Πέμπτη 20 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Σήμα κινδύνου" από τους παράκτιους αλιείς

Ανάστατοι από την αλλαγή του τρόπου αγοράς του πετρελαίου κίνησης. Απέκλεισαν χτες το λιμάνι της Μύρινας Λήμνου. Κινητοποιήσεις αποφάσισαν στη Β. Ελλάδα

Ανάστατοι είναι οι επαγγελματίες παράκτιοι ψαράδες όλης της χώρας από το πρόβλημα με τα καύσιμα κίνησης που αντιμετωπίζουν. Μέχρι πριν λίγες μέρες αγόραζαν και αυτοί το πετρέλαιο σε τιμή τράνζιτ 52 δραχμές το λίτρο, όπως οι συνάδελφοί τους με τράτες, γρι - γρι και μεγαλύτερα σκάφη. Ομως τώρα, είναι υποχρεωμένοι να προμηθεύονται το πετρέλαιο στην τιμή των 170 δραχμών. Οι παράκτιοι αλιείς ζητούν να δεσμευτεί η κυβέρνηση για επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος, καθώς βρίσκουν ασαφή τον τρόπο, με τον οποίο θα εισπράττουν τη διαφορά της τιμής του πετρελαίου, αφού προσκομίσουν τα τιμολόγια αγοράς σε 6 σημεία ανά την επικράτεια. Υπογραμμίζουν πως ενώ το υπουργείο Οικονομικών τους υποχρεώνει να αγοράζουν το πετρέλαιο με 170 δραχμές, δε διευκρινίζει με ποιο ακριβώς τρόπο θα γίνονται οι επιστροφές που θα καθυστερούν μέχρι και 5 μήνες, ενώ άγνωστα και "κρυφά" προς το παρόν παραμένουν τα σημεία κατάθεσης των τιμολογίων.

Χτες οι ψαράδες της Λήμνου απέκλεισαν με τα σκάφη τους το λιμάνι της Μύρινας και έκαναν συγκέντρωση και πορεία στο Λιμεναρχείο και το Επαρχείο, όπου επέδωσαν ψηφίσματα διαμαρτυρίας. Σε αυτά υπογραμμίζουν ότι η κατάργηση της χορήγησης αφορολόγητων καυσίμων θα τους οδηγήσει σε αφανισμό ως παραγωγικό κλάδο, αφού θα τους είναι αδύνατον πλέον να αντεπεξέλθουν οικονομικά. Δηλώνουν δε αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους. Ανακοίνωση συμπαράστασης στο δίκαιο αγώνα των επαγγελματιών αλιέων εξέδωσε η Αχτιδική Επιτροπή Λήμνου του ΚΚΕ

Στη Β. Ελλάδα

Αποφασισμένοι από τις αρχές της επόμενης βδομάδας να αποκλείσουν τα λιμάνια της Β. Ελλάδας, είναι οι αλιείς της Μακεδονίας και της Θράκης. Προχθές σε ευρεία σύσκεψη στη Ν. Κρήνη Θεσσαλονίκης εκπρόσωποι από 15 αλιευτικούς συνεταιρισμούς και σωματεία από τους Νομούς Θεσσαλονίκης, Πιερίας και Χαλκιδικής εξέτασαν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν κλιμακωτά σε δυναμικές ενέργειες διαμαρτυρίας.

Ολα θα εξαρτηθούν από το αποτέλεσμα της σημερινής συνάντησης στην Αθήνα των εκπροσώπων του κλάδου με τον υφυπουργό Οικονομικών Γ. Δρυ.

"Είμαστε εδώ και μία εβδομάδα, που έχει αλλάξει ο τρόπος προμήθειας του πετρελαίου κίνησης, καθηλωμένοι στα λιμάνια", επισημαίνει ο αντιπρόεδρος του Αλιευτικού Αγροτικού Συνεταιρισμού Ν. Κρήνης Παναγιώτης Παγώνης."Το κόστος κίνησης έχει ανέβει κατά 90% και το υπουργείο ακόμα δεν έχει προσδιορίσει τον τρόπο επιστροφής της διαφοράς. Ζητάμε να προμηθευόμαστε τα καύσιμα σε τιμές τράνζιτ, όπως συμβαίνει στις άλλες μεσογειακές χώρες της ΕΕ, την Ισπανία και την Ιταλία. Θεωρούμε απαράδεκτη αυτή την τακτική και θα αντιδράσουμε δυναμικά".

Στη Β. Ελλάδα απασχολούνται πάνω από 3.000 οικογένειες με την παράκτια αλιεία και αυτή την περίοδο μέχρι το Μάρτη ψαρεύουν κυρίως όστρακα, τα οποία σε μεγάλο ποσοστό εξάγονται. Σύμφωνα με τον γραμματέα του συνεταιρισμού Στέλιο Φωτόπουλο, η συγκεκριμένη μεθόδευση έχει στόχο τον αφανισμό της μικρής αλιείας προς όφελος των μεγάλων εταιριών αλιείας και των μεγαλεμπόρων. "Αυτή τη στιγμή θα έπρεπε να είμαστε στη θάλασσα και να δουλεύουμε, τονίζει. Χάνουμε πολύτιμο χρόνο και εισόδημα, γιατί η κυβέρνηση αδιαφορεί και μας εμπλέκει σε συζητήσεις χωρίς αποτέλεσμα, με στόχο τη διάλυση του κλάδου. Δε θα τους περάσει, γιατί είμαστε, όπως έδειξε και η σημερινή προσέλευση των συναδέλφων από τους γύρω νομούς, αποφασισμένοι να αντιδράσουμε".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ