Τετάρτη 19 Μάη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ ΤΗΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Υπάρχει λύση για τα Ναυπηγεία

- Πού οφείλεται η άσχημη κατάσταση που επικρατεί στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά;

- Η άσχημη κατάσταση που επικρατεί στο ναυπηγείο οφείλεται στην πολιτική που ακολουθείται, η οποία είναι εγκληματική και αδιέξοδη. Από τη στιγμή που τέθηκε σε εφαρμογή αυτό το ερμαφρόδιτο σχήμα, το 49% - 51% επιχείρησαν να περάσουν μια σειρά αντεργατικά μέτρα, όπως είναι η διπλή ειδικότητα και η πολυαπασχόληση, μέτρα τα οποία σκόνταψαν στην αντίδραση των εργαζομένων. Εντούτοις, όμως, το τίμημα που έχουν πληρώσει οι εργαζόμενοι είναι βαρύ και κάθε μήνα πληρώνουμε για να έχουμε δουλιά. Σήμερα η ίδια πολιτική έχει οδηγήσει το ναυπηγείο σε υπερχρέωση. Τα επιχειρήματα που επικαλείται η πλειοψηφία του σωματείου είναι ότι άργησε η κυβέρνηση να δώσει τις παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού, τόσο για τις κανονιοφόρους, όσο και τα υποβρύχια και τα βαγόνια του ΟΣΕ. Πράγματι αυτό έχει κάποια βάση, αλλά η πραγματική αιτία είναι η μη εφαρμογή κλαδικής πολιτικής στο χώρο της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.

- Το τελευταίο διάστημα γίνονται διαβουλεύσεις για την απομάκρυνση της "Brawn and Root", που ενώ έχει αναλάβει το μάνατζμεντ, εντούτοις τα οικονομικά αποτελέσματα είναι απογοητευτικά; Τι γίνεται στην πραγματικότητα;

- Η "Brawn and Root" μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει δείξει δείγματα γραφής μια μεγάλης εταιρίας που να οδηγήσει τα Ναυπηγεία σε ανάπτυξη. Ηδη για φέτος ανακοίνωσε ότι η ζημιά των Ναυπηγείων θα είναι περίπου 5,7 δισεκατομμύρια δραχμές. Ουσιαστικά έχουμε γίνει υπεργολάβοι της Ζώνης Περάματος. Η μόνη δραστηριότητά μας είναι οι επισκευές πλοίων και οι κρατικές δουλιές που αναμένεται να αναλάβουμε. Πάντως και το μάνατζμεντ να αντικατασταθεί, δε θα αλλάξει τίποτα. Κανένα μάνατζμεντ δε θα σώσει το Ναυπηγείο. Για να σωθούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αλλά και η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας πρέπει να υπάρξει κλαδική πολιτική, με τη δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Ναυπηγικής και Αμυντικής Βιομηχανίας. Να υπάρξει ενιαία τιμολογιακή πολιτική. Να υπάρξει ένας φορέας που θα μοιράζει τις δουλιές. Αυτή τη στιγμή υπάρχει πόλεμος από τα ιδιωτικά ναυπηγεία, τα οποία ρίχνουν τις τιμές, με αποτέλεσμα να δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός.

- Από ποιους προέρχεται ο αθέμιτος ανταγωνισμός και τι πρέπει να γίνει, ώστε να εξαλειφθεί, προκειμένου να υπάρξει ανάπτυξη του Ναυπηγείου;

- Εχουμε μεγάλο πρόβλημα με τον αθέμιτο ανταγωνισμό. "Χτυπάνε" τις τιμές στη Ζώνη, αλλά το ίδιο κάνει και ο Ταβουλάρης, ο οποίος παίρνει εργολάβους με χαμηλό μεροκάματο, χωρίς μέτρα ασφαλείας, με αποτέλεσμα το κόστος εργασίας να είναι φθηνό και να παίρνουν έτσι τις δουλιές. Για να έχουμε εξάλειψη του αθέμιτου ανταγωνισμού και ανάπτυξη του Ναυπηγείου, για μας η καλύτερη λύση είναι η δημιουργία ενός Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Ναυπηγικής και Αμυντικής Βιομηχανίας η οποία είναι πάγια θέση της παράταξής μας, αλλά και παλιότερα της Ομοσπονδίας μας. Μόνο με την εφαρμογή κλαδικής πολιτικής μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη του Ναυπηγείου. Εάν από το εξοπλιστικό πρόγραμμα των επόμενων χρόνων, που είναι ύψους περίπου 15 τρισεκατομμυρίων δραχμών, μας δινόταν το 15% που διεκδικούμε, τότε θα είχαμε ανάπτυξη. Ομως ούτε καν το 4% δε θα δοθεί για την προμήθεια ελληνικών προϊόντων, ενώ το υπόλοιπο θα εισαχθεί από το εξωτερικό.

Στ. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ