Παρασκευή 28 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Θολώνει τα νερά» για ... αλλαγές

Μετά τα τραγικά αποτελέσματα των εξετάσεων και την αυξανόμενη εγκατάλειψη της εκπαίδευσης από χιλιάδες μαθητές, επιχειρεί να διασκεδάσει τις αντιδράσεις

Οι μαθητές διεκδικούν το δικαίωμα στη μόρφωση, ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Οι μαθητές διεκδικούν το δικαίωμα στη μόρφωση, ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Μπροστά στην αγανάκτηση και τη σοβαρή πίεση που δέχεται η κυβέρνηση, μετά τη δημοσιοποίηση των στοιχείων που δείχνουν την εγκατάλειψη του λυκείου και τη σχολική αποτυχία από χιλιάδες μαθητές, ο υπουργός Παιδείας χτες επιχείρησε να θολώσει τη στάση του, σχετικά με την επαναφορά του θεσμού των μετεξεταστέων και προσπαθεί να καλλιεργήσει κλίμα αναμονής για αλλαγές, που, όμως, αφήνουν αλώβητο τον πυρήνα αυτής της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Μετά τις προχτεσινές κατηγορηματικές δηλώσεις του ότι «θέμα μετεξεταστέων δεν τίθεται», χτες ο Π. Ευθυμίου είπε ότι δεν έχει νόημα μία πάγια ρύθμιση για τους μετεξεταστέους, αλλά το συγκεκριμένο θέμα εξετάζεται στο πλαίσιο της γενικότερης αξιολόγησης του συστήματος. Πάντως, ουσιαστικά, απέκλεισε την επαναφορά του θεσμού ως πάγιας ρύθμισης.

Παράλληλα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δε διέψευσε τα δημοσιεύματα για μείωση στον αριθμό των μαθημάτων, στα οποία εξετάζονται πανελλαδικά οι μαθητές της Β` και Γ` Λυκείου, λέγοντας ότι είναι μία από τις εισηγήσεις για αλλαγές που έχει το υπουργείο Παιδείας. Είπε δε ότι περιμένει τις προτάσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας και επιτροπών που έχει συστήσει το υπουργείο Παιδείας και ότι γύρω στις 10 Αυγούστου θα ανακοινωθούν από το υπουργείο Παιδείας οι σχετικές του αποφάσεις. Από τους φορείς, εισηγήσεις των οποίων δέχεται το υπουργείο Παιδείας, απουσιάζουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και οι φορείς του εκπαιδευτικού κινήματος, καθώς τα αιτήματά τους απορρίπτονται από το υπουργείο Παιδείας. Ο ίδιος ο υπουργός είπε ότι προτάσεις και αιτήματα για κατάργηση των εξετάσεων της Β` Λυκείου δεν τίθενται καν προς συζήτηση.

Το υπουργείο Παιδείας, παρά τις προσπάθειες να αντιμετωπίσει την αγανάκτηση εμφανίζοντας διαλλακτική εικόνα, εμμένει με κάθε τρόπο στο πνεύμα και το γράμμα της μεταρρύθμισης. Χτες, ο υπουργός Παιδείας επιδόθηκε σε μία προσπάθεια να εμφανίσει θετικά σ' αυτό το νέο σύστημα, συγκρίνοντάς το με το σύστημα των δεσμών και ανασύροντας το επιχείρημα του αναβαθμισμένου λυκείου της ευρείας γνώσης, κάτι που ακούγεται προκλητικό στα αυτιά όσων βίωσαν την υποβάθμιση της μορφωτικής διαδικασίας στο «ενιαίο λύκειο». Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα ανακοινώσει στα μέσα της ερχόμενης βδομάδας τα στατιστικά στοιχεία για τις επιδόσεις και την απόρριψη των μαθητών της Γ` Λυκείου, ενώ, όπως δήλωνε χτες, δε θα είναι μέχρι τότε διαθέσιμα ανάλογα στοιχεία για τη Β` Λυκείου, τα οποία και αντικατοπτρίζουν το μέγεθος της εξεταστικής σφαγής.

«Πρόκληση οι αόριστες υποσχέσεις»

Με χτεσινή της ανακοίνωση, η ΟΛΜΕ χαρακτηρίζει ως «απογοητευτική» την εικόνα του υπουργείου Παιδείας, που, όπως σημειώνει, «μπροστά στην καθολική πια αμφισβήτηση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης από ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, από όλη την κοινωνία, από ολόκληρο το πολιτικό φάσμα, επιμένει στις δοκιμασμένες συνταγές των αποτυχημένων προκατόχων της. Δηλαδή, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας και τον κύριο Πέτρο Ευθυμίου, "όλα πάνε καλά" και το σύστημα θέλει απλώς "κάποιες βελτιώσεις"». Η ΟΛΜΕ χαρακτηρίζει ως «πρόκληση» τις «φιλολογικές συζητήσεις και αόριστες υποσχέσεις του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης» και ζητά ως άμεσα μέτρα επαναφορά του θεσμού των μετεξεταστέων και κατάργηση των εξετάσεων στη Β` και Γ` Λυκείου από την επόμενη σχολική χρονιά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ