Πέμπτη 1 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Οχι» στο νομοσχέδιο - σκούπα

Δίνει γην και ...αέρα στους ιδιώτες, κατήγγειλε ο εισηγητής του ΚΚΕ Ν. Γκατζής

Την κατηγορηματική αντίθεση του ΚΚΕ στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, με το οποίο επιχειρείται η εκχώρηση γης και ...αέρα στους ιδιώτες, εξέφρασε ο εισηγητής του Κόμματος Ν. Γκατζής, επισημαίνοντας ότι το νομοσχέδιο «βασίζεται στη στρατηγική της Λισαβόνας». Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε «επί της αρχής» μόνον από τους κυβερνητικούς βουλευτές.

Οπως τόνισε ο εισηγητής του ΚΚΕ, το νομοσχέδιο υλοποιεί «τις επιταγές της Λισαβόνας» για ιδιωτικοποιήσεις και στο χώρο των μεταφορών, ενώ ειδικά για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σημείωσε ότι οι ιδιώτες θα κυριαρχούν, καθώς προωθείται η «αποψίλωση» της Υπηρεσίας, μέσω της απόσπασης ζωτικών δραστηριοτήτων της» και της μετατροπής της μόνο σε εποπτική αρχή. Για τη σύσταση αρχής συντονισμού πτήσεων, που προβλέπει το νομοσχέδιο, επισήμανε ότι «τα μέλη της εκτός από τον πρόεδρο θα διορίζονται από ιδιωτικές εταιρείες». Σημείωσε ότι η ΥΠΑ είναι υπηρεσία «ύψιστης σημασίας για την εθνική οικονομία», προσθέτοντας ότι με βάση τα προβλεπόμενα από το νομοσχέδιο: ζημιώνεται η «εθνική ασφάλεια σε περιόδους που απαιτείται να ελέγχεται όλο το εύρος των μεταφορών». Οι εργαζόμενοι «χάνουν κεκτημένα δικαιώματα», ενώ και το επιβατικό κοινό θα επιβαρυνθεί με ανατιμήσεις σε τιμολόγια και υπηρεσίες, όπως γίνεται σε κάθε ιδιωτικοποίηση.

Για τα θέματα του σιδηροδρόμου, ο βουλευτής του ΚΚΕ μίλησε για παραπέρα ιδιωτικοποίηση, καθώς, όπως υπογράμμισε, «με 50 χιλιάδες ευρώ παράβολο οι ιδιώτες θα μπορούν να εκμεταλλεύονται τις γραμμές του ΟΣΕ». Στο σημείο αυτό, έκανε αναφορά και στις ευθύνες του ΠΑΣΟΚ, που «έστρωσε» το δρόμο για το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση.

Ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπης υπερασπίστηκε με παραπλανητικές «κορόνες» το νομοσχέδιο, κάνοντας λόγο για «αποκατάσταση αδικιών» και για «θεσμοθέτηση λύσεων σε σειρά προβλημάτων που λαμβάνουν υπόψιν το συμφέρον των πολιτών».

Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε το ΠΑΣΟΚ, αφού ο εισηγητής του Εμμ. Στρατάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα», τονίζοντας ότι «επιχειρείτε να καλύψετε ρουσφετολογικές σας δεσμεύσεις». Παρ' όλα αυτά τάχθηκε υπέρ της εκχώρησης αρμοδιοτήτων της ΥΠΑ, διαφωνώντας μόνο με τον τρόπο που αυτό θεσμοθετείται. Το νομοσχέδιο καταψήφισε και ο ΣΥΝ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αγώνας ενάντια στην αντιλαϊκή και επικίνδυνη πολιτική της ιδιωτικοποίησης (2021-02-11 00:00:00.0)
Ενταγμένη στην εξυπηρέτηση των «μεταφορικών» αναγκών του κεφαλαίου (2010-10-26 00:00:00.0)
Απορρίπτουν το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών (2010-07-30 00:00:00.0)
Να μπει φραγμός στις ιδιωτικοποιήσεις των αερομεταφορών (2005-08-31 00:00:00.0)
Απεργία κόντρα στο ξεπούλημα των αεροδρομίων (1998-10-27 00:00:00.0)
Δημοψήφισμα - αποδοκιμασία των κυβερνητικών σχεδίων (1997-06-27 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ