Τρίτη 4 Μάη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Χιλιάδες τα βυτιοφόρα - κινητές βόμβες

Την έλλειψη στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας επισημαίνει το ΤΕΕ. Να μην κουκουλωθούν οι ευθύνες ζητούν οι συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας των Καμένων Βούρλων

Να μην κουκουλωθούν οι ευθύνες για το πολύνεκρο ατύχημα των Καμένων Βούρλων ζητούν οι συγγενείς των πέντε θυμάτων της "προγραμματισμένης" τραγωδίας, που τους έπληξε την παραμονή της Πρωτομαγιάς. Εχοντας υπόψη τους τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι διοικητικές έρευνες στην Ελλάδα, θέτουν με έμφαση το αίτημα κατ' αρχήν της διερεύνησης όλων των παραμέτρων που οδήγησαν στην πολύνεκρη τραγωδία και στη συνέχεια της απόδοσης ευθυνών, όπου κι αν εντοπιστούν αυτές. Από διάφορες πλευρές της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας επιχειρείται ήδη η απόσειση των δικών τους ευθυνών, ενώ είναι βέβαιο ότι ευθύνες εντοπίζονται και σε άλλες υπηρεσίες, άλλων υπουργείων.

To TEE σε ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι για την πρόληψη μεγάλων τεχνολογικών ατυχημάτων στη χώρα μας δεν έχουν ληφθεί ούτε τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας, σε ό,τι αφορά τη μεταφορά των επικίνδυνων ουσιών. Χιλιάδες βυτιοφόρα - κινητές βόμβες κινούνται στους ελληνικούς δρόμους ανεξέλεγκτα, παρά τις επισημάνσεις και τις προειδοποιήσεις για τους κινδύνους που απειλούν εκατομμύρια πολίτες. Το ΤΕΕ επισημαίνει, τέλος, ότι υπάρχει μελέτη για το κόστος των προληπτικών μέτρων, αλλά παραμένει στα συρτάρια των συναρμόδιων υπουργείων.

Οπως επισήμανε χτες στο "Ρ" πρώην στέλεχος του υπουργείου Εργασίας, το ατύχημα με το βυτιοφόρο εντάσσεται στα ατυχήματα μεγάλης έκτασης τύπου Σεβέζο, και από την αρχή, ως τέτοιο έπρεπε να αντιμετωπιστεί από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες. Η απελευθέρωση υγρού προπανίου προκαλεί εκρηκτικό μείγμα με καταστροφικά αποτελέσματα και αυτό θα 'πρεπε να είναι γνωστό από την πρώτη στιγμή που προκλήθηκε το ατύχημα, ώστε να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για τον περιορισμό της καταστροφής και την εξάλειψη του κινδύνου που απειλούσε ανθρώπινες ζωές.

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται από τη νομοθεσία για τη μεταφορά και την αποθήκευση του συγκεκριμένου επικίνδυνου φορτίου, πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένη μελέτη, την οποία θα 'πρεπε να ακολουθεί πιστά η εταιρία μεταφοράς, ο οδηγός του βυτιοφόρου, ο παραλήπτης του φορτίου, όσο και οι αρμόδιες για την πρόληψη των ατυχημάτων υπηρεσίες. Το συγκεκριμένο όχημα, πέρα από τη διακριτική κόκκινη σημαία - ένδειξη της επικινδυνότητας του φορτίου, θα 'πρεπε να διαθέτει και αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης με ψυκτικό υγρό. Επιπλέον το βυτιοφόρο θα έπρεπε να συνοδεύεται από άλλο όχημα ώστε σε περίπτωση ακινητοποίησής του λόγω βλάβης, να υπάρχει άμεση αποτροπή μιας πιθανής πρόσκρουσης, όπως τελικά έγινε, από όχημα που το ακολουθούσε. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός του έπρεπε να γνωρίζει ότι δεν επιτρέπεται η στάθμευσή του στον εθνικό δρόμο και δεν έπρεπε να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις του τροχονόμου. Οι κανονισμοί προβλέπουν και πολλά άλλα ενδιαφέροντα πράγματα, όσον αφορά την εκπαίδευση του οδηγού και τις συνθήκες εργασίας, που πρέπει να διερευνηθούν από την Επιθεώρηση Εργασίας.Χτες, εμπειρογνώμονες διαφόρων υπηρεσιών πραγματοποίησαν πολύωρη αυτοψία στον τόπο της τραγωδίας και αναμένεται να συντάξουν πόρισμα αναφορικά με τα αίτια του ατυχήματος. Παράλληλα είναι σε εξέλιξη δυο ένορκες διοικητικές έρευνες για τη διερεύνηση τυχόν ευθυνών τόσο των ανδρών της Τροχαίας που σταμάτησαν το βυτιοφόρο για έλεγχο σε μη ενδεδειγμένο χώρο, όσο και των ανδρών της Πυροσβεστικής, που χειρίστηκαν το ατύχημα, από την αρχή μόλις ενημερώθηκαν για πυρκαγιά σε όχημα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ