Τρίτη 19 Δεκέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Ιδιωτικοποιούνται και φέρνουν πανάκριβα διόδια

Ακάθεκτη προχωρά η κυβέρνηση της ΝΔ - υλοποιώντας σχεδιασμούς της κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ - στην παράδοση του εθνικού οδικού δικτύου στο μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο, σε μια δράκα, δηλαδή, μεγάλων ντόπιων και ξένων κατασκευαστικών ομίλων, που θα έχει ως αποτέλεσμα να πληρώνουν οι οδηγοί πανάκριβα διόδια.

Ηδη, έχει υπογραφεί η σύμβαση για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, με την ολοκλήρωση της οποίας οι κάτοικοι θα υποχρεωθούν να πληρώνουν διόδια για μια μικρή διαδρομή μέσα στην πόλη κατά τα πρότυπα της Αττικής Οδού στην Αθήνα. Σήμερα το μεσημέρι, υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης για την Ιόνια Οδό, ενώ μέχρι το Μάρτη, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, θα υπογραφούν οι συμβάσεις παραχώρησης για τον οδικό άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) και για τον άξονα Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Πιερίας.

Χτες εξάλλου κατατέθηκαν οι τελικές προσφορές για τη σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, η σύμβαση για την οποία θα υπογραφεί, αν δεν υπάρξουν προσφυγές, στις αρχές του Μάη. Μετά τη συμφωνία που έγινε μεταξύ των ενδιαφερόμενων ομίλων, τελικά το έργο διεκδικούν μόνο δύο κοινοπραξίες: Η «HELENIC AUTOPISTAS», στην οποία συμμετέχουν από ελληνικής πλευράς η «ΓΕΚ ΑΕ» και η «ΤΕΡΝΑ ΑΕ», μαζί με τις ισπανικές «CINTRA SA», «DRAGADOS SA» κ.ά. και η κοινοπραξία «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ», στην οποία συμμετέχουν οι ελληνικές «Ελληνική Τεχνοδομική» - «ΤΕΒ», «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ», «J&P ΑΒΑΞ ΑΕ» και «ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ», μαζί με τη γαλλική «VINCI» (ελέγχει το Ρίο - Αντίρριο) και τη γερμανική «Χόχτιφ» (ελέγχει το αεροδρόμιο Σπάτων.

Σημειώνεται ότι μόλις κυρωθούν οι συμβάσεις από τη Βουλή - ίσως και νωρίτερα - θα αρχίσουν να αυξάνονται οι τιμές των διοδίων στην Εθνική Οδό, με προοπτική αυτές να τριπλασιαστούν έως το 2010...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ