Σάββατο 10 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ερωτήματα & Απαντήσεις

Τι προτείνει το ΚΚΕ για την εισαγωγή των νέων στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ;

Το σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ δεν μπορεί να είναι δίκαιο από τη στιγμή που εντάσσεται σε μια εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα που δημιουργεί ανισότητες.

Η ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος προϋποθέτει το σύνολο των νέων να έχει προηγουμένως αποκτήσει την απαραίτητη γενική μόρφωση από ένα ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο. Συνδέεται με την πάλη για την εξασφάλιση σε όλους του καθολικού δικαιώματος στη σταθερή και πλήρη εργασία. Καθώς και με την ανάγκη να δοθεί ουσιαστική διέξοδος στην επαγγελματική μόρφωση μέσα από ένα σύστημα δημόσιων και δωρεάν «μεταλυκειακών» επαγγελματικών σχολών.

Η διαδικασία πρόσβασης πρέπει να ανεξαρτητοποιηθεί πλήρως από τη λειτουργία του σχολείου και να ακολουθεί, χρονικά αλλά και ουσιαστικά, την ολοκλήρωση του μορφωτικού του έργου. Η επιλογή της συνέχισης των σπουδών στην ανώτατη εκπαίδευση δεν μπορεί να γίνεται πριν την ολοκλήρωση της γενικής μόρφωσης. Ταυτόχρονα, δεν μπορεί η επιλογή ή όχι της συνέχισης των σπουδών να αποτελεί κριτήριο για το αν θα ολοκληρώσει ένας μαθητής τη γενική μόρφωση στο σχολείο.

Ανεξαρτητοποίηση του σχολείου από τη διαδικασία εισαγωγής σημαίνει κατάργηση των κατευθύνσεων του λυκείου και των πανελλαδικών εξετάσεων στη Γ' Λυκείου, που ταυτίζουν τις απολυτήριες με τις εισαγωγικές εξετάσεις. Οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις οφείλουν να είναι ενδοσχολικές και να γίνονται με ευθύνη του εκπαιδευτικού, καθώς αυτός είναι σε θέση να σταθμίζει τις ανάγκες, τη γενική προσπάθεια και το κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών. Ακόμα, οι εξετάσεις αυτές οφείλουν να αποτελούν το αναγκαίο αλλά και τελευταίο στάδιο της μορφωτικής λειτουργίας.

Προϋπόθεση μιας δίκαιης διαδικασίας πρόσβασης είναι η αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους. Και αυτό συνεπάγεται, ανάμεσα σε άλλα, και τη δωρεάν παροχή βιβλίων, σχολικών ειδών, φοιτητικής μέριμνας καθώς και μέτρα ενίσχυσης των λαϊκών οικογενειών.

Επίσης, στο σύστημα πρόσβασης θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη, ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε εργαζόμενους, που δεν μπόρεσαν να συνεχίσουν σε ανώτατο επίπεδο τις σπουδές τους, αν το επιλέξουν να μπορούν να εισαχθούν στην ανώτατη εκπαίδευση μέσα από ειδικές διαδικασίες.

Τέλος, η διαδικασία επιλογής θα πρέπει να γίνεται με κριτήρια που αντιστοιχούν στις απαιτήσεις για τη σπουδή μιας επιστήμης και το λειτούργημα του επιστήμονα. Για παράδειγμα, μια λιγότερο άδικη και οδυνηρή για τη σημερινή πραγματικότητα διαδικασία επιλογής θα ήταν η διενέργεια, μετά την ολοκλήρωση του σχολείου, πανελλαδικών εξετάσεων σε περιορισμένο αριθμό, δύο ή τριών μαθημάτων ανάλογα με τις ανώτατες σπουδές, στις οποίες προσανατολίζεται ο υποψήφιος. Σ' αυτό το σύστημα θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας, καθώς και απεριόριστης επανάληψης των εξετάσεων.

Να σημειώσουμε ότι η αξία του συστήματος αυτού είναι σχετική και γι' αυτό θα υπόκειται σε διαρκή έλεγχο και κρίση ανάλογα με την εξέλιξη της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πραγματικότητας.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Πριμοδοτούν» το ακόμη πιο σκληρό ταξικό σχολείο που ετοιμάζουν (2016-06-01 00:00:00.0)
Με αφορμή τις πανελλαδικές εξετάσεις (2013-06-02 00:00:00.0)
Να καταργηθεί η βάση του 10 (2006-06-28 00:00:00.0)
Υπόθεση του λαϊκού κοινωνικού μετώπου (2000-02-26 00:00:00.0)
Μέτρα βαθιά ταξικά (1998-05-20 00:00:00.0)
ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ και ταξικοί φραγμοί (1996-06-01 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ