Τετάρτη 14 Απρίλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υποπτα παιχνίδια στα ναυπηγεία Χαλκίδας

Ομηροι των επιχειρηματικών μεθοδεύσεων οι 350 εργαζόμενοι

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

Παιχνίδι άγνωστων διαστάσεων με γνωστά, όμως, αποτελέσματα παίζεται τούτο τον καιρό σε βάρος, και πίσω από τις "πλάτες", των 350 εργαζομένων των "Ναυπηγείων Χαλκίδας" αρκετό διάστημα μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού πώλησης από την ΕΤΒΑ στον εφοπλιστή Στ. Ηλία.

Ενώ η πωλήτρια τράπεζα κατακύρωσε τα ναυπηγεία και την πλωτή δεξαμενή "Αυλές", των δύο διαφορετικών, αλλά παράλληλων, διαγωνισμών, στον εφοπλιστή Στ. Ηλία έναντι 2,8 δισ. δρχ., η μεταβίβαση δεν έχει προχωρήσει και τούτο γιατί ο μέχρι τώρα επινοικιαστής των ναυπηγείων εφοπλιστής Α. Λελάκης δεν έχει αποχωρήσει και ούτε το "σκέφτεται". Η ιδιοκτήτρια τράπεζα ΕΤΒΑ είχε πετύχει δικαστικά έξωσή του τον προηγούμενο Γενάρη, που όμως για άγνωστους (αλλά προφανείς) λόγους δεν υλοποιήθηκε. Η νέα παράταση έξωσης που δόθηκε λήγει την Κυριακή 18 Απρίλη που σημαίνει ότι από Δευτέρα μπαίνει ο επόμενος.

Ο όμιλος Λελάκη από την πλευρά του "απειλεί" και "εκβιάζει" απ' την άλλη πλευρά την τράπεζα με το "ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος" ένα σεβαστό ποσό που αριθμεί κάμποσα δισ. δραχμές και χρέη και οφειλές όχι μόνο προς αυτήν αλλά και προς την Εθνική, το ΙΚΑ και άλλους δημόσιους οργανισμούς που φτάνουν... αισίως τα 6 - 7 δισ. δρχ. Και όλα αυτά πέρα από κάποια 130 εκατ. δολάρια που είχε παραχωρήσει ως δάνειο, υποτίθεται η ΕΤΕ προς τον Λελάκη για τη μετατροπή του πλοίου "REGENT SKY" σε κρουαζιερόπλοιο, πράγμα που δεν έγινε ποτέ, αλλά και ποτέ τα χρήματα αυτά δεν επιστράφηκαν.

"Πόντιος πιλάτος"

Η ΕΤΒΑ από την πλευρά της - και πίσω της η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο - κάπου φαίνεται να θέλει αυτή την κατάσταση, για να πάρει πίσω τα λεφτά της (καλύτερα, χρήματα του ελληνικού λαού, που διασκορπίζονται για προνόμια και κίνητρα στο μεγάλο κεφάλαιο για "επενδύσεις") όπως έχει διαμηνύσει ο σημερινός επινοικιαστής των ναυπηγείων. Βέβαια, απέρριψε την κατατεθειμένη προσφορά ύψους 2 δισ. δρχ. εξαγοράς των ναυπηγείων από εταιρία του ομίλου Λελάκη, όμως δεν μπορούσε να κάνει και διαφορετικά, αφού το σκάνδαλο τότε δε θα ήταν απλώς... καραμπινάτο, αλλά εξόφθαλμο και ανήκουστο με ποινικές και άλλες κυρώσεις.

"Καθαρές" λύσεις

Ο νέος "ιδιοκτήτης" Στ. Ηλίας δηλώνει κατηγορηματικά ότι "εγώ θέλω το ναυπηγείο καθαρό απ' τα "ζουμιά" του Λελάκη", αλλά και καθαρό από τους εργαζόμενους που θέλει να απολυθούν όλοι και να επαναπροσλάβει όσους έχει "δεσμευτεί". "Αλλως", έχει δηλώσει "πρέπει η ΕΤΒΑ να μου μειώσει το τίμημα από τα 2,8 δισ. στα 300 - 500 εκατ. δρχ. για να αναλάβω εγώ".

Η κυβέρνηση, το υπουργείο και η ΕΤΒΑ απλώς... παρακολουθούν και σιωπούν ή μάλλον κάποιον ή κάποιους ευνοεί η στάση της. Είναι και αυτό μια άλλη πλευρά της νεοσυντηρητικής λαίλαπας των ιδιωτικοποιήσεων και του ξεπουλήματος της παραγωγικής βάσης της χώρας, της νεοφιλελεύθερης σοσιαλδημοκρατικής κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Μόνο την προηγούμενη Δευτέρα, σε σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Εργασίας υπό τον υφυπουργό Εργασίας Χρ. Πρωτόπαππα, ξεκαθαρίστηκε ότι η ΕΤΒΑ ή το δημόσιο δεν μπορούν να αναλάβουν την καταβολήτων αποζημιώσεων των εργαζομένων για λογαριασμό του Λελάκη. Τέλος, το σωματείο διεκδικεί μεν τις αποζημιώσεις, όχι όμως από το φυσικό του εργοδότη, αλλά από την... ΕΤΒΑ και το δημόσιο. Πίσω από όλα αυτά παρακολουθούν "άφωνοι" οι εργαζόμενοι που βρίσκονται μεταξύ "σφύρας και άκμονος" και κινδυνεύουν να βρεθούν άνεργοι

Γ. Π.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ