Κυριακή 4 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι αριθμοί και η απάντηση γονιών και μαθητών

Η γλώσσα των αριθμών, αν και είναι πολύ "λίγη" όταν αναφέρεται σε χιλιάδες παιδιά που εκδιώκονται από το Λύκειο, αποδίδει σε έναν βαθμό την ταξικότητα της "μεταρρύθμισης" και τον ελιτίστικο χαρακτήρα του "Ενιαίου" Λυκείου. Την ίδια γλώσσα χρησιμοποίησε και το υπουργείο Παιδείας, που εμφάνισε "μαγειρεμένα" στοιχεία για να αποδείξει ότι φέτος είναι λιγότεροι οι μαθητές της Α Λυκείου που δεν προάγονται, προσθέτοντας μετεξεταστέους και απορριφθέντες μαθητές του 1998. Και δεν πρέπει να ξεχνά κανείς τους χιλιάδες μαθητές που δε συνέχισαν καν τις σπουδές τους στο Λύκειο, καταφεύγοντας στα ΤΕΕ.

Η εικόνα θα ολοκληρωθεί, όταν τα παιδιά αυτά που θα καταφύγουν στη μισοκατάρτιση των ΤΕΕ και οι πιο τυχεροί από αυτούς στα ΙΕΚ, που έχουν θεσμοθετηθεί πια ως εναλλακτική λύση για τους αποφοίτους των ΤΕΕ, βγουν στην παραγωγή για να παίξουν το ρόλο για τον οποίο τους ετοίμασε το εκπαιδευτικό σύστημα, που εμπνεύστηκαν τα Διευθυντήρια των Βρυξελλών.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία του ίδιου του υπουργείου Παιδείας, 11.613 μαθητές της Α Λυκείου σε σύνολο 86.704 δεν προάγονται (ποσοστό 13,39%). Ιδιαίτερα έντονο είναι το πρόβλημα στις ακριτικές και αγροτικές περιοχές και τις εργατοσυνοικίες.

Από τα στοιχεία που έχουν συλλέξει και οι εκπαιδευτικοί για το ποσοστό μαθητών της Α Λυκείου που δεν προάγονται, είναι φανερή η διάσταση που υπάρχει ανάμεσα στις εργατοσυνοικίες και τις αναβαθμισμένες περιοχές. Στις εργατικές συνοικίες το ποσοστό αποτυχίας φτάνει και το 20% περίπου σε ορισμένες περιπτώσεις.

Τρικ και ανόμοια ποσοστά

Οι γονείς που βλέπουν τα παιδιά τους να "απορρίπτονται" από το ελιτίστικο "Ενιαίο" Λύκειο έχουν κάθε λόγο να αγανακτούν. Οι ίδιοι άλλωστε είχαν βρεθεί στο πλευρό των παιδιών τους, όταν αγωνίζονταν για κατάργηση της αντιεκπαιδευτικής "μεταρρύθμισης".

Για τα πρώτα τραγικά αποτελέσματά της, μιλά στο "Ρ" ο Λ. Ριτζάκης,μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Αθήνας: "Με τρικ και παράθεση ανόμοιων ποσοστών προσπάθησε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη για τα πρώτα ορατά αποτελέσματα από την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής της πολιτικής. Και τα αποτελέσματα αυτά είναι τραγικά: Μεγάλο ποσοστό νέων σπρώχνεται μακριά από το σχολείο. Δυστυχώς, δε χωρά καμιά αμφιβολία ότι ο μεγάλος αριθμός από τους απορριπτόμενους σήμερα στην Α Λυκείου δε θα συνεχίσει τις σπουδές του. Αν σ' αυτούς προσθέσουμε εκείνους που έχουν αναγκαστεί να πάνε στα ΤΕΕ - που όχι μόρφωση δε δίνουν αλλά μόνο σαν "μορφωτικό Καιάδα" μπορούμε να τα χαρακτηρίσουμε - θα πάρουμε μια πρώτη ιδέα για το πόσοι λίγοι τελικά θα τελειώσουν το λύκειο".

Η Αρτεμις Αμολοχίτη,μαθήτρια στην Α τάξη στο 2ο Ενιαίο Λύκειο Καισαριανής, μας είπε ότι στο σχολείο της από τους 96 μαθητές δεν κατάφεραν να προαχθούν οι 12, ενώ πέρσι τα ποσοστά αποτυχίας ήταν πολύ λιγότερα. "Ολοι ήμασταν αγχωμένοι πριν ακόμα από τις εξετάσεις, από τα ωριαία διαγωνίσματα, ενώ κατά τη διάρκεια των γενικών εξετάσεων το άγχος κορυφώθηκε. Μάλιστα, ήμασταν αρκετοί που ο μέσος όρος βαθμολογίας μας στα τετράμηνα ήταν πάνω από 14 και παρ' όλα αυτά φοβόμασταν μήπως και "μείνουμε", γιατί δεν ξέραμε τι είχαμε γράψει. Ολα δείχνουν ότι ο Σεπτέμβρης που έρχεται θα είναι πιο δυναμικός, θα ξεκινήσουν νέες κινητοποιήσεις, αφού αυτό το εξεταστικό σύστημα και αυτή την αντιεκπαιδευτική πολιτική δεν τη θέλει κανένας μαθητής".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ