Κυριακή 28 Γενάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΑΙΔΕΙΑ
Τι ανθρώπους ετοιμάζει το σχολείο

Αξιοποιώντας το πρόβλημα του ανιαρού σχολείου, αποστεωμένου από δημιουργικότητα (επιλογή των μέχρι τώρα πολιτικών), η ΕΕ και οι τοποτηρητές τους ισχυρίζονται ότι πρέπει να αλλάξει το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτές πρέπει να εξελιχθούν σε «διαχειριστές της γνώσης» βοηθώντας τους μαθητές να πάρουν τη γνώση και από άλλες πηγές. (ΜΜΕ, πολυεθνικές του θεάματος, μεγαλοεκδότες με CD και DVD, επιχειρήσεις - χορηγούς που μπαινοβγαίνουν στο σχολείο). Ο εκπαιδευτικός απλώς θα διαχειρίζεται το πλήθος των πηγών. Αυτή την κατεύθυνση υπηρετούν τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ), τα Διαθεματικά Ενιαία Πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών και τα νέα βιβλία.

Προωθείται η «διαθεματική» προσέγγιση της γνώσης και της αυτενέργειας των μαθητών. Ετσι:

  • Μεγάλο μέρος των μαθημάτων αντικαθίσταται από «θέματα» τα οποία προσεγγίζονται κάτω από το πρίσμα διαφόρων θεμάτων (Διαθεματικότητα). Στην πράξη σημαίνει μηχανιστική συνένωση σκόρπιων πληροφοριών που θα εντείνουν τη σύγχυση του πνεύματος και θα αυξήσουν τα ποσοστά του λειτουργικού αναλφαβητισμού.
  • Καταργείται ο όποιος ενιαίος χαρακτήρας του σχολικού προγράμματος και το πρόγραμμα της ευέλικτης ζώνης διαμορφώνεται σε κάθε σχολείο εξασφαλίζοντας χρηματοδότες - χορηγούς που θα καθορίζουν και το πρόγραμμα.
  • Τα νέα βιβλία χαρακτηρίζονται από:

1. Αποσπασματικότητα.

2. Αντιεπιστημονικότητα.

3. Ιδεολογική μεροληψία και μονομέρεια.

4. Περιορισμό της ανάπτυξης της γλώσσας και του λόγου.

5. Προσπάθεια παραχάραξης της ιστορίας όπως φαίνεται μέσα από:

  • Διαστρέβλωση των ιστορικών γεγονότων.
  • Λήθη της ιστορίας της αντιιμπεριαλιστικής πάλης των λαών και του σοσιαλισμού.
  • Αποκοπή των λαών και των κινημάτων από τη δράση, γιατί αυτή εμπνέει και τους σημερινούς αγώνες για την ανατροπή της εκμεταλλευτικής κοινωνίας.
  • Διαμόρφωση μιας νεολαίας που όχι μόνο ζει στην άγνοια, αλλά εμπεδώνει το ψέμα και το πιστεύει ως αληθινό.

Ολα αυτά ενισχύονται με τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα που αναλαμβάνουν και διάφορες επιχειρήσεις να υλοποιήσουν. Εισάγεται η ωφελιμιστική αντίληψη για τη γνώση, η εκπαίδευση σε επικοινωνιακές δεξιότητες σε βάρος της Γενικής Παιδείας. Το εκπαιδευτικό σύστημα κάνει ό,τι μπορεί για να συσκοτίσει την πραγματικότητα, να προετοιμάσει τον «ενεργό πολίτη», θύμα του συστήματος της εκμετάλλευσης που θα το αποδέχεται και θα το υποστηρίζει, να μάθουν οι μαθητές τη λέξη «αγορά», «ανταγωνιστικότητα», «εμπόριο», «κέρδος», «χρήμα», ενώ θα έπρεπε να μαθαίνουν το συναγωνισμό, την άμιλλα, την προσπάθεια για το καλύτερο, την κοινωνική ισοτιμία, τον αγώνα για την ανατροπή της εκμετάλλευσης.

Εχουν χρέος οι γυναίκες ως γονείς να αντιδράσουν για τον τύπο του ανθρώπου που σχεδιάζεται και ως εκπαιδευτικοί να αντισταθούν στην υποβάθμιση του μορφωτικού ρόλου του σχολείου και να αρνηθούν το ρόλο του διαμεσολαβητή στην ημιμάθεια των μαθητών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ