Πέμπτη 22 Απρίλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΓΡΑ ΚΑΥΣΙΜΑ
Συνεχίζεται ο χορός των ανατιμήσεων

Η κυβέρνηση δεν αποκλείει το ενδεχόμενο και νέας μείωσης των έμμεσων φόρων στα καύσιμα για να συγκρατήσει τον πληθωρισμό. Οι βενζινοπώλες προτείνουν μείωση των περιθωρίων κέρδους των διυλιστηρίων και εταιριών εμπορίας

Νέες αυξήσεις στις τιμές των υγρών καυσίμων που από το Φλεβάρη έχουν πάρει την ανιούσα ανακοίνωσε η εταιρία Ελληνικά Πετρέλαια μετά από τις ανεπαίσθητες μειώσεις της προηγούμενης βδομάδας. Συγκεκριμένα, από σήμερα και μέχρι την επόμενη Τετάρτη οι τιμές της βενζίνης σούπερ και της αμόλυβδης αυξάνονται κατά 1,5 δρχ. το λίτρο, του πετρελαίου κίνησης κατά 0,2 δρχ. το λίτρο και του θέρμανσης κατά 0,6 δρχ. το λίτρο.Η ανοδική πορεία των τιμών στα υγρά καύσιμα - που αποτελεί "λάδι στη φωτιά" του πληθωρισμό - προβληματίζει έντονα την κυβέρνηση, καθώς ο πληθωρισμός αποτελεί ένα από τα βασικά κριτήρια για την ένταξη της Ελλάδας στην ΟΝΕ. Στα πλαίσια αυτά και με δεδομένο ότι η κυβέρνηση εξακολουθεί να θεωρεί "εθνικό στόχο" την ένταξη της Ελλάδας στην ΟΝΕ, ο υπουργός Ανάπτυξης Ε. Βενιζέλος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο νέας μείωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης.

Με βάση τις νέες αυξήσεις, οι ενδεικτικές τιμές λιανικής πώλησης που διαμόρφωσε το υπουργείο Ανάπτυξης γι' αυτή τη βδομάδα έχουν ως εξής: για τη βενζίνη σούπερ στο λεκανοπέδιο Αττικής και το νομό Θεσσαλονίκης είναι οι 208,4 δρχ. το λίτρο και για την αμόλυβδη στις ίδιες περιοχές οι 192 δρχ. το λίτρο. Για το πετρέλαιο θέρμανσης το υπουργείο συνιστά τιμή λιανικής πώλησης τις 75,1 δρχ. το λίτρο για παραγγελίες από 1.000 λίτρα και πάνω.

Στο μεταξύ, χτες με αφορμή τις συνεχόμενες αυξήσεις στις τιμές των υγρών καυσίμων που παρατηρούνται τους τελευταίους μήνες, η Ενωση Βενζινοπωλών Νομού Αττικής (ΕΒΝΑ) έστειλε στον υπουργό Ανάπτυξης Ε. Βενιζέλο σχετικό υπόμνημα με το οποίο μεταξύ άλλων επαναφέρει το αίτημα του κλάδου να επιτραπεί στους πρατηριούχους η πρόσβαση στα διυλιστήρια. Κάτι τέτοιο, τονίζει η Ενωση, θα μπορούσε να συγκρατήσει τις τιμές, ειδικά αυτό το διάστημα με τις συνεχείς αυξήσεις. Συγκεκριμένα, στο υπόμνημά της η ΕΒΝΑ υπογραμμίζει ότι τόσο το ύψος των κερδών των διυλιστηρίων όσο και των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών αποτελούν αιτίες για να διατηρούνται οι τιμές των καυσίμων σε υψηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να απορροφηθούν οι ανατιμήσεις της διεθνούς αγοράς και να μεταφέρονται απευθείας στους καταναλωτές αφήνοντας άθικτα τα κέρδη του χονδρεμπορίου.

Η ΕΒΝΑ υποστηρίζει ότι εάν η ΕΚΟ - ΕΛΔΑ μειώσει το κέρδος χονδρικής στο μισό, δηλαδή στο 2%, θα σπάσει το ολιγοπώλιο των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών. Επιπλέον, συμπληρώνει ότι εάν μια τέτοια κίνηση συνδυαστεί με μείωση του περιθωρίου κέρδους στα κρατικά διυλιστήρια θα υπάρξει παραπέρα μείωση της τιμής των καυσίμων. Η Ενωση καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση ουσιαστικά δεν παρεμβαίνει για τη μείωση σε λογικά περιθώρια των κερδών της ΕΚΟ - ΕΛΔΑ και των διυλιστηρίων προκειμένου να συντηρεί σε υψηλά επίπεδα τα κέρδη των ιδιωτικών εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών και των ιδιωτικών διυλιστηρίων. Διαφορετικά, συμπληρώνει, δε συμβιβάζεται να εκδίδει το υπουργείο Ανάπτυξης ενδεικτικές τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων και η εποπτευόμενη από το ίδιο το υπουργείου ΕΚΟ - ΕΛΔΑ να έχει χονδρικές τιμές ακριβότερες. Επιπλέον, καταγγέλλει τη δημοσιοποίηση της κυβερνητικής πρόθεσης να μειώσει τους ειδικούς φόρους στα καύσιμα, πράγμα που θα δημιουργήσει απώλειες στα δημόσια έσοδα, οι οποίες θα μεταφερθούν στις πλάτες του λαού, αντί να μειώσει τα κέρδη των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ