Τρίτη 11 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στο μέτωπο παιδείας η προοπτική

Αποσπάσματα από την ομιλία του Γ. Μωρα'ϊτη, μέλους του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ

Η παιδεία είναι πολύ σοβαρή υπόθεση, για να αφεθεί στη διάθεση των πολιτικών ακροβατών. Αυτό τόνισε στην ομιλία του ο Γ. Μωραϊτης,μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, συμπληρώνοντας ότι γι' αυτό το λόγο η παιδεία πρέπει να είναι αντικείμενο ευθύνης του λαϊκού κινήματος, του μετώπου παιδείας.

"Μέτωπο παιδείας σημαίνει να πάρει ο λαός στα χέρια του τις αποφάσεις για την επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης, τόνισε. Που σημαίνει πως οι γονείς, οι μαθητές ιδιαίτερα της Μέσης Εκπαίδευσης, οι σπουδαστές και οι φοιτητές, θα συμμετέχουν στις λύσεις. Οι εκπαιδευτικοί ως φορείς του διαπαιδαγωγητικού έργου πρέπει να έχουν βαρύνοντα λόγο στις λύσεις όχι μόνο του οικονομικού, προβλήματος της κοινωνικής τους τάξης και της εκπαίδευσης, αλλά και του περιεχομένου και της ποιότητας της εκπαίδευσης".

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Γ. Μωραϊτης σημείωσε ότι το ΚΚΕ είναι υπέρ της ελεύθερης πρόσβασης στη γνώση. "Μόνο που την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση, είπε, εμείς την αντιλαμβανόμαστε ιεραρχημένη μέσα στον καταμερισμό της εργασίας, που βρίσκεται σε αρμονία και με τις παραγωγικές ανάγκες της κοινωνίας και με τις ικανότητες, αλλά και με τις επιθυμίες των ανθρώπων", υπογραμμίζοντας σε άλλο σημείο ότι η λογική συνέπεια των σπουδών, η γνώση και τα επαγγελματικά δικαιώματα, θέλουν μια άλλη πολιτική και μια άλλου είδους οικονομική ανάπτυξη απ' αυτήν, που η νεοφιλελεύθερη πολιτική προσφέρει στους ανθρώπους.

Αναφερόμενος στο εκπαιδευτικό σύστημα που θέλει το ΚΚΕ τόνισε:

"Θέλουμε η εκπαίδευση των παιδιών του ελληνικού λαού να αρχίζει με ένα δίχρονο τουλάχιστο δημόσιο νηπιαγωγείο και ένα δίχτυ από παιδικά κέντρα, που θα διευκολύνουν τη ζωή των οικογενειών των εργαζομένων. Η ύπαρξη των παιδικών κέντρων και των νηπιαγωγείων είναι όχι μόνο κοινωνική αναγκαιότητα, αλλά επιβάλλεται και από την ανάγκη φυσιολογικής ανάπτυξης των νηπίων".

Ο Γ. Μωραϊτης επισήμανε ότι το ΚΚΕ ζητά και σχεδιάζει μιαν άλλη εκπαίδευση, η οποία να δένει τη μάθηση, τη γνώση με τη δημιουργική εργασία. Και τέτοιο σχολείο, είπε, είναι το πολυτεχνικό σχολείο, το οποίο δεν είναι σχολείο τεχνικής, αλλά γενικής εκπαίδευσης, που δένει μαζί με την καλλιέργεια του ψυχισμού του ανθρώπου και τον επαγγελματικό προσανατολισμό, με τέτοιο τρόπο και βαθμό που ο νέος που αποφοιτά από αυτό να είναι έτοιμος για τη συνέχιση των σπουδών του και μαζί για την άσκηση κάποιου παραγωγικού έργου.

Μιλώντας για το ρόλο του Λυκείου ο Γ. Μωραϊτης υπογράμμισε ότι το Λύκειο, όπως και ολόκληρη η εκπαίδευση, πρέπει να είναι πολυτεχνικό με την έννοια ότι, αφού ο νέος συμπληρώσει μέσα σ' αυτό, σε ένα ανώτερο επίπεδο τις γνώσεις που θα του επιτρέπουν να κινείται αποτελεσματικά μέσα στην κοινωνία, θα έχει κι ένα σοβαρό προσανατολισμό σε ένα πλατύ φάσμα κοινωνικών δραστηριοτήτων, "έτσι ώστε με μια σύντομη κατάρτιση (μέσα στο ίδιο το σχολείο ή τουλάχιστον με την ευθύνη του σχολείου) να γίνεται ο νέος ικανός να λειτουργήσει παραγωγικά μέσα στην κοινωνία".

Καταλήγοντας ο Γ. Μωραϊτης επισήμανε ότι το ΚΚΕ υποστηρίζει τη διεύρυνση των θέσεων στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση, αλλά και απαιτεί να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις της εκπαίδευσης των νέων επιστημόνων στην υπηρεσία του λαού. Με την εξασφάλιση των προϋποθέσεων ως προς την υποδομή, την ποιότητα και την κοινωνική συμμετοχή, με παρεμβάσεις μέσα στην ίδια τη βαθμίδα, με μέτρα που να καταξιώνουν το ρόλο της επιστήμης μέσα στη δημιουργική πρακτική του ανθρώπου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ