Κάτω από τη μύτη του υπουργού, που πανηγυρίζει για τη συμφωνία του με τις εταιρίες, απέναντι από το υπουργείο Ανάπτυξης, η βενζίνη σούπερ πουλιέται με 236,9 και η αμόλυβδη με 221,9 δρχ. το λίτρο
Κενό γράμμα αποδείχτηκαν οι προχτεσινές βαρύγδουπες δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης, Ε. Βενιζέλου,περί συμφωνίας με τις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών και τους πρατηριούχους για μείωση της διαφοράς ανάμεσα στις "ενδεικτικές τιμές λιανικής πώλησης" που εκδίδει το υπουργείο και τις τιμές που ισχύουν στην αγορά. Μια συμφωνία - βάση, που υποτίθεται πως αποβλέπει στον περιορισμό της σχετικής απόκλισης στις πέντε δραχμές για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, όπου οι βενζίνες - βάσει των υπουργικών δηλώσεων - θα έπρεπε να πωλούνται το πολύ μέχρι τις 228,2 για τη σούπερ και 212,3 για την αμόλυβδη. Χτες - δεύτερη μέρα της ισχύος της "συμφωνίας" - στα περισσότερα πρατήρια της Αττικής, και μάλιστα του κέντρου, οι αποκλίσεις από την ενδεικτική τιμή του υπουργείου για την αμόλυβδη και τη σούπερ απείχε κατά πολύ από τη "νομιμοποιημένη" από την κυβέρνηση πια απόκλιση των πέντε δραχμών. Συγκεκριμένα, οι τιμές που επικρατούσαν χτες έφταναν μέχρι και τις 251 δρχ. στη σούπερ και τις 236 δρχ. το λίτρο στην αμόλυβδη, ενώ η ενδεικτική του υπουργείου είναι 223,2 και 207,3 δρχ. το λίτρο. Δηλαδή, ήταν πάνω από την ενδεικτική του υπουργείου μέχρι και 27,8 δρχ. η τιμή της σούπερ και μέχρι 28,7 δρχ. η τιμή της αμόλυβδης. Απείχαν όμως πολύ και από τις 228,2 για τη σούπερ και 212,3 για την αμόλυβδη, που επιχειρεί να επιτύχει το υπουργείο αποδεχόμενο μια μέση απόκλιση πέντε δραχμών από την "ενδεικτική". Μερικές από τις χαρακτηριστικότερες τιμές που επικρατούσαν χτες είναι οι εξής:
Στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, μπροστά σ' αυτά τα δεδομένα, περιορίζονται στο να κάνουν λόγο για στάση αναμονής μέχρι την Τρίτη, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι "απαιτούμενες διαδικασίες" από τη μεριά των εταιριών και επαναλαμβάνουν τις προχτεσινές δηλώσεις του υπουργού ότι μετά την Τρίτη, εάν οι τιμές δεν έχουν κατέβει, θα επιβληθεί πλαφόν. Ενα μέτρο, βέβαια, που σε περίπτωση που θα αφορά μόνο τις λιανικές τιμές και όχι και τα ποσοστά κέρδους των εταιριών θα είναι σα να "φταίει ο γάιδαρος και να την πληρώνει το σαμάρι", αφού ουσιαστικά η μείωση θα βγει από τις τσέπες των πρατηριούχων και τα κέρδη των εταιριών θα μένουν στο απυρόβλητο. Από τη μεριά τους οι βενζινοπώλες, τονίζοντας ότι τα περιθώρια του κλάδου να μειώσει τα περιθώρια κέρδους έχουν εξαντληθεί, προσπαθούν να πιέσουν τις εταιρίες να μειώσουν τις τιμές στη χονδρική προκειμένου να αποφύγουν την επιβολή πλαφόν.
Μ. Ζ.