Παρασκευή 13 Αυγούστου 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΟΥ ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΑΛΑΧΙΑ, Β' ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ ΠΕΜΕΝ
Απαιτείται κλιμάκωση

- Επί δύο μέρες, αντιπροσωπείες από ναυτεργατικά σωματεία διενεργούν ελέγχους στα τουριστικά πλοία Ελλήνων εφοπλιστών, που φέρουν ξένες σημαίες και καταπλέουν στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας. Ποιος ήταν ο λόγος, που ώθησε τους ναυτεργάτες σ' αυτήν την ενέργεια;

- Οι κινητοποιήσεις μας αυτές είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον αγώνα μας ενάντια στην ανεργία, την υπεράσπιση του δικαιώματος της δουλιάς, του θεσμού των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την πάταξη της "μαύρης εργασίας". Είναι συνδεδεμένος, δηλαδή, με τον αγώνα μας ενάντια στην αντιναυτεργατική πολιτική κυβέρνησης και εφοπλιστών, που υπονομεύουν κάθε κατάκτησή μας. Οι έλεγχοι αυτοί ξεκίνησαν με πρωτοβουλία της ΠΕΜΕΝ. Το καλοκαίρι του 1997, πάλι με πρωτοβουλία της ΠΕΜΕΝ και της ναυτεργατικής Ενωσης "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",είχαν γίνει παρόμοιοι έλεγχοι στα ανασφάλιστα πλοία. Οι πλοιοκτήτες 19 περίπου πλοίων είχαν συμφωνήσει να προσλάβουν μόνον Ελληνες ναυτεργάτες, να συμβληθούν με το ΝΑΤ και να εφαρμόσουν τη συλλογική σύμβαση εργασίας που ισχύει στα μεσογειακά τουριστικά. Αυτό έδωσε ανάσα σε ένα μεγάλο αριθμό ανέργων και, βέβαια, στο ΝΑΤ. Ομως, οι συμφωνίες αυτές, που είχαν επικυρωθεί με την παρουσία των λιμενικών αρχών, αθετήθηκαν. Οι εφοπλιστές άρχισαν να παρανομούν, σε ορισμένες περιπτώσεις με την κάλυψη λιμεναρχών!

- Τι έχετε διαπιστώσει από τους μέχρι τώρα ελέγχους;

- Διαπιστώνουμε ευρείας κλίμακας παραβιάσεις των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, ανασφάλιστους εργαζόμενους και καταστρατήγηση του θεσμού των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το πλοίο "ΙΟΝΙΣ", που "πιάνει" στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Στις θέσεις των αξιωματικών μηχανής και συγκεκριμένα γ μηχανικών, είναι ναυτολογημένοι αλλοδαποί ναυτεργάτες με αδιευκρίνιστα στοιχεία, σε ό,τι αφορά τα πιστοποιητικά ικανότητας και χωρίς εργασιακά δικαιώματα, όπως ασφάλιση, συλλογική σύμβαση.

- Μιλήσατε "για κάλυψη" των εφοπλιστών από τους λιμενάρχες. Εχετε υπόψη σας κάποιο περιστατικό;

- Πρώτον, αυτή τη δουλιά που κάνουμε θα έπρεπε να την κάνουν οι λιμενικοί. Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να ελέγχουν τα πλοία για την τήρηση της ελληνικής νομοθεσίας και των διεθνών συμβάσεων. Οι ανασφάλιστοι στο πλοίο "ΙΟΝΙΣ" ήταν κάτω από τη μύτη του λιμενάρχη της Ηγουμενίτσας κ. Καββαδία. Επίσης, παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη απόλυση του συνδικαλιστή και μηχανοδηγού Μανώλη Αβαράκη, από το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο "ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ" της ΑΝΕΚ. Η πλοιοκτήτρια εταιρία στέλνει τηλεγράφημα στο Λιμεναρχείο της Ηγουμενίτσας για την απόλυση του συναδέλφου. Αμέσως σπεύδει ο λιμενάρχης της Ηγουμενίτσας και απειλεί τον συνάδελφο ότι, αν ζητήσει αποζημίωση από την εταιρία, τότε στο ναυτικό του φυλλάδιο θα αναγραφεί ότι απολύθηκε με αίτηση του πλοιάρχου. Φράση, που θεωρείται στίγμα για το φυλλάδιο.

- Ποια είναι τα επόμενα αγωνιστικά σας βήματα;

- Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε με μεγαλύτερη ένταση τους ελέγχους για την τήρηση της νομοθεσίας. Ομως, πρέπει να πούμε ότι οι ναυτεργάτες όλων των πλοίων, ελληνικής και ξένης σημαίας, που καταπλέουν στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, αλλά και, γενικότερα, εκφράζουν την ανησυχία τους για τα όσα προωθεί η κυβέρνηση σε βάρος του ασφαλιστικού συστήματος και, γενικά, σε κάθε εργατική κατάκτηση. Οι ναυτεργάτες απαιτούν την κλιμάκωση των αγώνων με απεργιακές κινητοποιήσεις. Εμείς δηλώνουμε ότι η ΠΕΜΕΝ, με όλες της τις δυνάμεις, θα παλέψει για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Α. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ