάνει πλήρως την αξία του

"Επιγραμματικά έτσι είναι. Ξαναλέει ο κύριος πρωθυπουργός τα ίδια, θα επαναλάβουμε και εμείς τα ίδια επιχειρήματα. Με ποια εργαλεία βαθαίνει ο ταξικός χαρακτήρας αυτής της εκπαίδευσης για τα παιδιά της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων. Το λύκειο τώρα είναι που πλήρως μετατρέπεται σε προθάλαμο των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Γιατί αυτός που δε θα τελειώσει το λύκειο και δε θα πάει πουθενά δεν έχει στον ήλιο μοίρα. Το λύκειο δεν αποτελεί μια αυτοτελή οντότητα και μπορεί να την αποτελέσει αν ενταχθεί μέσα στο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο με ολοκληρωμένες γνώσεις και αντίκρισμα επαγγελματικό και γνωστικό. Τώρα είναι που το λύκειο χάνει πλήρως την αξία του. Και όποιος δεν μπορεί για διάφορους λόγους να πάει στα ΑΕΙ, θα πάει στα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια, τα οποία αυτά και αν θα βγάζουν την πιο φθηνή και άνευ αξίας εργατική δύναμη.

Και το κλειδί για να προαχθούν οι ταξικοί φραγμοί είναι οι είκοσι οχτώ εξετάσεις και τα μυστηριώδη τεστ δεξιοτήτων.Κοιτάξτε να δείτε, δεν είμεθα αντίθετοι και η εξέταση και ο διαγωνισμός και η προφορική και η γραπτή και η συλλογική εξέταση σε ομάδες είναι μοχλός και για την αφομοίωση της γνώσης και για την ανάπτυξη και για τη δημιουργία. Δεν έχουν καμία σχέση αυτά με το εξεταστικό σύστημα, το οποίο φέρνετε σεις, με αυτό το οποίο έπρεπε να είναι".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ