Πέμπτη 27 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Με μπούσουλα τα εφοπλιστικά συμφέροντα

Η... «θεσμοθέτηση» της ανεξέλεγκτης δράσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου, δηλαδή η εξάλειψη ακόμα και αυτών των «ασθενικών» δυνατοτήτων για κρατική παρέμβαση και έλεγχο, είναι αυτό που επεξεργάζεται η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε βάρος των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών. Χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρήστος Παπουτσής, κατά την τακτική συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, έδωσε μια ακόμα «γεύση» για το νέο σκηνικό που διαμορφώνεται στο χώρο της ακτοπλοΐας. Κυνικά ανέφερε: «Το υπουργείο δεν έχει δικά του πλοία για να βάλει στη μια ή στην άλλη γραμμή. Είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι οποίες επιλέγουν το πού θα πάνε και το πόσα δρομολόγια θα κάνουν, ανάλογα με τον επιχειρησιακό τους σχεδιασμό, ανάλογα με το συμφέρον της μιας ή της άλλης εταιρίας»!

Οι φράσεις αυτές αποτελούν την απάντησή του στις συνεχιζόμενες διαμαρτυρίες των κατοίκων των νησιών για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν από την ανεξέλεγκτη δράση των τριών ακτοπλοϊκών μεγαλοεταιριών «Μινωικές Γραμμές», «Επιχειρήσεις Αττικής» και ΑΝΕΚ, που κυριαρχούν πλέον στις ελληνικές θάλασσες και έχουν μετατρέψει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο σε «κουρελόχαρτο». Παράλληλα αποτελούν και μήνυμα προς τις εταιρίες αυτές ότι μπορούν ανενόχλητες να συνεχίσουν να ασυδοτούν, αλλά και προετοιμασία του εδάφους για την πρόωρη εφαρμογή, δηλαδή πριν τις 31 Δεκέμβρη 2003, του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που «σπάει» το δικαίωμα της αποκλειστικής εκμετάλλευσης των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα (καμποτάζ).

Οτι η «απελευθέρωση» των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών θα στοιχίσει πολύ ακριβά στους κατοίκους των νησιών, αλλά και στους 20.000 ναυτεργάτες, που είναι ναυτολογημένοι στα ακτοπλοϊκά πλοία, ο υπουργός το επιβεβαίωσε κάνοντας και μια αναφορά για το νέο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας, που προετοιμάζεται αυτή την περίοδο από τα κυβερνητικά επιτελεία, προετοιμασία που θα ολοκληρωθεί στο τέλος Σεπτέμβρη. Ο υπουργός ανέφερε πως το πλαίσιο αυτό θα προβλέπει ακτοπλοΐα μεγάλη και μικρή. «Η μεγάλη ακτοπλοΐα - σημείωσε - θα είναι πλήρως απελευθερωμένη»! Οσο για τη... «μικρή», αυτή θα αφορά «τις γραμμές που δεν έχουν μεγάλο οικονομικό συμφέρον, τις ανάγκες μικρότερων και απομακρυσμένων νησιών». Οι γραμμές της... «μικρής» ακτοπλοΐας, κατά τον υπουργό, ή θα είναι επιδοτούμενες από τον κρατικό προϋπολογισμό (επαναφέροντας τους νόμους Μεταξά) ή θα προκηρύσσεται γι' αυτές πρόσκληση ενδιαφέροντος...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ