Αλλά γιατί παλεύουν οι μαθητές; Παλεύουν για να εξασφαλίσουν το δικαίωμα στη μόρφωση, το δικαίωμα, εφόσον το θέλουν και υποστούν τις αναγκαίες εξετάσεις, να παίρνουν δίπλωμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ανεξάρτητα αν προέρχονται από γονείς που ανήκουν στην εργατική τάξη και την αγροτιά, ή την αστική τάξη. Αυτό το δικαίωμα επιδιώκει να καταργήσει η λεγόμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με τις απανωτές εξετάσεις: Εξετάσεις στη Β Λυκείου, διπλασιασμό των μαθημάτων που θα εξετάζονται στη Γ Λυκείου, υποχρέωση να επαναλαμβάνουν όλα τα μαθήματα στη Γ Λυκείου αν αποτύχουν έστω σε ένα μάθημα. (Αυτό ας το καταλάβει και ο κ. Καραγεώργος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που δέχεται να πάει ως εκπρόσωπος του υπουργείου σε τηλεοπτικές συζητήσεις).
***
Γι' αυτό άλλωστε πολλοί ακαδημαϊκοί αρθρογράφοι στενοχωριούνται που οι Ελληνες εργαζόμενοι πουλάνε ακόμη και το σπίτι τους για να σπουδάσουν τα παιδιά τους. Κάτι που, όπως λένε, δε γίνεται πουθενά στον κόσμο.
Οι αστοί ιδεολόγοι για να δυσφημίσουν τον δίκαιο αγώνα των μαθητών, μιλάνε για "ήσσονα" προσπάθεια, για τεμπελιά, για χαβαλέ κλπ. Οι Ελληνες όμως γνωρίζουν γιατί έχουν παιδιά ή παιδιά συγγενών τους που δίνουν τη μάχη για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ότι οι μαθητές με τα τέσσερα μαθήματα στις εξετάσεις, πηγαίνουν 5 - 6 ώρες σχολείο, 3 - 4 ώρες στο φροντιστήριο και 4 - 5 ώρες διαβάζουν, δηλαδή δουλεύουν τουλάχιστον 13 ώρες την ημέρα, τουλάχιστον 90 ώρες τη βδομάδα. Τώρα με το διπλάσιο αριθμό μαθημάτων που εξετάζονται, είναι φυσικό να αυξηθεί ο χρόνος απασχόλησής τους. Ετσι, δεν είναι δυνατόν να κατηγορούνται οι μαθητές για "ήσσονα" προσπάθεια...
***
Βέβαια χάνουν τα μαθήματα. Και αυτό είναι ένα ζήτημα. Αλλά εδώ χάνουν το μέλλον τους. Χάνουν το όλο...
Κώστας ΚΑΠΠΟΣ