Σάββατο 6 Φλεβάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΙ ΦΟΒΟΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Είναι γεγονός ότι οι λαϊκοί αγώνες πάντα αποτελούσαν το κόκκινο πανί γι' αυτούς που υπηρέτησαν και υπηρετούν με αφοσίωση την άρχουσα τάξη της πατρίδας μας. Κόμματα και κυβερνήσεις, που στόχο έχουν μόνιμα την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των λίγων και εκλεκτών, πάντα απέναντι στις λαϊκές κινητοποιήσεις τρέφουν ένα ιδιαίτερο μίσος και φόβο. Γι' αυτό άλλωστε και πάντα, στην ιστορία αυτού του τόπου, οι κυβερνώντες έκριναν και κρίνουν τους αγώνες, από οποιοδήποτε τμήμα του λαού μας και αν προέρχονται, σαν "παράνομους" ή "καταχρηστικούς".

Ετσι και σήμερα, το σκηνικό επαναλαμβάνεται: Οι μαθητές από απληροφόρητοι έγιναν υποκινούμενοι και ο αγώνας τους άδικος και παράνομος, σε τέτοιο μάλιστα βαθμό, ώστε να προκαλέσει την επέμβαση της Εισαγγελικής Αρχής και της Αστυνομίας. Αλλά ποιοι είναι στην περίπτωση των μαθητικών κινητοποιήσεων οι πραγματικοί φόβοι της κυβέρνησης, που την οδήγησαν στο σημείο να κάνει επίδειξη δύναμης και χρήση του κρατικού κατασταλτικού μηχανισμού απέναντι σε 16χρονα παιδιά; Τι πραγματικά φοβήθηκε η κυβέρνηση και έφθασε στο σημείο να κάνει ένα τμήμα των γονιών (ευτυχώς μικρό) να στραφεί ενάντια στα ίδια του τα παιδιά;

****

Αυτό που θορύβησε την κυβέρνηση και όχι μόνο, είναι το γεγονός ότι η διάρκεια και η ποιότητα μιας λαϊκής κινητοποίησης μπορεί να αποκαλύψει σε μεγάλο βαθμό στην κοινή γνώμη τα πραγματικά ταξικά χαρακτηριστικά του νομοσχεδίου.

Ο πραγματικός φόβος της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της ΝΔ, είναι το γεγονός ότι όσο πιο επίμονος είναι ο αγώνας, όσο πιο πολύ οξύνεται η αντιπαράθεση, τόσο περισσότερο λάμπει η αλήθεια, τόσο περισσότερο τα 15χρονα και 16χρονα παιδιά έρχονται σ' επαφή με την ίδια την πραγματικότητα. Και δεν εννοούμε απλά την πραγματικότητα του Νόμου, αλλά εκείνη την πολιτική πραγματικότητα που γεννάει τέτοια αντιδραστικά μορφώματα, όχι μόνο στο χώρο της Παιδείας, αλλά και στο χώρο της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης, των Εργασιακών Σχέσεων κλπ.

Αυτό που σε τελευταία ανάλυση φοβούνται, είναι ότι οι νέοι μέσα από τους αγώνες έρχονται σ' επαφή με το πολιτικό περιεχόμενο του αγώνα, που "καίει" την αστική τάξη, τα κόμματα και τις κυβερνήσεις που την υπηρετούν.

Να γιατί ανατριχιάζουν με τους αγώνες και μάλιστα με τους οργανωμένους - επίμονους - πειθαρχημένους λαϊκούς αγώνες. Γιατί αυτοί κάνουν το εντελώς αντίθετο από αυτό που προσπαθεί να κάνει η "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση". Οι αγώνες πλαταίνουν το νου των νέων ανθρώπων, δημιουργούν την ανάγκη να μιλήσουν μεταξύ τους, να εξηγήσουν αυτό που κάνουν, να μετρήσουν εχθρούς και φίλους, να καταλάβουν τον κόσμο που τους περιβάλλει, πώς κινείται, με ποιους όρους, προς όφελος ποιανού.

Να γιατί κυβέρνηση και ΝΔ, Σημίτης και Καραμανλής, Ράλλης, Μητσοτάκης, Χριστόδουλος, Ανδριανόπουλος και άλλοι, όλοι μαζί καλούν τους μαθητές να σταματήσουν εδώ και τώρα τους αγώνες, να μπουν μέσα και μετά τα "βρίσκουμε"...

****

Αλλά ας δούμε πιο συγκεκριμένα: 1. Η κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά π.χ. ότι το Νομοσχέδιο είναι αποτέλεσμα - προϊόν της πολιτικής της, μιας συγκεκριμένης πολιτικής, που απορρέει από τις δεσμεύσεις της απέναντι στην ΕΕ - ΟΝΕ, απέναντι δηλαδή στην απαίτηση να προσαρμόσει την Παιδεία της χώρας μας, στους νόμους της αδίστακτης καπιταλιστικής αγοράς. Αυτό όμως που γνωρίζει η ίδια, δε θέλει να το γνωρίζουν οι μαθητές. Φοβάται λοιπόν η κυβέρνηση, ότι υπάρχει ο "κίνδυνος" να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές πως με την πάλη τους αντιστρατεύονται το προϊόν μιας πολιτικής, που στο σύνολό της είναι αντιλαϊκή και γι' αυτούς και για τους γονείς τους. Φοβάται, δηλαδή, η κυβέρνηση τη σχέση ή την επαφή του νέου ανθρώπου με την ουσία της πολιτικής που εφαρμόζει.

2. Οι Γενικές Συνελεύσεις, η μαζικότητα, ο συντονισμός, οι αποφάσεις, οι κοινές πορείες, η αλληλεγγύη, η θέληση να απορριφθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος, η απόφασή τους να δράσουν συλλογικά για να βρουν το δίκιο τους συνθέτουν το περιεχόμενο της δημοκρατίας, έτσι όπως την αντιλαμβάνονται οι μαθητές μέσα από τον πολύμηνο αγώνα τους.

Τα "αποφασίζομεν και διατάσσομεν" (ή αλλιώς "μας ψήφισε το 40% και κάνουμε ό,τι θέλουμε"), η παραπληροφόρηση, η αλαζονεία, η συκοφαντία, η τρομοκρατία, οι απειλές, οι αστυνομικές επεμβάσεις και οι εισαγγελείς, η πλήρης υπακοή του υπουργείου στις εντολές των πολυεθνικών - οι οποίες έχουν το μεγαλύτερο συμφέρον, αφού από την εφαρμογή αυτού του Νόμου μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους το αυριανό έμψυχο υλικό, που θα προσαρμόζεται στις σύγχρονες απαιτήσεις της δικής τους αγοράς - όλα αυτά συνθέτουν το περιεχόμενο της "δημοκρατίας", όπως το εννοεί η κυβέρνηση. Η χρησιμοποίηση του κρατικού κατασταλτικού μηχανισμού ήταν μια άμεση ομολογία ότι η δημοκρατία τους δεν ανέχεται και πολλά!

Να λοιπόν ένας άλλος φόβος της κυβέρνησης. Τα όρια της αστικής δημοκρατίας δεν πρέπει να φαίνονται, ακριβώς για να περνά η αντίληψη στο λαό ότι αυτά είναι απεριόριστα. Οτι δηλαδή η αστική δημοκρατία είναι ό,τι καλύτερο μας έχει συμβεί. Ομως οι μαθητές απέδειξαν ότι οι οργανωμένοι, συντονισμένοι αγώνες χαλάνε την καλή εικόνα, γιατί αναγκάζουν την αστική δημοκρατία να δείξει τα όριά της, που σε κάθε περίπτωση δεν πάνε και τόσο μακριά. Αναγκάζουν επίσης όλους αυτούς που υπηρετούν μια τέτοιου είδους δημοκρατία να παραδεχτούν ποιος είναι ο πραγματικός τους εχθρός, δηλαδή το οργανωμένο ενωμένο λαϊκό κίνημα, που αμφισβητεί και ανατρέπει και όχι τα "γκαζάκια", οι "μολότοφ" και οι δήθεν "επαναστατικές" πράξεις που αρχίζουν και τελειώνουν στο σπάσιμο μιας βιτρίνας...

3. Ομως οι μαθητικές κινητοποιήσεις έχουν ήδη πληγώσει ανεπανόρθωτα και έναν άλλο μύθο, που χρόνια τώρα καλλιεργούν οι δυνάμεις του "μονόδρομου" της ΟΝΕ και του ΕΥΡΩ. Το μύθο του υπάκουου νέου "Ευρωπαίου πολίτη", ο οποίος δήθεν συναινεί σε μια ευρωπαϊκή Παιδεία προσαρμοσμένη στη λεγόμενη παγκοσμιοποιημένη αγορά.

Οι μαθητές γρήγορα κατάλαβαν και απέδειξαν ότι ο Νόμος αποτελεί το πρώτο και ουσιαστικό βήμα για το στήσιμο μιας βιομηχανίας που θα παράγει σε μεγάλες δόσεις πανομοιότυπα μοντέλα του νέου φθηνού απασχολήσιμου και μισοειδικευμένου αυριανού εργάτη, για τις πολλαπλές ανάγκες των σύγχρονων παγκοσμιοποιημένων πολυεθνικών, στο όνομα του λεγόμενου ανταγωνισμού.

***

Ο μαθητικός ξεσηκωμός και οι δεκάδες χιλιάδες μαθητές που παίρνουν μέρος σ' αυτόν αποδεικνύουν καθημερινά ότι οι νέοι της πατρίδας μας δε βολεύονται με τους ευρωγλυκανάλατους θεσμούς του τύπου "Βουλή των Εφήβων". Γι' αυτούς, πραγματική δημοκρατία σημαίνει συμμετοχή στους αγώνες, δράση για τα προβλήματά τους. Οι νέοι και οι νέες μέσα από το μεγάλο αγώνα τους, συνειδητοποιούν ότι ζουν σε μια ανισότιμη και γεμάτη διακρίσεις κοινωνία, μια κοινωνία που τους φράζει το δρόμο στην πραγματική μόρφωση σήμερα και τους οδηγεί στο οικονομικό και κοινωνικό περιθώριο αύριο. Ολο και πιο πολύ έρχονται σ' επαφή με το γεγονός ότι τελικά ζουν μέσα σε μια απόλυτα ταξική κοινωνία και ο αγώνας τους αποτελεί μέρος της λεγόμενης ταξικής πάλης. Και αυτός είναι ίσως ο μεγαλύτερος από τους πιο μεγάλους φόβους της κυβέρνησης.

Δεν είναι λοιπόν να απορεί κανείς γιατί όλες εκείνες οι πολιτικές δυνάμεις που χρόνια τώρα σε μια πραγματική Ιερή Συμμαχία προσπαθούν να καταργήσουν ή να εξαφανίσουν τους ταξικούς αγώνες είναι και εκείνοι που με όλη τους τη δύναμη φωνάζουν "τέρμα οι αγώνες, φθάνουν οι κινητοποιήσεις". Φωνάζουν γιατί γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτοί ακριβώς οι αγώνες αποτελούν την καλύτερη εκπαιδευτική διαδικασία για τη γνώση της ίδιας της κοινωνίας, ότι αποτελούν το ταξικό σχολείο της νέας γενιάς.

Και αυτό, ό,τι και να κάνουν, δε θα μπορέσουν να το αποφύγουν. Οι μαθητές ξεπέρασαν με μεγάλη επιτυχία τους φόβους της "δημοκρατίας της καταστολής". Η κυβέρνηση θα μείνει σίγουρα με τους δικούς της φόβους, γιατί όλο και περισσότερο συνειδητοποιούν ότι ο μονόδρομος των αγώνων, η συνεχής ταξική πάλη, αποτελεί τη μοναδική ελπίδα της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού μας.

Γιώτης ΣΑΝΤΖΑΡΙΔΗΣ

Οι νέοι και οι νέες, μέσα από το μεγάλο αγώνα τους, συνειδητοποιούν ότι ζουν σε μια ανισότιμη και γεμάτη διακρίσεις κοινωνία, μια κοινωνία που τους φράζει το δρόμο στην πραγματική μόρφωση σήμερα και τους οδηγεί στο οικονομικό και κοινωνικό περιθώριο αύριο

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας... #ΤΩΡΑ_ΚΚΕ» (2023-03-29 00:00:00.0)
Βάζουμε τα δυνατά μας για την επιτυχία των εκδηλώσεων του 43ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» (2017-08-27 00:00:00.0)
Για το σχολείο και τη ζωή που μας αξίζουν! (2016-09-25 00:00:00.0)
Μιλούν για «βία» στα σχολεία... (2012-01-06 00:00:00.0)
Δεν υπάρχει «ουδέτερο» σχολείο, ούτε «ουδέτερο» κίνημα (2006-11-26 00:00:00.0)
Μόνη, κόντρα στο λαό, η κυβέρνηση (1997-02-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ