Πέμπτη 8 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Παρέμβαση υπέρ των Αγγλων

"Διαρροή" εκτιμήσεων του Βρετανού επιτρόπου αρμόδιου για τις μεταφορές

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ (του ανταποκριτή μας ΒΗΣ. ΓΚΙΝΙΑ).-

Πρωτοφανής συμπαιγνία σε βάρος των πραγματικών συμφερόντων και των εργαζομένων της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" (ΟΑ) προωθείται μεταξύ Βρυξελλών, Λονδίνου και Αθήνας. Η Κομισιόν και ο αρμόδιος για θέματα μεταφορών επίτροπος, Βρετανός Ν. Κίνοκ, αρχηγός του βρετανικού Εργατικού Κόμματος πριν τον Τ. Μπλερ, ενόψει της παραχώρησης της ΟΑ στην "Μπρίτις Εργουέις", εμπλέκει έντεχνα τις Βρυξέλλες στη συμπαιγνία κυβέρνησης - βρετανικού κεφαλαίου. Κατά παράβαση της πάγιας τακτικής της Κομισιόν, που δεν έβγαλε ποτέ αρνητική απόφαση κατά αεροπορικής εταιρίας κατά την καλοκαιρινή περίοδο αιχμής, ο Ν. Κίνοκ διαμήνυσε "σοβαρές ανησυχίες" και "πρόβλημα επιβίωσης" της ΟΑ, επικαλούμενος αρνητική έκθεση της εταιρίας συμβούλων "Deloitte and Touche", που έγινε για λογαριασμό της Κομισιόν.

Σύμφωνα με επιστολή του Ν. Κίνοκ που "διοχετεύτηκε" σκόπιμα, χθες, στη βρετανική εφημερίδα "Financial Times" (FT), η Κομισιόν "απειλεί" (!), χωρίς όμως συγκεκριμένη "απόφαση", να διακόψει την εφαρμογή του προγράμματος εξυγίανσης της ΟΑ, που αφορά την περίοδο 1998 - 2002, εξαιτίας (...) "έλλειψης προόδου" και "υπονόμευσης" των εργατικών σωματείων της ΟΑ στην "αναδιάρθρωση εξυγίανσης" και στα κέρδη του εθνικού αερομεταφορέα.

Η εντυπωσιακή "σύμπτωση" που γεννά βάσιμες υποψίες περί σκευωρίας και μεθόδευσης, έγκειται στο γεγονός ότι πέρσι τέτοια εποχή, όταν η Κομισιόν υιοθέτησε τη συνέχιση της εφαρμογής του "προγράμματος εξυγίανσης" της ΟΑ από την κυβέρνηση, ο ίδιος επίτροπος Ν. Κίνοκ, επικαλούμενος έκθεση της ίδιας "εταιρίας συμβούλων", για λογαριασμό της Κομισιόν, έλεγε ακριβώς τα αντίθετα.Συγκεκριμένα, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις κυβέρνησης και Κομισιόν, οι Βρυξέλλες τον περσινό Ιούλη έδωσαν το "πράσινο φως" για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΑ, αφού επέβαλαν να συνυπολογιστούν και να αφαιρεθούν ως "κρατική βοήθεια" τα έντεκα δισ. δραχμές που δόθηκαν για την "εθελούσια έξοδο" των εργαζομένων κατά την εφαρμογή του πρώτου "προγράμματος εξυγίανσης" (1994-1997). Με την αφαίρεση άλλων 2,2 δισ. δραχμών από τόκους, συμφωνήθηκε τελικά ότι η νέα "βοήθεια", της τάξης των 21,8 δισ. δραχμών θα δοθεί σε δύο δόσεις: Η πρώτη, "άμεσης χορήγησης", ύψους 14 δισ. δραχμών και η δεύτερη, ύψους 7,8 δισ. δραχμών θα έπρεπε να δοθεί μέχρι το φετινό Ιούνη, μετά από έγκριση της Κομισιόν.

Πέρσι, ο Ν. Κίνοκ, ανακοινώνοντας τη συμφωνία, δήλωσε ότι "οι συνθήκες είναι ευνοϊκές για την ΟΑ" και επικαλέστηκε τη σχετική έρευνα της "Deloitte and Touche",σύμφωνα με την οποία η ΟΑ θα έκλεινε το 1998 με μικρά κέρδη, αλλά για το 1999 προβλέπονταν "κέρδη άνω των 20 δισ. δραχμών".Φέτος, η νέα έκθεση της ίδιας εταιρίας κάνει λόγο "για ζημιά 20 δισ. δραχμών, αντί του προβλεπόμενου κέρδους των 5 δισ. δραχμών" ("FT" και "Ναυτεμπορική", 7.7.1999).

Ο Κίνοκ χρεώνει την εξέλιξη αυτή στη στάση των σωματείων και αποκρύβει το γεγονός της αποτυχίας του κυβερνητικού προγράμματος, που η ίδια με τυμπανοκρουσίες είχε υιοθετήσει, αφού όπως είναι γνωστό το εργατικό κόστος μειώθηκε σοβαρά. Μήπως τελικά η αλλαγή στη στάση του επιτρόπου έχει σχέση με την ανάληψη από τη "Σπίντγουϊν" των διαπραγματεύσεων με την Κομισιόν αντί της ελληνικής κυβέρνησης, όπως προβλέπεται από το συμβόλαιο διαχείρισης; Μια τέτοια τοποθέτηση, εκ των πραγμάτων, ενισχύει τη "λύση" της ιδιωτικοποίησης, ενώ επιβεβαιώνει ότι η ΕΕ δεν μπορεί να γίνει ο "επιδιαιτητής" και ο "εγγυητής" της ανάπτυξης του εθνικού αερομεταφορέα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ