Πέμπτη 21 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Οράματα και αξίες"

Τις τελευταίες μέρες, γινόμαστε μάρτυρες μιας πρωτοφανούς επίθεσης σε βάρος της εκπαιδευτικής κοινότητας και ιδιαίτερα των μαθητών. Οι φασιστικές δικτατορικές μέθοδοι,η συκοφαντία, ο γκαιμπελισμός, οι προβοκάτσιες έχουν γίνει επίσημη κυβερνητική πολιτική.Τραμπουκισμοί, απειλές, εκβιασμοί. Κάθε αντίθετη γνώμη και δράση από την επίσημη κυβερνητική θεωρείται ύποπτη και διώκεται. Οι διαδηλώσεις απαγορεύονται και διώκονται, με το πρόσχημα του κλεισίματος των δρόμων. Οι αγώνες βαφτίζονται παράνομοι. Η πολιτική δράση των κομμάτων, των πολιτικών νεολαιών, το ίδιο. Από στόματος πρωθυπουργού και υπουργείου "Παιδείας", θεωρείται παράνομη ακόμα και η συνάντηση βουλευτών του ΚΚΕ, με τους μαθητές και άλλα στρώματα εργαζομένων. Ανατίθεται η καταστολή των κινητοποιήσεων από την Κυβερνητική Επιτροπή Διαχείρισης Κρίσεων, στις εισαγγελικές αρχές, στον κομματικό κυβερνητικό μηχανισμό "αγανακτισμένων γονιών" και "εκπαιδευτικών", στην προβοκατόρικη δράση ασφαλιτών και μηχανισμών, που προξενούν ζημιές στα σχολεία και επιτίθενται σε μαθητές. Ουσιαστικά, στα σχολεία έχει κηρυχτεί "στρατιωτικός νόμος".Οι φασιστικές αυτές πρακτικές αποτυπώνονται και στην ιδεολογική βάση της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, που εμπεριέχει τα πιο αντιδραστικά δόγματα και κηρύγματα.

Τα κείμενα των "σεμιναρίων για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση" είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά. Η κυβέρνηση με τους εγκεφάλους της μεταρρύθμισης προσπαθούν να πλασάρουν και να αναβιώσουν τη γνωστή θεωρία των "γονιδίων". "Γίνε αυτό που είσαι", λένε, απευθυνόμενοι στους μαθητές. Επαναφέρουν τα περί "Δεικτών Νοημοσύνης" (I.Q.) και τις 7 νοημοσύνες, πουοδηγούν σε ανάλογο επάγγελμα.Οπότε, ποιος ο ρόλος της εκπαίδευσης, αφού έτσι κι αλλιώς θα γίνεις αυτός που είσαι; Το λένε ευθαρσώς διά στόματος Αμερικανού "ειδικού":

ΜΟΝΗ και σημαντικότατη συμβολή που μπορεί να προσφέρει η εκπαίδευση, στην ανάπτυξη ενός παιδιού, είναι να το καθοδηγήσει προς ένα πεδίο, όπου τα ταλέντα του θα βρουν χώρο να αναπτυχθούν, όπου θα είναι ευχαριστημένο και θα αποδίδει". Οι πάνσοφοι, λοιπόν, εκσυγχρονιστές θα καθοδηγούν από το Γυμνάσιο, προσπαθώντας να πείσουν μαθητές και γονείς για τι ακριβώς έχει γεννηθεί κάθε παιδί. Τι και ποιο επάγγελμα τού "πέφτει", σύμφωνα με τα "γονίδιά" του.Σε παρόμοιες θεωρίες βασίστηκε και ο Χίτλερ, για να αναπτύξει τα περί "Αρίας Φυλής" και να στείλει στα κρεματόρια εκατομμύρια ανθρώπους.

Ετσι, η κυβέρνηση στήνει και αυτή τα δικά της κρεματόρια. Θέλει να πετάξει τους μισούς μαθητές έξω από το Λύκειο. Στην αμορφωσιά, στη μιζέρια, στα ναρκωτικά.Και είναι γνωστό στο υπουργείο Παιδείας ότι 4.000 είναι μόνο τα παιδιά που απευθύνθηκαν για βοήθεια στις "θεραπευτικές κοινότητες". Η συντριπτική πλειοψηφία ήταν 16 χρόνων. Σταμάτησαν το σχολείο και έπεσαν στα ναρκωτικά.Και για να μην μείνει καμία αμφιβολία, για το ρόλο των υποστηρικτών της θεωρίας των "μαλακών και σκληρών", πάνω από το 95% αυτών που άρχισαν με χασίς και άλλα "μαλακά", οδηγήθηκαν το πολύ σε 3 χρόνια στην ηρωίνη.(Τα στοιχεία δόθηκαν σε ημερίδα για την πρόληψη, που έγινε στον Πειραιά από τον ΟΚΑΝΑ, με συμμετοχή του υπουργείου Παιδείας). Ταυτόχρονα, θα θυμόμαστε όλοι τον προηγούμενο υπουργό της Παιδείας και σημερινό μέλος της κυβέρνησης, που συμβούλευε να καλλιεργούμε χασίς στις γλάστρες στα μπαλκόνια.

Ομως, και τους υπόλοιπους μαθητές, που θα παραμείνουν στο Λύκειο, τους περιμένουν άλλες αποκρουστικές καταστάσεις. Ο άκρατος ανταγωνισμός, η ηθική του "ο θάνατός σου η ζωή μου", οι νόμοι της καπιταλιστικής αγοράς και του κέρδους, που μεταφέρονται μέσα στο σχολείο. Σπέρνεται στη συνείδηση των μαθητών η καχυποψία, η εχθρότητα, κάθε είδους αντικοινωνικό συναίσθημα, έτσι που να θεωρεί ο ένας τον άλλο ως αντίπαλο, που θα του φάει τη θέση και θα του καταστρέψει το μέλλον του.Θέλουν να τελειώνουν με τις αξίες της φιλίας, της συλλογικότητας, της αλληλεγγύης, της συντροφικότητας. Οι αξίες αυτές είναι επικίνδυνες.

Ετσι, όταν ο μαθητής βγει αργότερα στην αγορά εργασίας, θα είναι έτοιμος να αποδεχτεί το "νέο σύστημα αξιολόγησης", που προωθούν για τους εργαζόμενους οι πολυεθνικές. Και που συνοδεύεται, φυσικά, με την κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων. Σύμφωνα με αυτό, οι εργαζόμενοι κατατάσσονται σε κατηγορίες, ανάλογα με την "αξία" τους, όπως αυτή εννοείται από την εταιρία, ενώ είναι υποχρεωμένοι ο ένας να αξιολογεί την απόδοση του άλλου και να μεταφέρει στη διεύθυνση τυχόν παραλείψεις ή λάθη των συναδέλφων του, που υπέπεσαν στην αντίληψή του.Είναι αυτό, που σήμερα ο λαός μας με μια λέξη το λέει "ρουφιανιά" και η μεγάλη πλειοψηφία του αντιδρά. Πρέπει, λοιπόν, η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση να "μάθει" στους σημερινούς μαθητές, τη ρουφιανιά, να την καταλαβαίνουν ως αντικειμενική "αξιολόγηση".

Γι' αυτό προωθεί και την "αξιολόγηση - χειραγώγηση" των εκπαιδευτικών, θέλοντας να τους μετατρέψει σε υποτακτικούς, παιδονόμους. Για να διαμορφώνουν δουλόφρονες μαθητές, ώστε εύκολα να μετατραπούν σε "απασχολήσιμους", χωρίς δικαιώματα και απαιτήσεις.

Γίνεται φανερό, λοιπόν, ότι η μεταρρύθμιση είναι συνειδητή επιλογή των πολυεθνικών, του ΟΟΣΑ, της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της πλουτοκρατίας, για να δυναμώσουν την εκμετάλλευση και την εξουσία τους πάνω στους εργαζόμενους. Οι"εκσυγχρονιστές" είναι απλώς οι πλασιέ τους. Να γιατί είναι ζήτημα ζωής η κατάργηση των νόμων 2525 και 2640 και η συνολική ανατροπή της αντιλαϊκής βαθιά ταξικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Γ. ΜΠΕΡΝΙΔΑΚΗΣ

Εκπαιδευτικός

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Απαντούν με κινητοποίηση (2002-10-15 00:00:00.0)
Ο Ιούλης της ταξικής διαλογής (2001-07-29 00:00:00.0)
Του λαού υπόθεση (1999-02-11 00:00:00.0)
Με αποφασιστικότητα μέχρι τη νίκη (1999-02-07 00:00:00.0)
Η απάντηση του μαθητικού κινήματος θα είναι άμεση (1998-12-23 00:00:00.0)
Αιχμή του δόρατος το Εθνικό Απολυτήριο (1997-06-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ