Τετάρτη 10 Μάρτη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Επιβραβεύονται οι εργολάβοι για την... καθυστέρηση!

Τα νέα "πανωπροίκια" μπορεί να φτάσουν και τα 69 δισ. δραχμές σύμφωνα με ομολογία του ίδιου του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, ενώ επιπλέον το κόστος της 25μηνης καθυστέρησης στη λειτουργία του έργου υπολογίζεται ότι φτάνει τα 175 δισ.

Με νέα "πανωπροίκια", που θα κυμαίνονται ούτε λίγο ούτε πολύ από 45 έως και 69 δισ. δραχμές είναι έτοιμη να... επιβραβεύσει η κυβέρνηση τους εργολάβους του μετρό της Αθήνας για τη δίχρονη και πλέον καθυστέρηση στην κατασκευή του έργου! Κι αυτό μόνο και μόνο με αντάλλαγμα να παραδώσουν ένα τμήμα του έργου (Πεντάγωνο - Σύνταγμα - Σεπόλια) στο τέλος του 1999, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στους κυβερνητικούς αξιωματούχους να διοργανώσουν φιέστες και να κόψουν κάποιες προεκλογικές κορδέλες...

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΥΠΕΧΩΔΕ, κάθε μήνας που δε λειτουργεί το μετρό στοιχίζει στην εθνική οικονομία 7 δισ. δραχμές. Δηλαδή, πέρα από τα "πανωπροίκια" δεκάδων δισ. για τους 25 μήνες από το Νοέμβρη του 1997 που έπρεπε να παραδοθεί σύμφωνα με την αρχική σύμβαση μέχρι το Δεκέμβρη του 1999, που θα λειτουργήσει, έστω και μερικώς, έχουν χαθεί συνολικά, εξαιτίας της μη λειτουργίας του άλλα 175 δισ. δραχμές Οι επίσημοι αριθμοί μιλούν μόνοι τους για το μεγάλο σκάνδαλο: η κακή διαχείριση του έργου και η υποχωρητικότητα της κυβέρνησης έναντι των εργολάβων έγιναν αιτία να χαθούν στις "τρύπες" του μετρό της Αθήνας κονδύλια, που θα έφταναν, αν όχι για άλλο ένα μετρό, τουλάχιστον για την κατασκευή όλων των επεκτάσεων που ήδη βρίσκονται στις μελέτες!

Απροκάλυπτες ομολογίες

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης, ενημερώνοντας χτες τους δημοσιογράφους προσπάθησε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, επιβεβαιώνοντας, όμως, όλα όσα έγραψε πρώτος ο "Ρ" από τον περασμένο Νοέμβρη.Η ενημέρωση αυτή του υπουργού κατέληξε, όπως είναι φυσικό, σε απολογία καθώς ομολόγησε πως μετά το 1994, που υποτίθεται ότι με τη συμπληρωματική σύμβαση, με την οποία δόθηκαν πρόσθετες αμοιβές στους εργολάβους 64 δισ.,και θα έκλειναν όλες οι "τρύπες" της σύμβασης, όχι μόνο δεν έγινε αυτό, αλλά οι απαιτήσεις των εργολάβων μεγάλωσαν. Δεν έκρυψε μάλιστα ότι οι οικονομικές απαιτήσεις τους έφτασαν κάποια στιγμή τα 150 δισ. δραχμές. Εκανε, μάλιστα, γνωστό ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να τους δώσει:

  • 8 δισ. δραχμές για συμπληρωματικά έργα και βελτιώσεις του συστήματος, που δεν προβλεπόταν από τις δύο συμβάσεις.
  • 10 δισ. δραχμές με πρόσχημα πρόσθετα μέτρα ασφαλείας (μέσα σ' αυτά περιλαμβάνεται η μεταφορά και αλλαγή κεφαλής του ενός "μετροπόντικα").
  • 6,5 δισ. δραχμές για... μέτρα επιτάχυνσης με πρόσχημα τις καθυστερήσεις των αρχαιολογικών ανασκαφών.
  • 4 δισ. δραχμές για να λειτουργήσουν μερικώς (το Δεκέμβρη του 1999) ένα τμήμα του έργου (Πεντάγνωνο - Σύνταγμα - Σεπόλια), ενώ το τμήμα Σύνταγμα - Δάφνη υπολογίζεται να το ολοκληρώσουν τον Οκτώβρη του 2000.
  • 11,5 δισ. δραχμές (68 εκατ. μάρκα) είναι διατεθειμένη να τους δώσει για απρόβλεπτες γεωλογικές συνθήκες, που αντιμετώπισαν στη διάνοιξη της σήραγγας, αρκεί οι εργολάβοι να αποσύρουν τις 360 προσφυγές που έχουν καταθέσει. Οι εργολάβοι, όμως, αντιστέκονται, περιμένοντας κάποια ακόμη μεγαλύτερα ανταλλάγματα (ίσως την ανάθεση των επεκτάσεων), επισείοντας ως όπλο απόφαση της διεθνούς διαιτησίας πραγματογνωμόνων που εδρεύει στο Παρίσι και η οποία τούς αναγνώρισε αποζημιώσεις σε βάρος του ελληνικού δημοσίου ύψους 200 εκατ. μάρκων (35 δισ. δραχμές) και μάλιστα μόνο για μια προσφυγή τους, αυτή που αναφερόταν στα προβλήματα της οδού Αγίου Κωνσταντίνου!
  • Στους εργολάβους θα ανατεθεί και πάλι το τμήμα Σύνταγμα - Μοναστηράκι, το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2001 και θα στοιχίσει γύρω στα 18 δισ. δραχμές.Να σημειωθεί ότι το 1997 είχε περικοπεί (για... τιμωρία στους εργολάβους) το τμήμα Σύνταγμα - Κεραμεικός, το οποίο είχε προϋπολογισμό 11 δισ. Τώρα, και με πρόσχημα ότι το τμήμα αυτό της σήραγγας, που είναι σαφώς μικρότερο, θα διανοιγεί με άλλη μέθοδο θα κοστίσει γύρω στα 6 δισ. δραχμές τουλάχιστον παραπάνω!

Και το κυριότερο: όλα αυτά τα "πανωπροίκια" και οι κατά δόσεις παράδοση του έργου έχουν συμφωνηθεί "κάτω από το τραπέζι" και δε θα περιληφθούν σε κάποια νέα συμπληρωματική σύμβαση που θα έπρεπε να κατατεθεί για κύρωση από τη Βουλή...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ