Πέμπτη 21 Δεκέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΘΝΙΚΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
«Χαράτσι» με το ... χιλιόμετρο!

Από κινητοποίηση της ΝΑΣ το περασμένο καλοκαίρι, ενάντια στα χαράτσια στα διόδια Ελευσίνας. Αντίστοιχες κινητοποιήσεις είχαν γίνει σε πόλεις της Πελοποννήσου, αλλά και στην Αττική Οδό
Από κινητοποίηση της ΝΑΣ το περασμένο καλοκαίρι, ενάντια στα χαράτσια στα διόδια Ελευσίνας. Αντίστοιχες κινητοποιήσεις είχαν γίνει σε πόλεις της Πελοποννήσου, αλλά και στην Αττική Οδό
«Χαράτσι» με το χιλιόμετρο σηματοδοτεί η παράδοση του εθνικού οδικού δικτύου σε δύο ουσιαστικά μεγάλους ομίλους, που αποτελούνται από μια δράκα ντόπιες και ξένες κατασκευαστικές εταιρείες.

Το αυξημένο «χαράτσι» των διοδίων θα υποχρεωθούν να το πληρώνουν οι οδηγοί σε δύο δόσεις:

Την πρώτη δόση από το Μάη του 2007 και θα ισχύσει για τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων, η εκμετάλλευση των οποίων παραδίδεται στους μεγαλοκατασκευαστές. Το αντίτιμο των διοδίων θα είναι 2,5 λεπτά ανά χιλιόμετρο, από 1,7 λεπτά που ισχύει σήμερα, ύστερα από την αύξηση που είχε προηγηθεί τον Απρίλη του 2005 κατά 43%.

Τη δεύτερη δόση της αύξησης θα κληθούν να πληρώνουν από το 2010 και μετά, όταν και θα αρχίσουν να παραδίδονται σταδιακά τα νέα τμήματα των οδικών αξόνων. Θα έχει, μάλιστα, προηγηθεί και αναδιάταξη των ήδη υπαρχόντων σταθμών διοδίων, ώστε να υπάρχει ένας σταθμός είσπραξης ανά 55 χιλιόμετρα. Το αντίτιμο των διοδίων την περίοδο αυτή θα είναι 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Για παράδειγμα:

  • Ενας οδηγός που θα κάνει τη διαδρομή Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (770 χιλιόμετρα) θα πληρώνει σε διόδια 30,80 ευρώ, από 14,50 ευρώ που πληρώνει σήμερα.
  • Για τη διαδρομή Αθήνα - Σπάρτη (255 χιλιόμετρα) θα πληρώνει 10,20 ευρώ, έναντι 4 ευρώ που πληρώνει σήμερα.
  • Από την Αθήνα για τον Πύργο (311 χλμ.) θα πληρώνει 12,45 ευρώ, έναντι 4,5 ευρώ που πληρώνει σήμερα.
  • Από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη (515 χλμ.) θα πληρώνει 20,60 ευρώ, από 10 που πληρώνει σήμερα.

Βέβαια, κατά τη διάρκεια της 30χρονης περιόδου που οι μεγαλοκατασκευαστές θα εκμεταλλεύονται τους εθνικούς οδικούς άξονες, θα γίνουν και άλλες αλλεπάλληλες αυξήσεις. Ουσιαστικά, κάθε χρόνο, θα έχουν δικαίωμα να επιβάλλουν αυξήσεις τουλάχιστον με βάση την άνοδο του πληθωρισμού.

Η πληρωμή των διοδίων θα γίνεται ηλεκτρονικά (κατά τα πρότυπα των γνωστών e-pass που υπάρχουν στην Αττική Οδό) ή οι οδηγοί θα παίρνουν μια απόδειξη μόλις μπαίνουν στον αυτοκινητόδρομο, ενώ θα πληρώνουν κατά την έξοδό τους, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ