Τετάρτη 7 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Εκαναν επισκευές χωρίς άδειες και ελέγχους!

«Το πλοίο ήταν από τα καλύτερα που έχουν περάσει από την Ελλάδα!» Με τα λόγια αυτά, ο Θανάσης Παούρης, τεχνικός διευθυντής της πλοιοκτήτριας εταιρείας MFD (σήμερα HSW), χαρακτήρισε το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», κατά τη διάρκειά της κατάθεσής του στη συνέχεια της δίκης για το τραγικό ναυάγιο, προκαλώντας την αντίδραση των συγγενών των νεκρών που χθες ήταν στο δικαστήριο.

Εξι χρόνια μετά το ναυάγιο και παρά το γεγονός ότι η δίκη που διεξάγεται είναι σε δεύτερο βαθμό, αυτά που αποκαλύπτονται για τον τρόπο που λειτουργούν οι εφοπλιστές, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι, οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, είναι ανατριχιαστικά.

Κάτω από τις επίμονες ερωτήσεις των δύο εισαγγελέων και των δικηγόρων της Πολιτικής Αγωγής, ο τότε τεχνικός διευθυντής της MFD παραδέχτηκε ότι η εταιρεία έκανε ό,τι επισκευές ήθελε χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν... Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το πλοίο ήταν σε μετασκευή (ελασματουργικές, σωληνουργικές εργασίες, εργασίες στα αντιπύθμενα του πλοίου) από το Φλεβάρη του 2000, η άδεια μετασκευής βγήκε στις 21/6/2000, ένα μόλις μήνα πριν ξεκινήσουν τα ταξίδια και ενώ οι εργασίες είχαν σχεδόν τελειώσει! Από την άλλη, οι επισκευαστικές εργασίες που έγιναν στα ελικοφόρα συστήματα του πλοίου (αναγομώσεις, εξαρμώσεις κλπ.) δεν πιστοποιήθηκαν από τον Ελληνικό Νηογνώμονα. «Δεν είχαμε υποχρέωση να ενημερώσουμε το Νηογνώμονα» είπε ο Θ. Παούρης.

Να σημειωθεί ότι όταν τέτοιου είδους επισκευές δεν τις πιστοποιήσει ο Νηογνώμονας αίρεται η κλάση του πλοίου και δεν ταξιδεύει!

Παρόμοια στάση κράτησε ο Θ. Παούρης και όταν ρωτήθηκε για τα σωστικά του πλοίου, τα οποία, όπως είπε, ήταν σε άριστη κατάσταση, έφτασε μάλιστα στο σημείο να πει: «Μπορεί στο ναυάγιο να χάθηκαν 80, όμως σώθηκαν και 450 άνθρωποι, από τα σωστικά μέσα του πλοίου!»


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ