Τρίτη 10 Αυγούστου 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΚΑΦΗ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Πλωτές "παγίδες"

Προωθείται η ίδρυση ιδιωτικών σχολών για κυβερνήτες, κατά παράβαση διεθνών συμβάσεων

Σε εφιάλτη μετατρέπει τα ταξίδια με τα σκάφη αναψυχής η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, καθώς τα μέτρα που υποβαθμίζουν την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα παίρνονται το ένα μετά το άλλο, ώστε να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των εφοπλιστών του χώρου. Ο υπουργός Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣταύρος Σουμάκης,ήδη, έχει έτοιμο σχέδιο υπουργικής απόφασης, που προβλέπει την ίδρυση ιδιωτικών σχολών για τη χορήγηση αδειών "διακυβέρνησης πλοίων αναψυχής",παραβιάζοντας την εθνική νομοθεσία και μια σειρά Διεθνείς Συμβάσεις!

Λίγες μέρες πριν, στις 13 Ιούλη, ο υπουργός Στ. Σουμάκης κατέθετε στη Βουλή νομοσχέδιο, που αποδυναμώνει ακόμα και τα ανεπαρκή μέτρα ασφαλείας που προβλέπει ο νόμος 438 για τα σκάφη αναψυχής. Την ίδια ακριβώς μέρα, οι 27 επιβάτες του τουριστικού σκάφους "ΙΑΣΩΝ" έβλεπαν στη Ζάκυνθο "το χάρο με τα μάτια τους", ενώ 4 από αυτούς - ανάμεσά τους δύο παιδιά - βρήκαν τραγικό θάνατο, όταν το πλοίο βούλιαξε από την έλλειψη των μέτρων ασφαλείας!

Το περασμένο Σάββατο, 9 Αυγούστου,παίχτηκε η τελευταία πράξη της τραγωδίας. Το "ΙΑΣΩΝ" ανελκύστηκε και στο εσωτερικό του βρέθηκαν εγκλωβισμένα τα κορμιά των 4 αγνοουμένων. Το σκάφος μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Ζακύνθου, οπότε και θα αρχίσει η έρευνα για τις συνθήκες του ναυαγίου από τους πραγματογνώμονες. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το σκάφος αντιμετώπιζε προβλήματα κατασκευής, ενώ έχει επιβεβαιωθεί ότι ο πλοίαρχός του δεν είχε τα απαιτούμενα πιστοποιητικά!

Παρ' όλα αυτά, ο υπουργός αναμένεται εντός των ημερών, να εκδώσει την υπουργική απόφαση για τη δημιουργία των ιδιωτικών σχολών, οι οποίες θα παρέχουν αυτά τα πιστοποιητικά! Με την απόφαση αυτή, ο υπουργός παραβιάζει το Προεδρικό Διάταγμα 243/98, με το οποίο εφαρμόστηκε στη χώρα μας η Διεθνής Σύμβαση STCW 78/95, καθώς και η Διεθνής Σύμβαση SOLAS!

Η ΠΕΜΕΝ, με χτεσινή της επιστολή προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και τις αρμόδιες υπηρεσίες, απαιτεί την απόσυρση του νομοσχεδίου και της υπουργικής απόφασης, επισημαίνοντας ότι διευρύνουν: "Την ασύδοτη δράση αυτών των πλοίων προς όφελος των εφοπλιστών, με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες, τα πληρώματα των πλοίων αναψυχής, αλλά και γενικότερα για την ασφάλεια της ναυσιπλοϊας".

Παράλληλα, καταθέτει συγκεκριμένες προτάσεις για την απόκτηση διπλωμάτων κυβερνήτη, ορισμένες από τις οποίες προβλέπουν: Η εκπαίδευση για την απόκτηση άδειας κυβερνήτη πλοίου αναψυχής να είναι αποκλειστική ευθύνη των δημόσιων ναυτικών σχολών. Η εκπαίδευση για την απόκτηση άδειας κυβερνήτη να είναι υπό τον έλεγχο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ναυτικών του ΥΕΝ και μόνο. Οι ιστιοπλοϊκοί και ναυτικοί όμιλοι, τα ναυταθλητικά σωματεία και οι σύλλογοι, που έχουν αναγνωριστεί από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (ΓΓΑ), να έχουν τη δυνατότητα δημιουργίας σχολείου, το οποίο θα λειτουργεί με την άδεια του ΥΕΝ/ΔΕΝ και την εποπτεία του οικείου νομάρχη και άλλα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Με ειδική άδεια οι τεχνικοί (2003-11-04 00:00:00.0)
Και με σημαίες ευκαιρίας (1999-08-08 00:00:00.0)
"Χορός" μεγάλων συμφερόντων (1999-08-08 00:00:00.0)
Είναι αδίστακτοι! (1999-07-15 00:00:00.0)
"Κενό φορτίου"... επικαλείται ο Σουμάκης (1998-05-07 00:00:00.0)
Αναπροσαρμόζονται τα λιμενικά τέλη (1996-03-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ